گفت وگوی وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران

به گزارش مجله انجمن دعوت، وزیر خارجه انگلیس اطلاع داد که با همتای آمریکایی خود درباره برنامه هسته ای ایران گفت وگو نموده است.

گفت وگوی وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران

به گزارش گروه بین الملل مجله انجمن دعوت، دومنیک راب وزیرخارجه انگلیس به بی بی سی گفت: تمرکز من کار با دولت جدید [آمریکا] بوده است. من دیروز با آنتونی بلینکن حرف زدم، ما درباره طیفی از مسائل از جمله موضوع هسته ای ایران، خیلی چیزهای دیگر و میانمار همکاری می کنیم و به این همکاری ادامه خواهیم داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی مجله انجمن دعوت بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی مجله انجمن دعوت بخوانید. (کلیک کنید)

کمتر از 10 روز دیگر به مهلت زمانی معین شده بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با برجام مانده است. طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اگر آمریکا تا تاریخ سوم اسفند تحریم ها علیه ایران را لغو نکند، فعالیت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در کشورمان محدود خواهد شد.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات سابق اتحادیه اروپا آورده است: با نزدیک شدن به 21 فوریه این لازم است که دیپلماسی از سر گرفته گردد.

این دیپلمات که هویت آن معین نشده تاکید نموده است: 10 روز آینده مهم خواهد بود تا بدانیم چه اتفاقی رخ می دهد و تا چه حدی در متقاعد کردن ایران برای عقب نشینی موفقیت آمیز خواهد بود.

یک دیپلمات اروپایی دیگر به خبرگزاری فرانسه گفته است: کل مسئله این است که اطمینان حاصل گردد در این تاریخ (21 فوریه) محدودیت دسترسی بازرسان آژانس اعمال نگردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 298

به "گفت وگوی وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید