حقایق جالب در مورد سفر با تور کانادا

به گزارش مجله انجمن دعوت، کانادا یکی از بزرگترین و زیباترین کشورهای جهان است که دارای طبیعتی بکر و دست نخورده می باشد. این کشور دارای جاذبه های توریستی بسیار زیادی است که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می کند. در این مطلب به بررسی برخی از جالب ترین حقایق در مورد تور کانادا خواهیم پرداخت:

حقایق جالب در مورد سفر با تور کانادا

شهرهای بزرگ کانادا

کانادا دارای شهرهای بزرگ و پرجمعیتی است که از مقاصد محبوب گردشگران به شمار می آیند. تورنتو، مونترال، ونکوور و کالگری از جمله مهمترین شهرهای پرجاذبه کانادا برای گردشگران هستند.

تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا و مرکز استان انتاریو است. این شهر دارای آسمان خراش های مدرن، موزه های متعدد، پارک های زیبا و رستوران ها و کافه های خوش عطر و خوشمزه فراوان است.

مونترال نیز دومین شهر بزرگ کاناداست که در استان کبک واقع شده و دارای معماری زیبای اروپایی است. این شهر دارای فرهنگی غنی با ترکیبی از فرانسوی و انگلیسی است.

ونکوور نیز در ساحل اقیانوس آرام واقع شده و مناظر طبیعی زیبایی دارد. کالگری نیز در البرتا قرار دارد و دارای کوهستان های زیبا و پارک های ملی است.

طبیعت بکر کانادا

کانادا دارای طبیعتی بکر و دست نخورده است که یکی از بزرگترین جاذبه ها برای گردشگران محسوب می شود. پارک ملی بانف در آلبرتا دارای چشم اندازهای طبیعی زیبایی از کوهستان، دریاچه و جنگل است.

همچنین پارک ملی جاسپر در آلبرتا با دریاچه های آبی روشن و قله های برفی یکی دیگر از جاذبه های طبیعی کانادا است. علاوه بر این، جزایر اقیانوس اطلس در نوا اسکوشیا و جزیره ونکوور در بریتیش کلمبیا نیز دارای سواحل زیبا و طبیعت بکر هستند.

فعالیت های طبیعت گردی

کانادا بهشتی برای علاقمندان به فعالیت های طبیعت گردی و آوانچر است. کوهنوردی، اسکی، قایقرانی، ماهیگیری، شکار، سوارکاری و دوچرخه سواری از جمله فعالیت هایی است که می توان در طبیعت کانادا انجام داد.

پارک ملی بانف و جاسپر بهترین مکان برای کوهنوردی و اسکی هستند. رودخانه ها و دریاچه های کانادا نیز برای قایقرانی و ماهیگیری عالی هستند. همچنین مناطق وسیع وحشی کانادا برای شکار و سوارکاری مناسب است.

غذاهای محلی کانادا

آشنایی با غذاهای محلی کانادا یکی دیگر از جذابیت های تور این کشور است. پوتین، نان نازک و شیرین کانادایی، از جمله محبوب ترین غذاهای کانادا است که حتما باید آن ها را امتحان کرد.

عسل درخت نیز یکی دیگر از غذاهای منحصر بفرد کاناداست که از شیره درختان نقره ای بدست می آید و بسیار خوشمزه است. همبرگر گوشت گاو واترلو نیز از دیگر غذاهای محبوب کاناداست.

جشنواره های کانادا

کانادا میزبان بسیاری از جشنواره های فرهنگی و هنری در طول سال است که از جاذبه های تور این کشور محسوب می شود.

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو، جشنواره جاز مونترال و جشنواره موسیقی و هنرهای نمایشی جاسپر از جمله مهمترین جشنواره های کانادا هستند که می توان در تور این کشور آنها را تجربه کرد.

همچنین جشنواره های غذا و موسیقی محلی نیز در شهرهای مختلف برگزار می شود.

زمستان های سرد

کانادا زمستان های بسیار سرد و طولانی دارد که تجربه آن می تواند بخش جالبی از تور کانادا باشد. مناطقی مانند کبک، انتاریو و آلبرتا در زمستان پوشیده از برف سفید و دارای آب و هوایی یخبندان هستند.

فعالیت های زمستانی مانند اسکی، اسنوبرد، هاکی روی یخ و سورتمه سواری در این فصل طرفداران زیادی دارد. جشنواره های زمستانی نیز در شهرهای مختلف برگزار می شود.

گرمایش های زمستانی در کنار شومینه و نوشیدن نوشیدنی های گرم مانند شراب سیب گرم، قهوه و شکلات داغ نیز از تجربه های خوب زمستان کاناداست.

تنوع فرهنگی

کانادا کشوری چندفرهنگی با جمعیتی متشکل از نژادها و فرهنگ های مختلف است. در تور کانادا می توانید آمیزه ای از فرهنگ های اروپایی، آسیایی، عربی، افریقایی و... را تجربه کنید.

مردم کانادا با فرهنگ های دیگر بسیار مدارا می کنند. جشنواره ها و رستوران های فرهنگی در شهرهای بزرگ برگزار می شود که می توانید غذاها و سنت های فرهنگ های دیگر را تجربه کنید.

معماری

سبک معماری در شهرهای مختلف کانادا متفاوت است. در حالیکه ونکوور و ویکتوریا دارای سبک معماری اروپای غربی هستند، تورنتو دارای معماری مدرن مرتفع است.

شهر کبک دارای سبک معماری زیبای فرانسوی است. ساختمان های تاریخی و باستانی نیز در شهرهای مختلف کانادا وجود دارد که نمونه بارز آن کاخ ریدو در اوتاوا است.

موزه ها و گالری ها

کانادا دارای موزه ها و گالری های هنری بسیار زیادی است که از جاذبه های فرهنگی تور این کشور به شمار می آیند.

موزه هنر مدرن تورنتو، گالری هنر اونتاریو، موزه ملی تاریخ طبیعی در اوتاوا و موزه هنرهای زیبا در مونترال و ونکوور از مهمترین موزه ها و گالری هایی هستند که می توان در تور کانادا بازدید کرد.

تیم های هاکی و بیسبال

ورزش هاکی روی یخ و بیسبال از محبوب ترین ورزش های کانادا هستند و تماشای بازی های تیم های مطرح حرفه ای یکی از جاذبه های تور این کشور است.

تورنتو میپل لیفز و مونترال کانادینز تیم های مطرح هاکی هستند.

خرید

خرید یکی از سرگرمی‌های رایج در تور کانادا به‌شمار می‌رود. شهرهای بزرگ کانادا دارای مراکز خرید بزرگ و لوکسی هستند.

از جمله محل‌های محبوب برای خرید در تورنتو می‌توان به ایون دیل و شریدن مال، در مونترال به سنت کاترین سنتر، در ونکوور به پیسیفیک سنتر و رابسن استریت و در کلگری به چینوک سنتر اشاره کرد.

در این مراکز خرید می‌توانید انواع برندهای مد روز لباس و لوازم آرایشی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، رستوران‌ها و کافه‌ها را پیدا کنید.

همچنین بازارها و فروشگاه‌های صنایع دستی و هنری نیز برای خرید سوغاتی در شهرهای مختلف وجود دارد.

حمل و نقل

حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ کانادا به خوبی توسعه یافته است. مترو، اتوبوس و تاکسی از جمله راه‌های سفر درون‌شهری در تورنتو، مونترال، ونکوور و دیگر شهرهای بزرگ هستند.

بین شهرهای مختلف نیز از طریق قطار، اتوبوس برون‌شهری و هواپیما می‌توان سفر کرد. در مناطق طبیعی و پارک‌های ملی استفاده از خودروی اجاره‌ای راحت‌تر است.

در کل کانادا دارای زیرساخت‌های حمل و نقل توسعه یافته‌ای برای سفر آسان گردشگران دارد.

اقامت

انتخاب محل اقامت مناسب یکی از نکات مهم در برنامه‌ریزی تور کانادا است. هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، آپارتمان‌های اجاره‌ای کوتاه مدت و کمپینگ از جمله گزینه‌های اقامت در تور کانادا هستند.

در شهرهای بزرگ معمولاً هتل های لوکس و اقتصادی بسیاری وجود دارد. در مناطق طبیعی و دور از شهرها اقامت در کمپ و کلبه‌های چوبی متداول است.

بهتر است محل اقامت با توجه به بودجه و برنامه سفر انتخاب شود تا تور کانادا به بهترین نحو ممکن باشد.

نتیجه‌گیری

تور کانادا با توجه به طبیعت بکر، جاذبه‌های گردشگری فراوان، شهرهای مدرن، فرهنگ‌های متنوع و مردمان مهمان‌نواز یک تجربه فراموش‌نشدنی است.

انتخاب زمان مناسب برای بازدید و برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند سفری خاطره‌انگیز به این کشور زیبا را رقم بزند. پس بدون تردید کانادا را در لیست سفرهای آینده خود قرار دهید.

منبع مقاله: حقایقی جالب در خصوص تور کانادا

انتشار: 3 آبان 1402 بروزرسانی: 3 آبان 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 644

به "حقایق جالب در مورد سفر با تور کانادا" امتیاز دهید

146 کاربر به "حقایق جالب در مورد سفر با تور کانادا" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب در مورد سفر با تور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید