آشنایی با متفاوت ترین بازیکن استقلال

به گزارش مجله انجمن دعوت، شیخ دیاباته را می گردد یکی از بهترین خارجی هایی که به لیگ فوتبال ایران آمده نامید. مهاجم اهل اقتصادی استقلال که به خوبی توانست در این تیم و فوتبال ایران جا بیفتد و به عنوان آقای گلی لیگ برتر هم برسد.

آشنایی با متفاوت ترین بازیکن استقلال

دیاباته علاوه بر خصوصیات فنی که دارد توانست از نظر اخلاقی و رفتاری هم خودش را به خوبی ثابت کند و نشان بدهد که چه بازیکن با کیفیتی هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اخلاقی است. حتی در شرایطی که پرسپولیس توانست به چهارمین قهرمانی پیاپی خود در بگیرد و زمانی که بیشتر رقبا به این تیم اتهاماتی می زدند، اما دیاباته با حرف هایی که زد از پرسپولیس تعریف و تمجید کرد تا نشان بدهد چه تفکر حرفه ای دارد.

دیاباته با آن شادی گل های خاص خود توانست به خوبی دل استقلالی ها را ببرد. شاید اگر مصدومیت های گاه و بیگاه نبود و یا اینکه تعطیلات دیابته کمی کمتر طول می کشید آمار گل های این مهاجم سیه چرده در استقلال بیشتر می شد. زوج دیاباته و قائدی قطعاً یکی از بهترین زوج های خط حمله تاریخ استقلال است و این مسئله را نمی گردد کتمان کرد.

عملکرد خیره نماینده دیاباته در فوتبال ایران و شخصیت بالای او نشان داد که در ایران هم می گردد با هزینه درست و البته زیاد بازیکن با کیفیت جذب کرد. تیم های ایرانی به جای اینکه سه، چهار بازیکن خارجی معمولی و بی کیفیت را جذب نمایند باید به دنبال جذب بازیکنانی مانند دیاباته بروند؛ چراکه این مسئله هم برای خودشان بهتر است و هم سطح فوتبال ایران را بالاتر می برد.

با اینکه صحبت های ضد و نقیضی از آینده دیاباته در استقلال شنیده می گردد و خیلی ها معتقدند این فصل آخرین فصل حضور این مهاجم تنومند در استقلال و حتی ایران است، اما باید شرایط را طوری فراهم کرد که باشگاه های ما بتواند چنین بازیکنانی جذب نمایند. شاید اگر باشگاه های ما به قرارداد های خود پایبند باشند و پول بازیکنان و مربیان خارجی را به موقع بدهند بگردد بازیکنانی در سطح و کلاس دیابته جذب کرد.

سال 99 برای دیاباته با عنوان آقای گلی فوتبال ایران آغاز شد. هر چند در فصل جدید این مهاجم کاربلد به خاطر مصدومیت های زیاد و غیبت های مکرر مانند سال گذشته در امر گلزنی پیروز نبود، اما قطعاً یکی از مهمترین عوامل پیروزیت استقلال در یکی دو سال گذشته بوده و شاید اگر استقلالی ها دیاباته را نداشتند همین آمار خوب را هم کسب نمی کرد.

مهاجم اهل اقتصادی و با اخلاق استقلال قطعاً می تواند یکی از چهره های خبرساز فوتبال ایران در سال 99 باشد و شاید اگر سال آینده و فصل آینده را هم در فوتبال ایران بماند بگردد او را به عنوان یکی از چهره های خبرساز سال 1400 معرفی کرد.

میزان

منبع: فرارو
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 374

به "آشنایی با متفاوت ترین بازیکن استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با متفاوت ترین بازیکن استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید