آیا قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14 به درستی کار می نماید؟

به گزارش مجله انجمن دعوت، یکی از کاربران یوتیوب تصمیم گرفته عملکرد قابلیت تشخیص تصادف (Crash Detection) آیفون 14 را با یک تست واقعی مورد آنالیز قرار دهد.

آیا قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14 به درستی کار می نماید؟

اگر رویداد رونمایی از گوشی های سری آیفون 14 را دنبال نموده باشید، احتمالا می دانید اپل سال جاری به این محصولات و بعلاوه ساعت های هوشمند خود قابلیتی را اضافه نموده تحت عنوان تشخیص تصادف (Crash Detection) که به لطف یک سری سنسورهای پیشرفته و نو می تواند هنگام تصادف، با تشخیص این موضوع یک پیغام اضطراری ارسال کند. البته این در شرایطی است که تا چند ثانیه پاسخی از سمت کاربر به گوشی داده نگردد.

اگرچه این قابلیتی است که امیدواریم هیچوقت به کارتان نیاید اما با این حال یکی از برترین قابلیت های محصولات اپل است که می تواند در شرایط سخت، به یاری کاربران بیاید. به قابلیت تشخیص تصادف در بسیاری از آنالیز هایی که از گوشی های سری آیفون 14 اجرا شده اشاره شده است اما هیچ یک از آن ها نتوانستند آن را در عمل هم تست نمایند تا ببینند آیا واقعا عملکرد آن دقیق هست یا خیر. هرچند طبیعی هم بود که این اتفاق رخ دهد.

اما یک کاربر یوتیوب تصمیم گرفته این تست عجیب را در شرایط واقعی انجام دهد تا ببیند آیا تمام ادعاهایی که اپل پیرامون این قابلیت نموده واقعی است یا خیر. در این تست، یک آیفون 14 پرو درون خودرودیی بدون سرنشین قرار گرفته تا معین گردد چه ضربه هایی را می تواند به عنوان یک تصادف تشخیص داده و فعال گردد.

در این ویدیوی حدودا شش و نیم دقیقه ای، این کاربر یوتیوب کوشش کرد تصادف را در شرایط مختلف شبیه سازی کند. سرعت گیرهای کوچک طبق داده های بدست آمده باعث فعال سازی این قابلیت نمی شوند اما در دو تست تصادف، آیفون 14 پرو توانست به درستی تشخیص دهد که تصادف رخ داده است. توجه داشته باشید این قابلیت در حالی اجرا شده که نه راننده ای درون ماشین بود و نه شخصی در اطراف حضور داشت. از طرفی این قابلیت در کشور ما هم در دسترس قرار ندارد بنابراین پیشنهاد می گردد در صورت خریدن یک آیفون 14 عملکرد درست آن را در شرایط واقعی تست نکنید.

آنچه که باعث جذابیت این ویدیو شده این است که قابلیت تشخیص تصادف اندکی بیشتر از چیزی که اپل مدعی شده حساس است. به این صورت که تصادف شاید خیلی شدید هم نباشد اما باز هم گوشی یا ساعت شما می تواند آن را به لطف سنسورهای پیشرفته ای که دارد تشخیص دهد. یعنی ماشین حتما احتیاج نیست منحرف گردد یا خدایی ننموده وارونه گردد؛ همان صدای بلند ناشی از تصادفات هم می تواند قابلیت یادشده را فعال کند.

اپل در رابطه با این قابلیت گفته:

شما می توانید ویدیوی تست یادشده را در زیر مشاهده کنید. در صورت تمایل به تماشا ویدیو با کیفیت بیشتر می توانید به وب سایت منبع مراجعه کنید.

منبع: 9to5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 958

به "آیا قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14 به درستی کار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14 به درستی کار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید