پوتین طرح تمدید پیمان استارت2 را به دومای روسیه ارائه کرد

به گزارش مجله انجمن دعوت، به دنبال موافقت آمریکا برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی موسوم به پیمان استارت-2 ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طرح تمدید این پیمان را به دومای روسیه ارائه کرد.

پوتین طرح تمدید پیمان استارت2 را به دومای روسیه ارائه کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این طرح با عنوان تصویب توافقنامه برای تمدید پیمان بین روسیه و آمریکا برای کاهش و محدودسازی تسلیحات تهاجمی راهبردی 8 آوریل سال 2020 روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی دومای روسیه منتشر شده است.

بر اساس این طرح، پیمان استارت-2 یا استارت جدید برای پنج سال دیگر تمدید می گردد.

لئونید سلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه امروز گفت که طرح پیشنهادی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای تمدید پیمان استارت-2 امروز در دوما آنالیز خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه امروز همچنین وزارت امور خارجه این کشور را موظف به مذاکره با آمریکا جهت انقعاد سندی برای تمدید استارت جدید کرد.

موضوع تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی یا پیمان استارت-2 روز گذشته در گفت و گوی تلفنی ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا مطرح شد و دو طرف در رابطه با مبادله یادداشت های دیپلماتیک در خصوص دستیابی به توافق برای تمدید این پیمان ابراز خرسندی کردند.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی کرملین در خصوص این گفت و گوی تلفنی گفته شد که در روزهای آینده همه تشریفات و ترتیبات لازم برای تامین ادامه اعتبار این ساز و کار حقوقی بین المللی برای محدود کردن متقابل زرادخانه موشکی-هسته ای به انجام می رسد.

ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هم گفت که مسکو و واشنگتن توافق کردند پیمان استارت جدید را مطابق با شرایط مسکو تمدید نمایند.

ریابکوف همچنین توضیح داد روسیه از تصمیم دولت بایدن برای تمدید پیمان استارت استقبال می نماید.

پیمان استارت 2 یا استارت جدید برای کاهش تسلیحات هسته ای دو جانبه میان مسکو و واشنگتن امضا شد.

باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا و دمیتری مدودیف همتای روسی وی سال 2010 در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم ملاقات نموده و این پیمان را برای کاهش زرادخانه های هسته ای دو کشور امضا کردند.

آمریکا و روسیه طبق این قرارداد جدید، اجازه یافتند حداکثر یک هزار و 550 کلاهک مستقر نمایند، حدود 30 درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در پیمان استارت که سال 2002 قید شد. نخستین پیمان سال 1991 منعقد شد و سال 2009 منقضی شد.

اعتبار استارت-2 پنجم ماه فوریه سال 2021 بسر می رسد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 267

به "پوتین طرح تمدید پیمان استارت2 را به دومای روسیه ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین طرح تمدید پیمان استارت2 را به دومای روسیه ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید