موزه لوور پاریس

به گزارش مجله انجمن دعوت، فرانسه یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی در نزد گردشگران است. افراد بسیاری تماشا برج ایفل یا قدم زدن در راهروهای موزه لوور برایشان به یک آرزو تبدیل شده؛ همه می دانیم که پاریس لقب کشور عشق را دارد و مقصد مناسبی برای گذراندن دوران ماه عسل است پس زوج های جوان زیادی تمایل دارند که پاریس را از نزدیک ببینند. همه ساله جهانگرد های بسیاری از سراسر جهان به سمت پاریس، مرکز فرانسه رهسپار می شوند تا از تماشای تماشای های مشهورش لذت ببرند. اگر شما هم در گوشه ذهنتان آرزوی سفر به پاریس وجود داشته و هنوز شانس سفر به این دیار رویایی را پیدا نکرده اید در این سفر مجازی همراه ما باشید، امروز راهی موزه لوور پاریس می شویم که سالهاست به عنوان پربازدیدترین موزه جهان شناخته می گردد و از آثار موجود در آن و معماری موزه لوور خواهیم گفت.

موزه لوور پاریس

حقایق جالب درباره موزه لوور پاریس

پربازدیدترین موزه جهان است.

بزرگترین موزه هنری جهانست.

از مشهورترین موزه های جهان محسوب می گردد.

از مهمترین جاذبه های گردشگری پاریس، فرانسه و اروپا به شمار می آید.

بسیاری از آثار به جای مانده از امپراتوری هخامنشیان در این موزه نگهداری می گردد.

آثار این موزه از سراسر کشورهای جهان گردآوری شده اند.

موزه لوور پاریس در یک کاخ بنا شده است.

بسیاری از نقاشی های مشهور جهان در این موزه در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

تابلوی زیبای مونالیزا در این موزه واقع شده است.

از مدرن ترین موزه های جهانست.

معرفی موزه لوور پاریس

لوور پاریس the Louvre Museum بزرگترین موزه هنری موجود روی کره زمین است که آثار هنری و تاریخی متعددی در آن نگهداری شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است. حدود 38000 اثر هنری در این مجموعه به چشم می خورد که هریک از آنها گنجینه ای گران بها هستند.

مساحت موزه لوور پاریس 72،735 مترمربع است به همین دلیل اگر در صدد بازدید از آن هستید، باید بدانید که پیاده روی زیادی پیش رو خواهید داشت. بعلاوه ضروری است ذکر کنیم که امکان بازدید از تمامی بخش های موزه لوور پاریس در یک روز امکان پذیر نیست زیرا تعداد بخش ها زیاد است، به همین دلیل توصیه می گردد که چند روز را برای بازدید از این مجموعه منحصربه فرد در نظر بگیرید و یا این که پیش از بازدید با استفاده از نقشه و وبسایت این مجموعه در رابطه با بخش های مختلف اطلاعات به دست بیاورید و فقط از همان قسمت های مورد نظر خود، بازدید نمایید.

نکته جالبی که در رابطه با موزه لوور وجود دارد این است که علاوه بر اشیای نفیس موجود در آن، ساختمان بنا نیز باشکوه و ارزشمند است. در حقیقت موزه لوور در کاخی برپا شده که در قرون 12 و 13 میلادی ساخته شده بود. کاخ مجذوب نماینده لوور را به دستور پادشاه فلیپ دوم ساختند. فیلیپ دوم پادشاه اسپانیا بود که طی نبردی ارتش فرانسه را شکست داد. در سال 1546 میلادی محل اقامت فرانسوای اول بود و پس از وی نیز مقامات دیگری در این کاخ ساکن شدند که در بخش تاریخچه موزه لوور بیشتر در رابطه با این موضوع برایتان خواهیم گفت.

موزه لوور پاریس در تاریح 10 آگوست سال 1793 میلادی به طور رسمی افتتاح شد و در ابتدا کار خود را با به نمایش گذاشتن 537 نقاشی شروع کرد. اغلب نقاشی های موزه در این زمان مربوط به وقایای سلطنتی بودند که از کلیساها جمع آوری شدند. پس از افتتاح، موزه لوور تا مدتی باز بود تا این که در سال 1796 میلادی بسته شد. دلیل اصلی این موضوع را مناسب نبودن کاخ برای به نمایش گذاشتن آثار بیان کردند. موزه لوور در سال 1801 بازگشایی شد و به مرور نیز بر شمار اشیای موجود در آن افزودند.

بد نیست بدانید که این موزه یکبار به افتخار ناپلئون تغییر نام یافت و به عنوان موزه ی ناپلئون شناخته شد اما پس از مرگ ناپلئون، زیردستانش بسیاری از اشیایی که به وسیله ناپلئون به موزه اهدا شده بود را پس گرفتند. ناگفته نماند که سومین دولت جمهوری فرانسه نیز نقشی اساسی در خصوص توسعه موزه لوور داشت. مقامات این جمهوری با یاری های مالی خود سبب شدند تا لوور وسیع تر گردد. با ما همراه باشید تا در موزه لوور پاریس قدم بزنیم و از بخش های مختلف و آثار نفیش موجود در آن برایتان بگوییم.

آثار موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس را می توان به چند وجه مختلف تقسیم بندی کرد. مهمترین نوع دسته بندی بخش های مختلف موزه لوور تقسیم آن براساس تمدن ها و دوران های تاریخی مختلف است در این راستا موزه لوور به بخش هایی نظیر آثار باستانی مصر، آثار باستانی یونان، آثار باستانی رومی، اشیای قرون وسطی، هنر اسلامی، آثار معاصر تقسیم می شوئ. بعلاوه باید بدانید که گنیجنه های این موزه را نیز می توان به چند بخش مجسمه ها و هنرهای زینتی، نقاشی ها و آثار چاپی و نقشه ها تقسیم کرد.

نقاشی های موزه لوور پاریس

در موزه لوور پاریس 314 نقاشی وجود دارد که هریک از آنها به نوبه خود شاهکاری هنری محسوب می شوند. از مهمترین نقاشی هایی که در موزه لوور نگهداری می گردد مونالیزا، آزادی راهنماییگر مردم، کلک مدوسا، دوزنده، باکره و فرزند مقدس، تاج گذاری ناپلئون، جشن ازدواج در سنا، زن زیبای حرمسرا، مرگ باکره، مداخله زنان اهل سابین، سوگند هوراتی ها، مرگ سارداناپالوس، پرتره لوئی چهاردهم، پرتره مادام رکامیه، قایق دانته، زنان الجزایر، کشتی نشستن به مقصد کیثیرا و... از مشهورترین نقاشی های موجود در موزه لوور اشاره نمود.

آثار یونان در موزه لوور پاریس

در موزه لوور پاریس 226 اثر وجود دارد که قدمتشان به دوران یونان باستان می رسد. این بخش از موزه لوور از محبوب ترین و پربازدیدترین قسمت های موزه محسوب می گردد زیرا گنجینه هایی در آن به چشم می خورند که مربوط به 4000 سال پیش از میلاد هستند. در حقیقت تمامی اشیایی که متعلق به یونان هستند و در موزه لوور نگهداری می شوند مربوط به 4000 سال قبل از میلاد تا قرن چهارم میلادی هستند.

از مهمترین آثار این بخش از موزه لوور می توان به مرد نشسته، مجسمه ناختورهب، جعبه میمون، مجسمه حوروس، تندیس رامسس دوم، مجسمه اینتف ششم، کشفیات منطقه ابو رواش و... هستند.

آثار شرقی در موزه لوور پاریس

186 اثر در قسمت آثار شرقی موزه لوور پاریس به چشم می خورد که به راستی هریک از آنها تماشای و منحصربه فرد هستند. گنجینه های این بخش مربوط به 9 هزار سال می باشند و به همین دلیل قدمت بعضی از آثاری که در این بخش به چشم می خورند به صورت دقیق معین نیست. از مهمترین آثار بخش شرقی موزه لوور پاریس می توان به لوح حمورابی، آثار مربوط به هخامنشیان، سرستون های کاخ هخامنشیان و... اشاره نمود.

مجسمه های موزه لوور پاریس

از مهمترین آثاری که در موزه لوور پاریس به چشم می خورد مجسمه ها هستند. شما با مراجعه به این موزه می توانید مجسمه های کوچک و بزرگی را از اعصار مختلف مشاهده نمایید. دری که اغلب گردشگران از آن وارد موزه لوور می شوند مزین شده با مجسمه هایی که با ظرافت خاصی ساخته شده اند. به طور کلی بیش از 113 عدد مجسمه در موزه لوور پاریس نگهداری می شوند که از معروفترین آنها می توان به جان گرفتن پسوخه با بوسه کوپیدو، مجسمه فرشته، سنت-ماری-مادلن و... اشاره نمود.

آثار هنری موزه لوور پاریس

آثار هنری متعددی در موزه لوور پاریس به چشم می خورد که بی تردید توجهتان را به خود جلب خواهند کرد. در موزه لوور پاریس 320 اثر هنری وجود دارد که بیشتر آنها متعلق به فرانسه هستند اما در میانشان اجسامی از سایر کشورها نیز وجود دارد. از مهمترین نمونه های آثار هنری که در این مجموعه در معرض دید عموم قرار گرفته است می توان به نماد قدرت چارلز، باکره و فرزند، تاج ملکه، ظرف شاهین، میزتوالت ساخته شده به وسیله اندره چارلز و... اشاره نمود.

هنر اسلامی در موزه لوور پاریس

یکی از مجذوب نماینده ترین بخش های موزه لوور پاریس در نزد ایرانی ها قسمت هنر اسلامی است که آثاری باشکوه را از ابتدای اسلام تا به امروز در خود جای داده است. شاید جالب باشد که بدانید این قسمت از ابتدا جزو موزه لوور نبود و بعدا به آن افزوده شد اما حال یکی از پربازدیدترین و جالبترین بخش های موزه لوور به شمار می آید. در موزه وسیع لوور پاریس حدود 60 اثر ساخته شده بر اساس هنر اسلامی وجود دارد که ما ایرانیان تصاویر بسیاری از آنها را در کتابها و یا شبکه های اجتماعی دیده ایم. از مهمترین تماشای های بخش هنر اسلامی در موزه لوور پاریس می توان به بشقاب طاووس، مجسمه چهره مرد، جعبه المقیره، جای جواهر و... اشاره نمود.

هنرهای گرافیکی در موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس برای علاقه مندان به هنرهای گرافیکی نیز مکان خوبی به شمار میرود زیرا 215 اثر زیبا در این زمینه در لوور در معرض دید عموم قرار گرفته است. متاسفانه اغلب آثاری که مربوط به این بخش از موزه هستند، معادل فارسی ندارند به همین دلیل بهتر است که تماشای آنها را به شما بسپاریم و از ترجمه ناکارآمد آنها بپرهیزیم.

با وجود این که در این قسمت کوشش شد تا برترین قسمت های موزه لوور پاریس معرفی گردد اما باید بدانید که آثار موجود در موز ه لوور به قدری زیاد است که نمی توان همه آنها را به شما عزیزان معرفی کرد بنابراین در ادامه چند نمونه محدود از مشهورترین تماشای های موزه را برایتان بازگو می کنیم و ادامه راه و آشنایی با تک تک تماشای های این موزه را به شما عزیزان می سپاریم.

معروفترین آثار موزه لوور پاریس

در میان هزاران اثری که در موزه لوور پاریس نگهداری می شوند 10 نمونه وجود دارند که در سطح جهانی صاحب معروفیت اند و به احتمال زیاد شما هم نامشان را شنیده اید، این گنجینه ها عبارت هستند از:

تابلوی مونالیزا

مجسمه نیکه ساموتراس یا پیروزی بال دار ساموتراس

مجسمه اسیر در حال مرگ

مجسمه ونوس میلو

پیکر نگاره گاو بالدار یا لاماسو

نقاشی آزادی راهنماییگر مردم

مجسمه بزرگ ابوالهول

نقاشی ونوس و سه زن زیبا

قانون حمورابی

نقاشی گابریل و خواهران

امکانات موزه لوور پاریس

همانطور که در ابتدا اشاره نمودیم، موزه لوور پاریس وسعت زیادی دارد به همین دلیل باید امکاناتی فراهم گردد تا بازدیدنمایندگان بتوانند به راحتی به تمامی بخش ها بروند و از همه گنجینه های موجود در آنها تماشا نمایند. نکته ای که در رابطه با موزه لوور پاریس وجود دارد این است که از تمامی کشورهای جهان برای بازدید به آن مراجعه می نمایند و قائدتا همه بر زبان فرانسوی مسلط نیستند و نمی توانند از تابلوهای راهنما یاری بگیرند. در حقیقت وسعت زیاد و زبان فرانسوی تابلوها و راهنمایان موزه لوور سبب شده تا بازدید از آن برای گردشگران سخت باشد.

برای آن که تمامی بازدیدنمایندگان بتوانند به نحو احسنت از مجذوب نمایندهیت های موزه لوور استفاده نمایند چند امکان خوب مهیا شده است از قبل زیر هستند:

وجود برنامه موبایل (اپلیکیشن) موزه لوور پاریس

وجود دستگاه مترجم و معرف موزه که بازدیدنمایندگان را به سوی اثر مورد نظر راهنمایی می نمایند.

وجود نقشه موزه در لابی موزه

امکان استفاده از راهنمایان انگلیسی زبان

چند ورودی مختلف برای دسترسی آسان تر به بخش های مختلف

علاوه بر موارد بالا موزه لوور پاریس دارای امکانات عمومی خوبی نیز هست که از مهمترین آنها می توان به رستوران و کافه، سرویس بهداشتی، مناسب بودن محیط برای معلولان، امکان رزرو بلیط به حضورت آنلاین و مسیرهای مناسب پیاده روی اشاره نمود. اگر علاقه مند هستید که بیشتر در رابطه با امکانات و تفریحات موجود در موزه لوور پاریس بدانید لطفا از این لینک تماشا کنید.

آدرس موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس در خیابان ریولی واقع شده است برای رسیدن به این موزه معروف چند راه وجود دارد که به توضیح زیر هستند:

موزه لوور پاریس با مترو

یکی از برترین راه های رسیدن به موزه لوور پاریس استفاده از مترو است، نزدیکترین ایستگاه مترو به این مکان Louvre - Rivoli نام دارد که فاصله آن تا موزه چند قدم می باشد، شما با استفاده از این ایستگاه می توانید خیلی راحت به موزه لوور پاریس برسید.

موزه لوور پاریس با اتوبوس

شما می توانید با استفاده از اتوبوس نیز خود را به موزه لوور پاریس برسانید. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این موزه زیبا نیز Louvre - Rivoli نام دارد که با چند قدم پیادی روی از آن می توانید به مقصد برسید.

آدرس موزه لوور پاریس: فرانسه، پاریس، خیابان ریولی، موزه لوور پاریس

قیمت بلیت موزه لوور پاریس

بزرگسالان برای ورود به موزه لوور پاریس باید 15 یورو پرداخت نمایند اما بچه ها می توانند به صورت رایگان از این مجموعه تماشا نمایند.

ساعت بازدید از موزه لوور پاریس: 9:00 تا 18:00 و سه شنبه ها موزه تعطیل است بعلاوه باید بدانید که روزهای چهارشنبه و آدینه موزه تا ساعت 22:00 فعال می باشد.

نقشه موزه لوور پاریس

تور مقرون به صرفه اروپا و سفر به پاریس

یکی از مواردی که باعث می گردد سفر به پاریس برای ما ایرانیان سخت باشد، قیمت تور اروپاست که در هرفصل و مناسبتی هم تغییر می نماید. ما توصیه می کنیم که به وسیله سرچ هوشمند صفحه نخست وبسایت مجله انجمن دعوت، تور اروپا را سرچ نموده و مقرون به صرفه ترین تورهای اروپا را فیلتر کنید. متاسفانه فعا امکان ارائه تور اروپا به صورت قسطی وجود ندارد اما ما همواره کوشش می کنیم تورها را با قیمت های گوناگون در اختیار شما قرار بدهیم تا حق انتخاب وسیع تری داشته باشید.سخن مجله انجمن دعوت

امروز باهم در موزه لوور پاریس گشتیم و کمی از آن برایتان گفتیم تا اگر تور پاریس را خریداری نموده اید، پیش از بازدید از لوور کمی بیشتر با این مکان مجذوب نماینده آشنا باشید. باید بدانید که حتما در آینده به صورت مفصل بخش ایران این موزه را باهم آنالیز می کنیم و بیشتر درباره معماری و تاریخچه این مجموعه تماشای برایتان خواهیم گفت. منتظر مطالب آینده ما باشید و از خاطراتتان از سفر به پاریس به ما بگویید.

منبع: فاینداتور
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1001

به "موزه لوور پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه لوور پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید