ماسک های نانویی با استاندارد FFP 3 اروپا فراوری و روانه بازار شدند خبرنگاران

به گزارش مجله انجمن دعوت، شرکت ورسارین که پیش از ماسکی با استاندارد FFP 2 را به بازار عرضه نموده بود، به تازگی پیروز به دریافت استاندارد FFP 3 برای ماسک جدید خود شد.

ماسک های نانویی با استاندارد FFP 3 اروپا فراوری و روانه بازار شدند خبرنگاران

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه فناوری مجله انجمن دعوت، شرکت ورسارین (Versarien) گفت که ماسک های صورت تقویت شده با گرافن این شرکت از استاندارد محافظت اروپا FFP 3 برخوردار هستند. گروه مهندسی مواد پیشرفته ورسارین مسرور است که می تواند اطلاعات جدیدی در خصوص آخرین دستاورد های مربوط به ماسک های صورت تقویت شده با گرافن این شرکت ارائه دهد.

چندی پیش اعلام شده بود که شرکت تابعه ورسارین در چین، یعنی شرکت بیجینگ ورسارین تکنولوژی (Beijing Versarien Technology Company Limited)، با شریک خود در زمینه پیشرفت بیشتر ماسک های صورت همکاری نموده است. این همکاری شامل آزمایش نمونه اولیه ماسک صورت تقویت شده با گرافن نسل دوم است که این آزمایش ها در مرکز تجزیه و تحلیل و آزمایش مناطق پایتخت در چین اجرا شده است. در این آزمایش ها تعیین شد که این ماسک ها میزان فعالیت ضدویروسی 99.92 درصد در برابر ویروس کووید 19 نشان می دهند.

در توسعه بیشتر این فناوری، شرکت ورسارین گفت، پس از آزمایش نمونه های اولیه آخرین نسخه ماسک این شرکت، که ماسک غیرسوپاپی است، این ماسک ها الزامات استاندارد FFP 3 برآورده نموده اند و بالاترین عملکرد را تحت استاندارد EN 149 اروپا داشته و تأیید شده اند.

فرآیند صدور گواهینامه FFP 3 شامل آزمایش بسته بندی، مقاومت مواد، عملکرد عملی ماسک، نشت به داخل، مقاومت در برابر تنفس، گرفتگی، سازگاری با پوست و محتوای دی اکسید کربن هوای استنشاقی است. به منظور تأمین معیار های تأیید شده به عنوان ماسک FFP 3، ماسک باید تمام آزمایش های مربوطه از جمله نشتی به داخل کمتر از 2 و فیلتر کردن حداقل 99 درصد از ریزگرد ها را انجام دهد.

این آزمایش طبق استاندارد EN 149 اروپا در چین توسط SGS-CSTC Standards Technical Services Co. Ltd اجرا شده است.

نیل ریکتز، مدیرعامل شرکت ورسارین، گفت: ما مسروریم که آخرین نسخه ماسک ما مراحل دقیق آزمایش FFP 3 را پشت سر گذاشته است. در حالی که در حال حاضر یک ماسک FFP 2 برای فروش داریم که به اعتقاد ما با سایر ماسک های موجود بسیار خوب مقایسه می گردد، ارائه یک ماسک FFP 3 غیرسوپاپ با خاصیت ضد ویروسی یک قدم مهم دیگر است و ما قصد داریم این ماسک ها را در اسرع وقت به بازار عرضه کنیم.

این شرکت تابستان اعلام نموده بود که از پلیمر حاوی گرافن خود موسوم به پلی گرین برای فراوری این ماسک های محافظ صورت استفاده می نماید. افزوده شدن گرافن به پلیمر مزایای متعددی را به ارمغان می آورد که از آن جمله می توان به ارتقای خواص محصولات اشاره نمود که با همین فرایند های فراوری فعلی قابل انجام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 341

به "ماسک های نانویی با استاندارد FFP 3 اروپا فراوری و روانه بازار شدند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک های نانویی با استاندارد FFP 3 اروپا فراوری و روانه بازار شدند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید