نشست محرمانه بن زاید و بن سلمان درباره آشتی با قطر

به گزارش مجله انجمن دعوت، خبرگزاری خبرنگاران-برخی منابع مطلع در ریاض از نشست محرمانه ولی عهد ابوظبی با همتای سعودی خود در شهر نئوم با هدف آنالیز آشتی با قطر خبر دادند.

نشست محرمانه بن زاید و بن سلمان درباره آشتی با قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش مجله انجمن دعوت،محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی هفته گذشته با محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی در شهر نئوم واقع در ساحل دریای سرخ ملاقات و درباره آشتی با قطر گفت وگو کرد.

بعضی منابع مطلع در ریاض گفتند که پیش از برگزاری این ملاقات، بن زاید و بن سلمان تماس هایی نیز با یکدیگر برقرار نموده بودند.

وبگاه الخلیج الجدید با اعلام این خبر نوشت که منابع مذکور جزئیات این ملاقات را فاش نکردند و تنها گفتند که بن سلمان و بن زاید درباره آشتی با قطر به توافق اولیه رسیدند.

بنابراین گزارش، بن زاید به همتای سعودی خود اطمینان خاطر داده که اگر سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی تمایل به حل بحران با قطر داشته باشد، هرگز برای کارشکنی در برابر آشتی ریاض و دوحه کارشکنی نخواهد کرد.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از بعضی منابع گزارش کرد که اجلاس سالانه شورای همکاری خلیج فارس تا ژانویه به تعویق افتاده است تا توافق محسوسی برای حل بحران در روابط اعضای این شورا حاصل گردد اما دستیابی به تصمیم نهایی در این خصوص نیازمند زمان طولانی است.

یک منبع در حاشیه خلیج فارس گفت که وزرای خارجه این کشورها ممکن است تا پیش از برگزاری اجلاس شورای همکاری به توافقی برای مذاکره یا گگرددن حریم هوایی به روی قطر به عنوان نشان دادن حسن نیت این کشورها، برسند.

به گفته این منابع با وجود اینکه کویت از حصول پیشرفت در حل این بحران خبر داده اما گفت وگوهای مربوط به گگرددن حریم هوایی به روی قطر به بن بست رسیده است.

چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات، بحرین) از خرداد سال 1396 به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع نموده و تمامی گذرگاه های زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی این کشور بسته اند.

کشورهای مذکور فهرستی از شروط سیزده گانه خود را برای آشتی با قطر اعلام نموده اند که از جمله آن قطع روابط با ایران، توقف حمایت از گروه اخوان المسلمین و حماس و تعطیلی شبکه الجزیره است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 150

به "نشست محرمانه بن زاید و بن سلمان درباره آشتی با قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست محرمانه بن زاید و بن سلمان درباره آشتی با قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید