شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از 49 میلیون نفر عبور کرد

به گزارش مجله انجمن دعوت، برآوردهای آماری از سراسر دنیا نشان می دهد در حالی که تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا از چهل ونه میلیون نفر عبور نموده، شمار بهبود یافتگان از این بیماری نیز به 35 میلیون نفر نزدیک شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از 49 میلیون نفر عبور کرد

به گزارش مجله انجمن دعوت، برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند صبح امروز (آدینه) از 49 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر 49,035,144 نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند و 1,239,665 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در مقابل اما 34,984,521 نفر از بند این بیماری رهایی پیدا نموده و سلامت خود را به دست آورده اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود نه میلیون و نهصد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در دنیا را دارد.

این کشور با حدود 241 هزار جانباخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

آنالیز های آماری نشان می دهد که آمریکا 20،25 درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود 17،17 درصد از کل مبتلایان دنیا یعنی تقریبا هشت میلیون و چهارصد هزار نفر در رتبه دوم قرار گرفته است. بعد از آنها برزیل با پنج میلیون و ششصد هزار مبتلا یعنی 11،46 درصد کل بیماران، قرار گرفته است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود یازده میلیون و هشتصد هزار مبتلا و نزدیک به 360 هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا یازده میلیون و نهصد و سیصد هزار مورد ابتلا و 283 هزار جان باخته را از این آمار به خود اختصاص داده اند.

پیش از این، تدروس آدانوم، مدیرکل سازمان دنیای بهداشت چندی پیش در جلسه ای درباره این بیماری در یکی از دفاتر سازمان ملل در ژنو گفته بود نیم کره شمالی زمان در برهه ای حساس از لحاظ مبارزه با بیماری همه گیر دنیای کووید19 قرار گرفته است و کشورهای زیادی شاهد رشد تصاعدی بیماران هستند.

یکی از نکات قابل توجه آمارهای فرایند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس آنالیز های آماری، ویروس کرونا از زمانی که 14 میلیون را در دنیا بیمار نموده بود، دربازه های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد تا امروز شمار ابتلای دنیای از 49 میلیون نفر عبور کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 121

به "شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از 49 میلیون نفر عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از 49 میلیون نفر عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید