انتشار تصاویر رسمی پارس خودرو از ال90 ایرانی

به گزارش مجله انجمن دعوت، قدرت تولید شده از این موتور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی 5F18 سری SE با طراحی آیسین به چرخ ها انتقال می یابد. در آینده این خودرو همچنین به گیربکس اتوماتیک 6 سرعته ساخت DAE نیز مجهز خواهد شد.

انتشار تصاویر رسمی پارس خودرو از ال90 ایرانی

پس از رونمایی نیمه رسمی از ال 90 ایرانی هم اکنون اولین تصاویر رسمی این خودرو از طریق شرکت پارس خودرو (از شرکت های زیر مجموعه سایپا) که بناست تولید این خودرو را عهده دار باشد منتشر شده است.

به گزارش مجله انجمن دعوت این خودرو که با عنوان پروژه P90 معرفی شده است بر مبنای ال 90 ایجاد شده و برای کسب مجوزهای ایمنی و استانداردهای تازه، نسبت به تندر 90 بهبود یافته است. همچنین ساختار اتصال قطعات تقویت کننده کف اتاق نیز تغییر کرده است.

پارس خودرو به عنوان شرکت زیر مجموعه سایپا قصد دارد کادیلا یا پروژه P90 را در نیمه دوم سال 1402 در دو نوع دستی و اتوماتیک به بازار ایران عرضه کند. همچنین این شرکت خودروسازی مدل های ابتدایی را به تولید رسانده و مدل های آزمایشی آن برای کسب مجوزهای رسمی به زودی در جاده های کشور به کار خواهند برد.

محصول تازه پارس خودرو در نمای بیرونی جلو و عقب خودرو نسبت به ال 90 تغییراتی در چراغ ها و سپر داشته و در نمای داخلی نیز شاهد تغییر فرمان، اضافه شدن پنل تهویه اتوماتیک، صندلی های و جلو آمپر تازه هستیم . همچنین داشبورد این خودرو نیز مانند خودرو ساندرو شده است

این خودرو از نظر فنی در سطح شاهین پلاس قرار گرفته است و با استفاده از موتور ME16 کار می کند؛ این موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ توانایی تولید 115 اسب بخار و 147 نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور دارای استاندارد آلودگی یورو 5 بوده و از فناوری VVT-i یا همان تایمینگ متغییر سوپاپ های ورودی بهره می برد.

قدرت تولید شده از این موتور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی 5F18 سری SE با طراحی آیسین به چرخ ها انتقال می یابد. در آینده این خودرو همچنین به گیربکس اتوماتیک 6 سرعته ساخت DAE نیز مجهز خواهد شد.

این خودرو در نسخه دستی دارای امکاناتی مانند تهویه اتوماتیک، سنسور پایش فشار تایرها، سیستم کنترل شروع حرکت در شیب، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، چراغ های روز، تریم داخلی چرم مصنوعی، کامپیوتر سفر، شیشه ها و آینه های برقی، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب، رینگ های آلومینیومی، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی و دوکیسه هوا مجهز است.

پس از عرضه نسخه دستی کادیلا، نسخه اتوماتیک آن با تریم داخلی تازه و الگوهای متفاوت رودری ها و داشبورد به همراه امکانات اضافی مانند محدودکننده سرعت، کروز کنترل، سنسور باران، سنسور نور، سانروف و کیسه هوای جانبی به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 خرداد 1402 بروزرسانی: 2 خرداد 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1062

به "انتشار تصاویر رسمی پارس خودرو از ال90 ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار تصاویر رسمی پارس خودرو از ال90 ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید