حمایت از نیروهای افغان، محور دیدار اشرف غنی با فرمانده نظامیان آمریکایی

به گزارش مجله انجمن دعوت، در آستانه تکمیل فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، اشرف غنی با فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو درباره حمایت از نیروهای امنیتی افغان گفت وگو کرد.

حمایت از نیروهای افغان، محور دیدار اشرف غنی با فرمانده نظامیان آمریکایی

به گزارش دفتر منطقه ای مجله انجمن دعوت، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان پس از تخلیه پایگاه هوایی بگرام و در آستانه تکمیل فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان با اسکات میلر فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان دیدار کرد.

براساس بیانیه منتشر شده از طریق ارگ ریاست جمهوری افغانستان، در این دیدار دو طرف درباره ادامه کمک و همکاری های آمریکا با افغانستان بویژه در زمینه حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در فصل تازه مناسبات میان افغانستان و جامعه بین المللی، بحث و تبادل نظر کردند.

نظامیان آمریکایی درحالی پایگاه هوایی بگرام، بزرگترین پایگاه نظامی خود در افغانستان را بی سر و صدا و بدون برگزاری هیچگونه مراسمی تخلیه و به نیروهای افغان واگذاری کرده اند که سی ان ان این اقدام را یک پیروزی نمادین برای طالبان دانست.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان هم ضمن استقبال از تخلیه پایگاه هوایی بگرام تاکید کرد: می خواهیم تمام نیروهای خارجی از همه بخش های کشور ما خارج شوند. این هم به نفع همان کشورها است و هم به خیر افغان ها. با خروج تمام نیروهای خارجی از کشور، افغان ها به صلح و امنیت نزدیکتر می شوند.

برخی کارشناسان می گویند این دیدار را خداحافظی میلر با اشرف غنی می دانند. براساس گزارش ها فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تا هفته تکمیل می شود.

با این حال گزارش ها حاکی از آن است که حدود یکهزار از نظامیان آمریکایی برای تامین امنیت سفارت این کشور در کابل و هم تامین امنیت فرودگاه بین المللی حامد کرزی به حضورشان در کابل ادامه خواهند داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 539

به "حمایت از نیروهای افغان، محور دیدار اشرف غنی با فرمانده نظامیان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از نیروهای افغان، محور دیدار اشرف غنی با فرمانده نظامیان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید