خبرنگاران باید بر اساس یک منطق علمی با معادن متخلف برخورد کرد

به گزارش مجله انجمن دعوت، قزوین - خبرنگاران - استاندار قزوین گفت: باید براساس یک منطق علمی و تحقیقاتی با معادن متخلف برخورد کرد تا در آینده دچار آسیب ها و چالش های مالی و اجتماعی نشویم.

خبرنگاران باید بر اساس یک منطق علمی با معادن متخلف برخورد کرد

به گزارش مجله انجمن دعوت، راهنمایی اله جمالی پور روز چهارشنبه در جلسه آنالیز مسائل معادن استان قزوین که با حضور دیو دیده، مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن عظیم و مناطق معدنی کشور برگزار گردید، گفت: حتما باید یک آنالیز مطالعاتی در این زمینه انجام گردد که سهم هر یک از فاکتورهای مرتبط با معدن از ماشین های سنگین و... در تخریب محیط زیست و راه چقدر است تا براساس آن تصمیم گیری و اقدام گردد.

وی گفت:همچنین باید اداره کل محیط زیست استان فاصله اثرگذاری معادن با شهرها و روستاها را استخراج کند تا ما بتوانیم طبق آن برنامه ریزی و اقدام اجرایی لازم را داشته باشیم.

جمالی پور اضافه کرد: ما باید بر اساس یک منطق علمی و تحقیقاتی با معادن متخلف برخورد کنیم تا اقتصاد هم آسیب نبیند.

وی گفت:اگرچه احساسات اجتماعی بسیار مهم هستند و حتما باید به آنها توجه کنیم ولی نباید آنها را خیلی در تصمیم گیری ها دخالت داد و تصمیمی گرفت که از نظر مالی آسیب زا باشد.

معادن متخلف ملزم به نصب باسکول می شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این جلسه گفت: هزینه های عمومی که معادن با بازدهی کم تحمیل می نمایند از جمله آسیبی که به جاده ها می رسانند بسیار بیشتر از درآمدهای آنهاست و فعالیت آنها دارای توجیه مالی و منطقی نیست.

علی فرخزاد اضافه کرد: باید معادن متخلف و دارای اضافه بار را در صورت انجام تخلف به نصب باسکول ملزم کرد و در صورت تکرار تخلف برای تعطیلی آنها اقدام نمود.

200 معدن در استان قزوین شناسایی شده است که حدود نصف آنها غیرفعال هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 108

به "خبرنگاران باید بر اساس یک منطق علمی با معادن متخلف برخورد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باید بر اساس یک منطق علمی با معادن متخلف برخورد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید