15 جاذبه معروف و دیدنی شهر برلین در آلمان

به گزارش مجله انجمن دعوت، جاذبه های گردشگری برلین

برلین، مرکز آلمان، بزرگترین شهر، مرکز سیاست، فرهنگ، رسانه ها و علم است. گرچه برای اولین بار در قرن سیزدهم پیشنهاد شد که برلین مرکز کشور شود اما این کار تا سال 1871 به تاخیر افتاد. برلین ترکیبی از معماری نو و کلاسیک، سرگرمی پویا، خرید و طیف گسترده ای از ورزش ها و نهادهای فرهنگی را ارائه می دهد. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم به چند مورد از جاذبه های گردشگری برلین اشاره داشته باشیم تا زمانی که به این شهر سفر کردید بدانید به کدام قسمت های شهر باید سفر کنید.

15 جاذبه معروف و دیدنی شهر برلین در آلمان

1- دروازه براندنبورگ | Brandenburg Gate

هیچ چیزی برلین را به اندازه دروازه براندنبورگ توصیف نمی کند، که تعیین کننده ترین اثر تاریخی شهر و پاسخ شهر به طاق پیروزی در پاریس است. این بنای تاریخی ماسه سنگ که آزادانه در آکروپلیس آتن مدل سازی شده و برای پادشاه فردریک ویلهلم دوم در سال 1791 ساخته شده است- با 26 متر ارتفاع در منطقه پاریسر پلاتس میته (Mitte) واقع شده است. این دروازه اولین سازه نئوکلاسیک برلین است که به خاطر ارابه چهار اسب خود، شش ستون بزرگ در هر سمت که پنج معبر را برای استفاده در ترافیک تشکیل می دهد (مرکزی که برای خانواده سلطنتی حفظ شد)، و دو ساختمان استفاده شده از طریق جمع کنندگان عوارض و نگهبانان قابل توجه است.

2- یادبود دیوار برلین و چک پوینت چارلی

تاریخ دیوار برلین در سال 1961 آغاز شد زمانی که آلمان شرقی، قسمت شرقی شهر را برای جلوگیری از سیل پناهندگان از شرق به غرب بست. جالب ترین نمونه ها عبارتند از موزه مرکز پناهندگان مارینفلد با نمایشگاه های مربوط به یک و نیم میلیون نفر که به عنوان پناهنده از طریق برلین عبور کردند. بنای یادبود به یاد شهر تقسیم شده و قربانیان استبداد کمونیست، پنجره یادبود، و مرکز بازدید کنندگان با نماهایی بر روی بقایای دیوار. همچنین گذرگاه چک پوینت چارلی، شناخته شده ترین نقطه بین برلین شرق و غرب است و دارای صحنه ها و آثار دنبال کننده تاریخ حقوق بشر است.

3- گروسر تیر گارتن و ستون پیروزی | Grosser Tiergarten and the Victory Column

گروسر تیر گارتن به طور تحت الفظی با عنوان باغ حیوانات ترجمه می شود و مدت ها است که یکی از مهم ترین بخش های شهر محسوب می شود. اینجا در اصل منطقه شکاری برای خاندان سلطنتی آلمان بود که در آن گوزن، خوک وحشی و دیگر حیوانات شکاری نگهداری می شد. در سال 1700 این منطقه به پارک تغییر کاربری داد و در ابتدا به سبک فرانسوی طراحی شده بود و بعدا به یک پارک تزئینی به سبک انگلیسی تبدیل شد.

4- جنگل گرون والد

این منطقه طبیعی دوست داشتنی از مخلوط بلوط، راش، کاج، توس، اقاقیا، و درختان صنوبر تشکیل شده و سرپناهی برای پرندگان، گوزن ها، و حتی خوک های وحشی است. دریاچه ها به طول نه کیلومتر حاشیه رودخانه در امتداد هاول، فرصت های زیادی را برای ورزش های آبی و آب تنی ارائه می کند. از دیگر ویژگی های محبوب، تپه مصنوعی تافلسبرگ با ارتفاع 80 متر است که در بالای آن ویرانه های برج گرون والد ایستگاه رادیویی آمریکا واقع شده است.

5- جزیره موزه

کانالی به طول 400 متر در شهر برلین بین رودخانه اسپری و Kupfergraben به طول 400 متر واقع شده است که به یکی از جاذبه های گردشگری برلین تبدیل شده است. جزیره موزه منطقه ای فوق العاده است که گردشگران در آن می توانند قدیمی ترین و مهمترین موزه های شهر را ببینند، به طو رمثال موزه ای از سال 1830 که محلی برای نگهداری جواهرات و دیگر گنجینه های سلطنتی به شمار می رود. چند سال بعد یعنی در سال 1855 موزه ای به نام (Neues Museum) در این منطقه ساخته شد و در پی آن گالری ملی را در سال 1876 در جزیره موزه ساخته شد. موزه Bode نیز در سال 1904 ساخته شده که یکی از بهترین مجموعه های آثار تاریخی و عتیقه شهر در آن به نمایش گذاشته شده است.

6- کاخ و پارک شارلوتنبورگ | Charlottenburg Palace

در اواخر قرن 17 میلادی کاخ شارلوتنبورگ که یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین ملک های پروسی برلین به شمار می رود نیز ساخته شد. این قصر مجلل و زیبا ویژگی های مهمی از جمله گنبد مرکزی بزرگ 50 متری و باغ بزرگ درخت پرتغال را نیز دارا می باشد. از جمله های دیدنی های این کاخ می توان یک آپارتمان دولتی و سالن های مهمانی دیدنی به نام New Wing نیز اشاره کرد.

7- خیابان Unter den Linden

معروف ترین و مشهورترین خیابان شهر برلین Unter den Linden است که معنای به زبان فارسی خیابانی زیر درختان لیمو می شود. این خیابان قرن ها است که میزبان گردشگران و مردم محلی این شهر است و وسعت آن حدود 1400 متر است و Pariser Platz را در مقابل دروازه برندانبورگ، به Lustgarten وصل می کند. این خیابان ابتدا در سال 1573 میلادی، به عنوان جهت سواری خاکی برای خاندان سلطنتی ساخته شد که برای شکار به Tiergarten می رفتند.

8- میدان Gendarmenmarkt

از بزرگترین میدان های برلین میدان Gendarmenmarkt است که در اطراف آن سه ساختمان بزرگ تاریخی به ترتیب Konzerthaus، کلیسای جامع فرانسوی و کلیسای جامع برلین نیز واقع شده است، که هر کدام به عنوان اصلی ترین جاذبه های میدان شهر به شمار می فرایند. این میدان در قرن 17 ساخته شده و بعد از آن که هنگ ژاندارمری در اینجا ایجاد شد، نام آن را میدان Gendarmenmarkt گذاشتند.

9- رایشتاگ | Reichstag

برلین به عنوان مرکز امپراطوری آلمان در سال 1871 برگزیده شد و بنایی بزرگ تر و معتبرتر برای استقرار دولت نیز لازم بود که ساخته شود. سنگ بنای راشتاگ تازه، کاخ نئورنسانسی بزرگ و زیبا، از طریق خود پادشاه در سال 1884 گذاشته شد و ساخت آن 10 سال بعد به پایان رسید. اما متاسفانه در سال 1933 به دلیل آتش سوزی که در این منطقه به وجود آمد بیشتر بخش های آن تخریب شد اما در سال 1970 مجددا همه آن ها نیز بازسازی شدند.

10- کلیسای یادبود قیصر ویلهلم | Kaiser Wilhelm Memorial Church

یکی از مجذوب کننده ترین بناهایی تاریخی برلین کلیسای یادبود قیصر ویلهلم است که در واقع می توان گفت 3 کلیسا در آن وجود دارد. یکی کلیسای فوق مدرن تازه که در سال 1961 طراحی شد که این بنا در کنار ویرانه های کلیسای اصلی که شامل برجی با ارتفاع 63 متری نیز واقع شده است. این کلیسا امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری برلین به شمار می رود و با داشتن یک سالن یادبود که شامل بقایای موزائیک، بقایای معماری و چندین عکس به عنوان یادبود جنگ در معرض دید عموم گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند نیز واقع شده است.

11- کلیسای جامع برلین | Berlin Cathedral

خوب همانطور که گفتیم دو جاذبه برتر برلین که یکی کلیسای جامع برلین و دیگری کلیسای جامع فرانسوی است در میدان Gendarmenmarkt نیز قرار دارند؛ کلیسای جامع برلین به دلیل داشتن گنبدی با ارتفاع 75 متر و ناقوسی متعلق به سال 1532 معروفیت بسیاری در این شهر دارا می باشد. سبک معماری این کلیسا باروک تازه می باشد و بزرگترین کلیسای برلین به شمار می رود.

کلیسای جامع برلین به سه بخش اصلی تقسیم می شود: کلیسای یادبود، کلیسای غسل تعمید و نکاح و کلیسای منطقه ای.

12- کلیسای جامع فرانسوی

دیگر کلیسای معروف برلین کلیسای جامع فرانسوی است که آن هم یکی از محبوب ترین بناهای این شهر است و زیبایی و تاثیرگذاری بسزایی دارا می باشد. کلیسای جامع فرانسوی در سال 1705 برای جامعه هوگونت ساخته شد که در سال 1685 در برلین مستقر شده بودند. از مهم ترین بخش های این کلیسا می توان به برج 70 متری با کاریلون 5 و 8 ضلعی، اتاق های برج 20 متری و نرده ایوان با ارتفاع 40 متری نیز می توان اشاره کرد.

13- باغ های جانورشناسی برلین | Zoologischer Garten Berlin

یکی از قدیمی ترین بناهایی که از این قبیل بناهای در برلین ساخته شده باغ های جانورشناسی برلین است که هنوز هم از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این شهر آلمانی به شمار می رود و سالانه میزبان بیش از 3 میلیون گردشگری می باشد. این مجموعه در سال 1844 تاسیس شد و در این باغ وحش مدرن و آکواریوم آن در محیطی طبیعی از حیوانات نگهداری می شود و به دلیل برنامه های یادگیری پیروز، معروفیت بسیار دارد. بیش از 15 هزار حیوان در این مرکز زندگی می کنند که شامل 1600 گونه از حیوانات مختلف می باشند.

14- محله نیکولای | The Nikolai Quarter

محله نیکولای برلین قلب شهر قدیمی محسوب می شود و جایی است که می توانید بسیاری از جاذبه های قدیمی و محبوب شهر را پیدا کنید که از آن جمله می توان به کلیسای سنت نیکولاس و چند موزه اشاره کرد. تغییرات اخیر که در این محله ایجاد شده، پیاده روهای دوست داشتنی ایجاد کرده است که در آن ساختمان های کوچکی در دو طرف خیابان باریک واقع شده است و پر است از رستوران ها، کافه ها، مغازه ها و کارگاه های هنری که در آن ها همه چیز، از سبد و زنبیل تا صنایع دستی چوبی به فروش می رسد.

15- باغ و موزه گیاه شناسی برلین - داهلم | Berlin-Dahlem Botanical Garden and Botanical Museum

از مهمترین باغ های گیاه شناسی جهان در شهر برلین به نام گروسر تیرگارتن است که در سال 1679 به دستور Grand Elector نیز ساخته شده و در واقع آشپزخانه و باغ سبزیجات و گیاهان آشپزخانه کاخ سلطنتی بوده است. مساحت این باغ در حدود 104 هکتار بوده و دارای بیش از 2 میلیون گیاه و کتابخانه بسیار بزرگی است که از مجذوب کننده ترین بخش های این باغ است.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 786

به "15 جاذبه معروف و دیدنی شهر برلین در آلمان" امتیاز دهید

3 کاربر به "15 جاذبه معروف و دیدنی شهر برلین در آلمان" امتیاز داده اند | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 جاذبه معروف و دیدنی شهر برلین در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید