شمار آوارگان سودانی به یک میلیون نفر رسید

به گزارش مجله انجمن دعوت، مصر تا امروز به 110 هزار تن از سودانی ها پناه داده و این آمار نسبت به دیگر کشورهایی که آوارگان سودانی به آن ها گریخته اند، بالاتر است.

شمار آوارگان سودانی به یک میلیون نفر رسید

سخنگوی آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد گفت که از زمان شروع بحران سودان، بیش از یک میلیون تن در این کشور آواره شده اند.

به گزارش ایسنا، ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور چندین هفته است که درگیر مناقشه ای گسترده هستند. مناقشه ای که به کشته شدن صدها تن از شهروندان این کشور منجر شده و خیابان های خارطوم (مرکز سودان) را به منطقه جنگی تبدیل نموده است.

بر اساس این آمار تازه که به وسیله آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد منتشر شده، حدود 843 هزار تن در داخل خاک سودان آواره شده اند و 250 هزار تن دیگر از سودانی ها این کشور را ترک نموده اند.

متیو سالتمارش، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت که پناهجویان به کشورهای همسایه سودان از جمله چاد، اتیوپی و سودان جنوبی پناه آورده اند، کشورهایی که خودشان هم از بحران های انسانی رنج می برند. مصر تا امروز به 110 هزار تن از سودانی ها پناه داده و این آمار نسبت به دیگر کشورهایی که آوارگان سودانی به آن ها گریخته اند، بالاتر است.

سالتمارش گفت: بسیاری از سودانی هایی که به ما پناه آورده اند در شرایط آشفته ای قرار دارند و در سودان در معرض خشونت و شرایطی آسیب زا بوده اند. این روند در طول هفته های گذشته شاهد افزایش سرعت بوده و در حال حاضر روزانه 5000 سودانی به مصر می رسند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1061

به "شمار آوارگان سودانی به یک میلیون نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار آوارگان سودانی به یک میلیون نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید