خدمات کلینیک دانیال

به گزارش مجله انجمن دعوت، در کلینیک شنوایی دانیال؛ سمعک و ابزار های کمک شنوایی از برند های برتر دنیا را برای بیماران تجویز میکند. این مرکز افراد متخصص در بخش تعمیر سمعک و ساخت قالب های ضد صوت و ضد آب را هم دارد. همه سمعک های تجویز شده دارای گارانتی بین المللی میباشد.

خدمات کلینیک دانیال

خدمات کلینیک دانیال

ارزیابی های مرسوم شامل تست های سنجش شنوایی رفتاری، تمپانومتری، رفلکس آکوستیک، تست شیپور استاش، ارزیابی وزوز و تجویز و تنطیم سمعک در این مرکز انجام میگیرد.

ادیومتری رفتاری : تستی است که به واسطه آن میزان دقیق شنوایی فرد اندازه گیری می‌شود. گراف به دست آمده از این تست ادیگرام نام دارد که نوع کم شنوایی فرد را مشخص میکند. براساس این تست، شنوایی نرمال و یا کم شنوایی فرد مشخص میشود. این تست به عنوان مبنایی برای تجویز سمعک در صورت وجود کم شنوایی میباشد.

انواع کم شنوایی ها شامل : کم شنوایی انتقالی، کم شنوایی حسی عصبی و کم شنوایی آمیخته می باشد.

تمپانومتری: تستی که در آن عملکرد گوش میانی و پرده گوش سنجیده میشود و میتوان پارگی پرده تمپان و یا انواع عفونت ها را با آن تشخیص داد. گراف های به دست آمده ازین تست تمپانوگرام نام دارد. بر اساس تایپ های گوناگونی که به دست می آید نوع بیماری را تشخیص داد. این تست ، تست شنوایی نیست و حساسیت شنوایی را تخمین نمی زند.

رفلکس آکوستیک: این رفلکس منقبض شدن عضله کوچک گوش میانی در مواجه با صدای بلند است. هرگونه اختلال در مسیر انتقال صدا و یا مسیرهای شنوایی مرکزی میتواند منجر به افزایش آستانه یا حذف آستانه های رفلکس شود.

تست etf: تستی که به ارزیابی عملکرد شیپور استاش میپردازد، etf نام دارد. این شیپور در حالت طبیعی بسته است و در خمیازه کشیدن یا بلعیدن باز میشود و وظیفه آن تهویه هوای گوش میانی و برقرار کردن تعادل بین فشار گوش میانی و خارجی میباشد. اختلال در شیپور استاش به این معنی می‌باشد که شیپور استاش مسدود شده‌ است یا به درستی کار نمی‌کند بنابراین تعدیل هوا بین دو طرف پرده گوش صوت نمیگیرد و باعث عفونت گوش میانی میتواند شود. علائم اختلال شیپور استاش ممکن است شامل درد گوش، احساس کیپی در گوش و یا احساس کم شنوایی شود.

ارزیابی وزوز

وزوز به معنای شنیدن صدایی شبیه سوت و یا زنگ و خش خش و ... در گوش و یا سر بدون منبع خارجی باشد. وزوز ممکن است به علت کم شنوایی و یا مصرف داروهای سمی برای گوش و ... ایجاد شود که علت ان باید مورد بررسی قرار گیرد. شدت وزوز متفاوت است و از خفیف تا شدید را شامل می‌شود و تنها افراد کمی شدت بالای آن را درک میکنند. رابطه مستقیمی با شدت درک شده وزوز و میزان آزاردهندگی آن وجود ندارد. در تست ارزیابی وزوز شدت و فرکانس وزوز و قابلیت پوشش آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. که در صورت وجود افت شنوایی و وزوز قابل پوشش، سمعک بهترین گزینه درمانی می‌شود. سمعک و وزوز دو جز جدانشدنی از فرایند بهبودی این بیمار به شمار می رود.

مشاوره و تجویز سمعک

پس از انجام تست های گفته شده و بررسی آن ها نوع کم شنوایی و میزان آن مشخص میشود که باید علت کم شنوایی مشخص و در صورت امکان ( کم شنوایی انتقالی) برطرف شود. یکی از مشکلاتی ک افراد با سمعک ممکن است داشته باشند سوت زدن آن یا فیدبک میباشد. که این سوت باعث آزار فرد و اطرافیان میشود. سوت زدن سمعک همیشه به معنای خراب شدن آن نیست. گاهی با تعویض قالب و یا پوسته سمعک، سوت زدن آن خاتمه پیدا میکند. جرم گوش و یا قدیمی بودن تیوب قالب سمعک و یا تقویت بیش از اندازه هم میتوانند باعث سوت زدن سمعک شوند. اگر در قطعات داخلی مانند میکروفن و رسیور هم خرابی ایجاد شود ممکن است باعث سوت سمعک شود.

سمعک های امروزی مدار حذف فیدبک بسیار قوی ای دارند ولی اگر با این حال سمعک شما دچار فیدبک شد؛ به شنوایی شناس مراجعه کنید

خدمات کلینیک دانیال

آدرس کلینیک

بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، نبش کوچه روشن، پلاک 1802، ساختمان اطبا، طبقه سوم، کلینیک دانیال

شماره تماس:

02186035909

02186035953

انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 512

به "خدمات کلینیک دانیال" امتیاز دهید

2 کاربر به "خدمات کلینیک دانیال" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات کلینیک دانیال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید