چرا مردم نگران حضور خودروهای خودران در جاده ها هستند؟ ، کاهش اعتماد به تکنولوژی های نو در کشورهای مختلف

به گزارش مجله انجمن دعوت، همزمان با توسعه آزمایش استفاده از خودروهای خودران در سفرهای جاده ای، بسیاری از مردم نگرانی هایی در خصوص این نوع خودروها دارند. این در حالی است که قرار است خودروهای خودران سفرهای جاده ای را تسهیل نمایند و آرامش را به شهروندان شهرهای پرجمعیت هدیه نمایند.

چرا مردم نگران حضور خودروهای خودران در جاده ها هستند؟ ، کاهش اعتماد به تکنولوژی های نو در کشورهای مختلف

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، خودروهای خودران از پروژه های مهم و بلندمدت بسیاری از غولهای فناوری هستند. درواقع این روزها از اوبر تا لیفت و گوگل در تلاشند تا سهمی در حوزه خودروهای خودران داشته باشند. اما پرسش این است که آیا مخاطبان اصلی این خودروها یعنی شهروندان جامعه به این خودروها اعتماد دارند یا خیر.

تصور می گردد خودروهای خود ران از خودروهای فعلی که گاهی تصادف هایی مرگبار رقم می زنند ایمن تر باشند. اما با این وجود همه آزمایش های خودروهای خودران پیروزیت آمیز نیستند و همین موضوع نگرانی هایی را برای مردم به وجود آورده است.

گزارش تازهی از شرکت مشاوره Deloitte نشان می دهد نگرانی های ساکنان کشورهای مختلف دنیا در خصوص خودروهای خودران در سال 2019 در مقایسه با سال های گذشته افزایش یافته است.اتومبیل های خود ران هر لحظه به دنیای شدن نزدیک تر می شوند اما نتایج تحقیقات تازه شرکت مشاوره Deloitte، نشان می دهد در حالی که بسیاری از مردم در خصوص آینده خودروهای خودران هیجان زده هستند، بعضی از مردم به این نوع خودروها اصلا اعتماد ندارند.

بر اساس این پژوهش طی 3 سال گذشته، بیش از 25،000 نفر در 20 کشور درباره وسایل نقلیه خودران مورد آنالیز قرار گرفته است. در چند کشور عمده فراوری نماینده این نوع خودروها ، از جمله ایالات متحده، آلمان و هند، کسری از افرادی که می گویند اتومبیل های خودران را دوست ندارند و این خودروها را خطرناک می دانند در سال 2019 افزایش یافته است.

این اخبار خوبی برای شرکت هایی نیست که در رقابتند تا خودروهای خودران خود را هر چه سریعتر راهی جاده ها نمایند. تا کنون وایمو وابسته به آلفابت از جمله پیروز ترین سرویس های ارائه دهنده خودروهای خودران بوده است.

بر اساس این پژوهش تقریبا دو سوم مردم در کره، ایالات متحده، هند و چین موافق هستند که گزارش های رسانه ای از حوادث مربوط به خودروهای خودران باعث شده در خصوص این خودروها نگران و محتاط شوند. در حالی که آمار جامعی برای تصادفات رانندگی خودران در دسترس نیست، تعداد بسیار کمی از حوادث توجه زیادی را به خود جلب نموده است. این موضوع شاید به دلیل ماهیت این مسئله و البته اهمیتش باشد.

با توجه به آمارهای اداره ایمنی ترافیک شهری ایالات متحده ، در سراسر کشور، سالانه حدود پنج میلیون تصادف به وقوع می پیوندد و موتورسیکلت ها، در سال گذشته در کالیفرنیا 75 تصادف را رقم زده اند.

جالب است بدانید که حتی در آلمان، جایی که یکی از مهدای اصلی خودروسازی دنیا محسوب می گردد، اعتماد به خودروهای خودران در سال 2017 از 51 درصد به 33 درصد در امسال کاهش یافته است.ایالات متحده دارای کمترین سهم وسایل نقلیه الکتریکی در تمام کشورهای مورد آنالیز است و 71 درصد از خودروهای حاضر در جاده های ایالات متحده دیزلی هستند.

محققان می نویسند: با توجه به این که علاقه مصرف نمایندگان به خودروهای خودران و الکتریکی کم شده است به نظر می رسد که این دولت ها هستند که باید از این نوع خودروها حمایت نموده و فراوریشان را افزایش دهند.

منبع: انتخاب
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 996

به "چرا مردم نگران حضور خودروهای خودران در جاده ها هستند؟ ، کاهش اعتماد به تکنولوژی های نو در کشورهای مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مردم نگران حضور خودروهای خودران در جاده ها هستند؟ ، کاهش اعتماد به تکنولوژی های نو در کشورهای مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید