علم و تکنولوژی

خاتمه انحصار آیفون با خلاقیت برنامه نویس 16 ساله

زومیت نوشت: نرم افزار Beeper Mini که نوجوانی 16 ساله در توسعه آن نقش داشته است، پیغام ها را مستقیماً از گوشی های اندرویدی به سرورهای اپل می فرستد.

15 آذر 1402

یکی دیگر از پیش بینی های اینشتین درست از آب عایدی

ایسنا نوشت: اولین سیاه چاله ای که تا به امروز به وسیله بشر تصویربرداری شده، در حال از دست دادن اندازه زیادی از انرژی است.

2 آذر 1402

ایلان ماسک خواب تازه ای برای ایکس دیده است!

زومیت نوشت: ایلان ماسک با هدف تبدیل ایکس (توییتر سابق) به سوپراپلیکیشن اکنون میخواهد استارتاپ هوش مصنوعی xAI را با این شبکه اجتماعی ادغام کند.

15 آبان 1402

اس23 یا 15 پرومکس، کدام گزینه مناسب تر است؟

فرارو نوشت: از آنجایی که هنوز خبری از خانواده اس24 سامسونگ نیست، رقابت بین 15 پرومکس و اس23 اولترا جریان دارد.

12 مهر 1402

برترین رمز برای گوشی؛ رمزهایی که نمی توان حدسشان زد

اگر در پی برترین رمز یا الگو برای گوشی خود هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با چند نمونه از برترین ها آشنا کنیم.

20 شهریور 1402

سمنان تک نگین ایران در اتحادیه جهانی شهرهای جاده ابریشم است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، سمنان تک نگین ایران در اتحادیه جهانی شهرهای جاده ابریشم است.

16 شهریور 1402

کشف شکل تازه اکسیژن دانشمندان را حیرت زده کرد

زومیت نوشت: ایزوتوپ فوق سنگین نو اکسیژن که محققان به تازگی آن را مشاهده نموده اند، تمام دانسته های قبلی ما را درمورد اعداد جادویی هسته اتم زیر سؤال می برد.

11 شهریور 1402

اگر حیوانات با هم ترکیب می شدند؛ از شترمیمون تا بُزموش!

امکان ترکیب تصاویر و مضمون های مختلف یکی از قابلیت های مجذوب نماینده هوش مصنوعی است. ابزار های فراوری تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند هر تعداد از اشیاء را که بخواهید در عرض چند ثانیه با هم ترکیب نمایند و تصاویری عجیب و غریب به شما ارائه بدهند که گاهی...

9 شهریور 1402

بازی Lies of P ترکیبی شگفت انگیز از بلادبورن و سکیرو است

استودیوی فرام سافتور (FromSoftware) با فرمول سولزبورن پیروز شده تا در دهه گذشته نام و رسمی برای خود ایجاد کند و آثار توسعه داده شده به وسیله این استودیو در این سبک همیشه با استقبال منتقدان و بازیکنان روبرو شده اند. با این حال در میان بسیاری از بازی هایی که این...

2 مرداد 1402

دستگاه تنفسی آتش نشانی دراگر با برترین قیمت

دستگاه تنفسی آتش نشانی دراگر یکی از مهم ترین وسایل حفاظتی برای آتش نشانان است. این دستگاه با فراوری هوای تمیز و با کیفیت برای تنفس در محیط های خطرناک که با دود و گاز پر شده اند ، زندگی آتش نشانان را نجات می دهد. در این مقاله به آنالیز ویژگی ها و قیمت های...

31 تیر 1402

نتیجه یک مطالعه علمی: گرگ ها می توانند صدای انسان ها را تشخیص دهند

براساس مطالعه جدیدی که به وسیله دانشمندان اجرا شده است، ماننگ سگ ها، گرگ ها نیز صدای انسان های آشنا را تشخیص داده و به آن پاسخ می دهند.

6 تیر 1402

عصبانیت روبات پیشخدمت خبرساز شد؛ من باید کار کنم، وگرنه اخراج می شوم!

روبات پیشخدمت رستورانی از دست یکی از مشتریان که جلوی راهش ایستاده بود، عصبانی شد.

1 تیر 1402

ذوق زدگی صاحب نظران در مواجهه با نگارگری، نقد کتاب زیبایی شناسی نگارگری قدیم ایران

به گزارش خبرنگاران ، سومین جلسه از نشست های دوشنبه های نقد کتاب سوره برگزار گردید. در این نشست علمی که در دانشکده هنر دانشگاه سوره در روز دوشنبه 22 خردادماه 1402 به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید، کتاب زیبایی شناسی نگارگری قدیم ایران به نقد گذاشته شد.

25 خرداد 1402

9 توصیه غذایی برای کنترل فشار خون

غزاله اسلامیان با بیان اینکه افزایش فشار خون می تواند منجر به بروز مسائل قلبی و سایر بیماری ها شود، به 9 توصیه کلیدی برای کنترل فشار خون اشاره کرد.

23 خرداد 1402

اگر کف دست و پایتان بیش از حد عرق می نماید، بخوانید!

اضطراب، استرس، مصرف بعضی داروهای اعصاب و روان، پرکاری تیروئید، فعالیت شدید و دمای بالای هوا از علل ثانویه تعریق بیش از حد است.

11 خرداد 1402

نکوداشتی برای استادان نواندیش برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، نکوداشت استادان نواندیشی چون داود فیرحی، استاد دانشگاه تهران، محمدجواد صاحبی، استاد حوزه و دانشگاه، رضا بابایی، پژوهشگر دین و سید رضا حسینی امین، پژوهشگر برگزار می گردد.

8 خرداد 1402

انتشار تصاویر رسمی پارس خودرو از ال90 ایرانی

قدرت تولید شده از این موتور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی 5F18 سری SE با طراحی آیسین به چرخ ها انتقال می یابد. در آینده این خودرو همچنین به گیربکس اتوماتیک 6 سرعته ساخت DAE نیز مجهز خواهد شد.

2 خرداد 1402

حضور رایتل در رویداد اینوتکس 2023

شرکت خدمات ارتباطی رایتل با حضور در دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس 2023 بزرگ ترین رویداد اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه هوشمندسازی به عنوان یک شرکت دانش بنیان مبتنی بر فناوری عرضه کرد.

21 اردیبهشت 1402

حل یک مساله چالشی برای کاهش مصرف موادکربنی در حوزه انرژی

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، دکتر علیرضا مشفق عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف با همکاری جمعی از پژوهشگران دانشگاه های شریف، SKKU کشور کره جنوبی و الزهرا با حل یک مساله چالشی برای کاهش مصرف موادکربنی در حوزه فراوری انرژی،...

22 فروردین 1402

نمایی از اولین خودروی برقی خودران در عربستان!

عربستان میخواهد به وسیله خودروهای الکتریکی خودران به راهکاری پایدار، ایمن و یکپارچه دست یابد که علاوه بر افزایش تردد در شهرها و بین شهرها، آلایندگی کربن را به صفر برساند. تصاویری از اولین خودروی برقی خودران در ریاض، مرکز عربستان ببینید.

17 فروردین 1402
تعداد: (209)