لس آنجلس - شهر فرشتگان آمریکا

به گزارش مجله انجمن دعوت، لس آنجلس که در سواحل اقیانوس آرام در جنوب کالیفرنیا واقع شده است، مرکز کلان شهر لس آنجلس که به آن لس آنجلس عظیم (Greater Los Angeles) گفته می گردد، است. لس آنجلس عظیم ترین شهر در کرانه غربی ایالات متحد آمریکا است و مساحت آن 1302 کیلومترمربع است .

لس آنجلس - شهر فرشتگان آمریکا

لس آنجلس با 3،633،591 نفر دومین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا است که در دهه 80 با رشد 17.5 درصدی توانست صندلی شیکاگو را در رتبه دوم به دست آورد. کلانشهر لانگ بیچِ لس آنجلس با 9,329,989 نفر جمعیت دارد و شامل شهرهایی چون پاسادنا، سانتا مونیکا، بورلی هیلز و سایر شهرها است.

محدوده کلانشهری عظیم ترِ لس آنجلس شامل ریورساید و اورنج کانتی است و 16.036.589 نفر جمعیت دارد.

شرایط جغرافیایی لس آنجلس

در لس آنجلس، گسل های زمین شناسی بی شماری وجود دارد که باعث زمین لرزهای دوره ای می شوند و وزش بادهای شدید در منطقه سانتا آنا خطر آتش سوزی را در تپه های پوشیده از درختی که در اطراف شهر قرار دارند، افزایش می دهد.

آب و هوای لس آنجلس

آب و هوای لس آنجلس مدیترانه ای است و تابستان های طولانی و خشک دارد و در زمستان نیز گاهی طوفان های همراه با باران وجود دارد .

میانگین بارش سالانه 305 میلی متر و درجه حرارت هوا بین مناطق ساحلی ملایم و فضای داخل شهر بسیار متفاوت است.

در تابستان ، هوای خنک دریایی که به درون هوای گرم کشیده می گردد، وارونگی دما را ایجاد می نماید، آلاینده های هوا را از محیط های صنعتی و اتومبیل ها به دام می اندازد و باعث ایجاد آلودگی و دود در هوا می گردد.

منابع آبی لس آنجلس

حدود 25٪ از احتیاجهای آبی شهر لس آنجلس از چاه های محلی تأمین می گردد و باقی آن به وسیله لوله کشی درون قنات هایی که به رودخانه اوونز و سیرا نوادا ، رودخانه کلرادو در کویر و رودخانه feather در شمال کالیفرنیا متصل است، تامین می گردد.

جمعیت قومی و ملیتی لس آنجلس

جمعیت از نظر قومی در لس آنجلس متنوع است. براساس سرشماری سال 1990 ، 53٪ از جمعیت آن سفیدپوست هستند که این طبقه بندی شامل بسیاری از اسپانیایی ها است.

سیاه پوستان که در سال 1990 به 487،674 نفر رسیدند، در دهه 1980 با کاهش جمعیت بیش از 3٪ روبرو بودند. از طرفی قومیت های دیگر خیلی سریع رشد کردند؛ اسپانیایی ها بیش از 70 درصد افزایش یافتند و آسیایی ها و افرادِ ساکن جزایر اقیانوس آرام 65.5 درصد افزایش یافتند. (افزایش اسپانیایی هم به وسیله مهاجرت از مکزیک و هم با افزایش طبیعی حاصل شد.)

آمریکایی های ژاپنی در جامعه و اقتصاد آنگلو-آمریکایی ادغام شده اند و سایر گروه های این شهر شامل کره ای ها، فیلیپینی ها، کوبایی ها، چینی ها و ویتنامی ها هستند.

اقتصاد و صنایع و معادن لس آنجلس

اقتصاد لس آنجلس زمانی به کشاورزی وابسته بود، اما امروزه صنعت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

صنعت مدرن لس آنجلس عمدتاً در دو گروه قرار گرفته است:

1. تبلیغات ضبط تصاویر متحرک(motion picture-recording-advertising)

2.تحقیقات مهندسی الکترونیک و هوا فضا(aerospace-electronics-engineering-research).

فراوریات لس آنجلس شامل خودرو ، ماشین آلات مزرعه ، مواد شیمیایی ، محصولات فلزی و منسوجات است.

نفت که در لس آنجلس اولین بار در سال 1892 کشف شد، به وسیله چندین زمینه فراوری می گردد و این شهر دارای پالایشگاه های عظیم و ذخیره سازی مزارع مخزن(tank farm) است.

از طرفی احتیاج به حمل و نقل بنزین باعث احداث بنادر لس آنجلس شد حالا که یکی از عظیم ترین بندرهای مصنوعی در دنیا است.

مراکز تحصیلی لس آنجلس

از جمله بسیاری از مؤسسات آموزش عالی در لس آنجلس می توان به انستیتوی فناوری کالیفرنیا (1891)، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (1880)، کالج اکسیشنال (1887) و دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس (1881) اشاره نمود.

مراکز تفریحی لس آنجلس

از جمله بسیاری از پارک های لس آنجلس می توان به دیزنی لند ، پارک گریفیت و magic mountain اشاره نمود.

از جمله مکان های برجسته و دیدنیِ دیگر لس آنجلس نیز مأموریت های سن گابریل (1771) (the missions (of San Gabriel و سان فرناندو (1797)، بنای تاریخی ال پوئبلو د لس آنجلس و برج های واتس هستند. همچنین موزه گتی، موزه هنر کانتی لس آنجلس، موزه هنرهای معاصر و موزه نورتون سیمون، همانند Hollywood bowl و مرکز موسیقی هنرهای نمایشی، بازدید نمایندگان زیادی را به خود جلب می نماید .

با توجه به تمام آنچه درباره لس آنجلس گفته شد، اگر قصد مهاجرت به آمریکا به وسیله کار یا تحصیل در آمریکا را دارید، با مشاوران ما در مجله انجمن دعوت تماس گرفته تا شما را در تمام مراحل امور مهاجرتی تان مراهی نمایند.

منبع: اینترنت
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 76

به "لس آنجلس - شهر فرشتگان آمریکا" امتیاز دهید

2 کاربر به "لس آنجلس - شهر فرشتگان آمریکا" امتیاز داده اند | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لس آنجلس - شهر فرشتگان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید