کلنگ ساخت مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای جنوب شرق کشور به زمین زده شد

به گزارش مجله انجمن دعوت، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان کلنگ ساخت مرکز کنترل، پایش، مانیتورینگ و سیستم مدیریت انرژی یکپارچه برق منطقه ای استان با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، استاندار و جمعی از مسوولان این استان به زمین زده شد.

کلنگ ساخت مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای جنوب شرق کشور به زمین زده شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان سیستان وبلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت وگو با مجله انجمن دعوت اظهارکرد: این مرکز دیسپاچینگی اولین مرکز یکپارچه با بهره مندی از سیستم SCADA/EMS بومی است.

علیرضا پرنده مطلق اضافه نمود: قابلیت راهبری و کنترل ایستگاه های داخل کشور و تبادلی با کشورهای همسایه، راهبری مجزا جهت کنترل و پایش نیروگاه های فراوری پراکنده و تجدیدپذیر، امکان اتصال 30 ایستگاه انتقال و نیروگاهی و افزایش تا 100 ایستگاه بهره مندی از ماژول های مربوط به سیستم DTS (Dispatching Training System، امکان ارتباط با مراکز دیسپاچینگ هم سطح در استان های مجاور، ارتباط با مراکز دیسپاچینگ ملی و پشتیبان، ارتباط با مراکز دیسپاچینگ فوق توزیع در سطح سیستان و بلوچستان، قابلیت دریافت اطلاعات PMU از جمله اهداف و مزایای انجام این طرح خواهد بود.

وی به مزایای ویژه افتتاح این مرکز نیز اشاره نمود و گفت: در نظر دریافت ملاحظات و معیارهای امنیت سایبری و پدافند غیرعامل، حمایت از فراوریات داخلی شرکتهای دانش بنیان، اطمینان از پشتیبانی محصول، تسریع در اجرای پروژه، جلوگیری از خروج ارز از کشور، کاهش هزینه های اجرا تا 20 درصد نمونه خارجی از دیگر مزایای اجرای این مرکز است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سیستان وبلوچستان توضیح داد: اعتبار هزینه شده بر این مرکز بالغ بر 250 میلیارد ریال بوده است.

15 پروژه به ارزش 1428 میلیارد تومان به صورت همزمان در شهرهای زاهدان، زابل، ایرانشهر سراوان و نیکشهر افتتاح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 166

به "کلنگ ساخت مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای جنوب شرق کشور به زمین زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ ساخت مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای جنوب شرق کشور به زمین زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید