سفر به آمریکا: تور مجازی: سیاتل کجاست؟

به گزارش مجله انجمن دعوت، سیاتل ـ یکی از عظیم ترین شهرهای آمریکا ـ در شمال غرب این کشور واقع شده است. برای اولین بار در سال 1851، درست پس از تاسیس شهر بود که به اسم نیویورک آینده نام گذاری شد؛ اما به نظر این نام چندان مناسب شهر نبود. کمی بعد از روی نام یکی از روسای برجسته سرخپوست دوباره تغییر نام پیدا کرد.

سفر به آمریکا: تور مجازی: سیاتل کجاست؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جدای از این نام، سیاتل نام های مستعار غیر رسمی بسیار دارد: یکی از آن ها، شهر زمرد است ـ اشاره به این دارد که سیاتل با آب ها و جنگل های همواره سبز احاطه شده است. از دیگر نام های غیر رسمی آن می توان به دروازه ای به سوی آلاسکا و شهر باران اشاره نمود. شهر باران این نام را نه به خاطر بارش مداوم بلکه به دلیل تعداد زیاد روزهای ابری در طول سال، به خود گرفته است. نام مستعار دیگر سیاتل شهر جت است. این نام را نیز به خاطر وجود شرکت بوئینگ به خود گرفته است.

سیاتل بین پیوجت ساند (Puget Sound) ـ دریاراهی در امتداد ساحل غربی ایالت واشنگتن ـ در غرب و دریاچه واشنگتن در شرق واقع شده است. گفته می گردد سیاتل مثل شهر رم بر روی هفت تپه از جمله تپه کاپیتول هیل قرار گرفته است. در حال حاضر اما شهر رشد نموده و گسترش یافته و دیگر تنها به آن هفت تپه محدود نمی گردد. امروزه، سیاتل شامل ارتفاعات بسیاری است که ظاهر منحصربه فرد و چشم اندازهای زیبایی برای شهر به وجود آورده اند.

از مشخصه های مهم و معروف سیاتل و در کل سواحل شمال غربی اقیانوس آرام برج اسپیس نیدل (Space Needle Tower) است که به نوعی سبک معماری اش با آینده و ساختمان های آینده مرتبط است. این برج بخشی از مرکز سیاتل است که در اصل به هدف نمایشگاه جهانی سال 1962 ایجاد شده است. با 184 متر ارتفاع و وزن 9550 تن، این برج مجهز به 25 میل برق گیر است که در برابر طوفان هایی با شدت 320 کیلومتر/ساعت و زلزله با قدرت 9/1 ریشتر از خود مقاومت نشان می دهد. تزئینات و نقش و نگارهای پنجره ای شکل سبک گوتیک این برج زیبا به خوبی از بشقاب پرنده ای که در ارتفاع 159 متری آن واقع شده است محافظت می نمایند. این برج چشم انداز خوبی برای مشاهده شهر سیاتل، پارک ها، دریاچه ها و کوه ها دارد.

البته سوزن فضایی بلندترین ساختمان شهر نیست. از سال 1985 ساختمان کلمبیا سنتر (Columbia Center)، با 76 طبقه و 284 متر ارتفاع، عنوان بلند ترین ساختمان سیاتل را به خود گرفته است. دومین ساختمان بلند شهر آسمان خراش 1201 خیابان سوم (1201 Third Avenue) است که قبلا به نام واشنگتن میوچل (Washington Mutual) شناخته می شد. ساختمان های مرتفع بسیاری در سیاتل وجود دارند، اما ساختمان های با ارتفاع کم نیز جذابیت خاص خود را دارند. به عنوان مثال یکی از این ساختمان ها بازار پایک پلیس (Pike Place Market) است که در لبه تپه ای شیب دار قرار گرفته است. پایک پلیس را یکی از قدیمی ترین بازارهای قاره ای در ایالات متحده می دانند. در اینجا نه تنها می توانید خرید کنید، بلکه لحظاتی خوش در یک کافه دنج و لذت بردن از اجرای هنرمندان محلی می تواند بسیار دلچسب و خوشایند باشد. مردم برای جابه جایی بین طبقات مختلف بازار از آسانسور و پله استفاده می نمایند. میانگین تعداد افرادی که سالانه از بازار پایک دیدن می نمایند حدود ده میلیون نفر است.

درست در زیر بازار آب نما معروف سیاتل مشرف به خلیج الیوت (Elliott Bay) و کوه های المپیک قرار گرفته است. به هر حال، کشتی سواری یکی از فعالیت های بسیار محبوب در این شهر زمردین است: گشت های آبی تحسین همه مناظر و زیبایی های طبیعی و معماری جالب و نوین سیاتل از خارج از شهر را فراهم می نماید. البته تماشای تصاویر پانوراما هم فرق چندانی با حضور در آنجا ندارد.

منبع: کجارو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 199

به "سفر به آمریکا: تور مجازی: سیاتل کجاست؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "سفر به آمریکا: تور مجازی: سیاتل کجاست؟" امتیاز داده اند | امتیاز: 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: تور مجازی: سیاتل کجاست؟"

1 دیدگاه

9 مرداد 1401

من دوست داشتم توی خیابوناش رو مجازی ببینم.

پاسخ به دریا
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید