8 راز درباره جزیره سانتورینی که (احتمالا) نمی دانستید !

به گزارش مجله انجمن دعوت، آیا شما پیروز به تماشا جزیره سانتورینی، یکی از جزایر رویایی دنیا شده اید یا نه؟ اما قطعا می دانید که آنجا چه جای شگفت انگیزی است. در سراسر دنیا به طور مداوم، کارت پستال هایی از آب های درخشان آبی رنگ جزیره سانتورینی که در سواحل بکر آن خانه های سنگی با سقف سفید قرار دارند، در حال دست به دست شدن هستند، اما همچون بسیاری از نقاط تماشای دیگر سراسر دنیا، جذابیت جزیره سانتورینی خیلی بیشتر از منظره ها زیبای آن می باشد. جزیره واقعیت های تاریخی غیرعادی دارد. سفر در ناحیه سخت جغرافیایی و مکان های فوق العاده ای که فقط مردم محلی درباره آن می دانند، از ویژگی های سفر به سانتورینی یونان است. با خبرنگاران همراه باشید.

8 راز درباره جزیره سانتورینی که (احتمالا) نمی دانستید !

در سانتورینی یونان، پشت بام های آبی به تعداد زیادی وجود ندارند

ممکن است هرکسی با تماشا سقف های آبی روشن که در عکس های جزیره سانتورینی به فراوانی دیده می شوند، فکر کند که کل این جزیره پر از خانه هایی با سقف های روشن است. در واقع این تصاویر متنوع همه از یک منظره گرفته شده اند. شما می توانید مشهورترین خانه ها با سقف های آبی رنگ را در شهر Oia پیدا کنید. وقتی آنها را دیدید، آنها را می شناسید.

بعضی از مردم فکر می نمایند که آتلانتیس در اطراف جزیره سانتورینی واقع شده است

بسیاری معتقدند که می توانید ویرانه های مدفون شده آتلانتیس در کف دریا را در اطراف سانتورینی یونان پیدا کنید. اکنون این نقطه توریستی که در واقع یکبار شناخته شده بود، مکان افسانه ای است که کاشفان بسیاری، در حال آنالیز آن هستند. دو داستانی که به طرز شگفت انگیزی مشابه هم هستند، درباره سانتورینی یونان وجود دارند. سانتورینی هزاران سال پیش به وسیله فوران های آتش فشانی ویران شده است. ظاهرا پس از خشم خدایان از مردم آتلانتیس، این مکان در اعماق دریا فرو رفته است. اهمیتی ندارد که شما این دروغ را باور کنید. شما می توانید بهشت گم شده خود را در سانتورینی یونان پیدا کنید.

چک کردن داخل هتل می تواند ساعت ها وقت شما را بگیرد

سانتورینی پر از راه پله است. این معماری به گونه ای است که نه تنها در طول زمان مقاوم باشد، بلکه برترین دید را نیز برای گردشگران از هتل ارائه کند. بیش از آن، سوزی گیس، سفرنامه نویس، تجربیات شخصی اش درباره این جزیره را در وبلاگ خود به اشتراک گذاشته است: خاتمه به اتاقم رسیدم در آن موقع می خواستم از خستگی از هوش برم. او شرح داد که بسیاری از هتل ها مهمانان را به مرکز توریستی در بخش اصلی جزیره می فرستند، از شما ورودی می خواهند و حمل نماینده از شما می خواهد که وسایل و چمدان های شما را آورده و به شما یاری کند. مشاور حرفه ای برای سفر در ظرف دو ساعت عملا شما را برای رسیدن به هتل بالا می برد.

هنوز اثرات سونامی هزاران سال قبل وجود دارند

شما هنوز می توانید بعضی اثرات پس از سونامی بزرگ الجثه را که در نزدیکی کرت رخ داد و سیستم جغرافیایی سانتورینی را ایجاد کرد، مشاهده کنید. دانشمندان اخیرا در عمق 65 فوتی زیر سطح آب، در کف دریا، لایه های رسوبی را کشف نموده اند که در آن جهت و اثرات تخته سنگ و سنگ ها با نرم تنان و دیگر موجودات در یک جهت همسو هستند (آن ها جریان های قوی آب که از بالای یک منطقه به سرعت رد شده اند را ثابت می نماید).

کل جزیره آتش فشانی است

سانتورینی به وسیله بزرگ ترین فوران های آتش فشانی در طول تاریخ زمین به نام فوران مینوآن ایجاد شده است. سانتورینی و جزایر اطرافش پس از فوارن تعدادی آتش فشان طی چندین هزار سال تشکیل شده اند. آتشفشان اصلی فوران نموده، سپس به آرامی به وسیله ماگما پر شده و یک گروه آتشفشان فعال نو را ایجاد نموده که این روند را تکرار می نماید. در حال حاضر تکه های به جای مانده از سرزمین های آتش فشانی، سانتورینی و جزایر اطراف آن را تشکیل می دهد.

سانتورینی های اولیه در خانه های غاری می خوابیدند

سانتورینی ها برای حفاظت در مقابل آب و هوای متغیر، خانه های خود را مستقیما در دل کوه های آتش فشانی جزیره ساخته اند. شما هنوز هم می توانید در بعضی از انواع مدرن آنها که ساختارهای سنتی را حفظ نموده اند، اقامت کنید. آنها بسیار لوکس تر از انواع هزاران سال قبل هستند.

نوشیدنی های محلی به خاطر سرزمین های آتش فشانی این ناحیه مزه بهتری دارند

سرزمین های آتش فشانی محیط فوق العاده ای برای کشاورزی ایجاد می نماید و در سراسر دنیا، نوشیدنی محلی اینجا به خاطر طعم بی نظیرش مشهور است. سرزمین سانتورینی که آسپا نامیده می گردد، از خاکسترهای آتش فشانی، سنگ های پامیس و قطعات کوچک ماسه و خاکسترهای آتش فشانی ساخته شده است. ممکن است این ترکیبات مواد مغذی مورد انتظار ما در خاک را نداشته باشند اما از مواد معدنی غنی می باشند. بارندگی بسیار کم باعث می گردد که تهیه این نوشیدنی بسیار سخت باشد. در کنار بارندگی این نواحی رطوبتی فزاینده از پدیده عجیبی که مه دریایی نامیده می گردد - ترکیبی از هوای آتش فشان های فعال و نواحی اطراف- را تجربه می نمایند.

چشمه های آب گرم پنهان در سانتورینی وجود دارند

با توجه به اینکه کل جزیره آتشفشانی است، چشمه های آب گرم ممکن است کاملا پنهان نباشند، اما چشمه های آب گرم دریاچه های کم عمق جزیره به خوبی شناخته نشده اند. هنگام شنا در آب های گرم جزیره می توانید با تغییر رنگ دریای آبی درخشان به رنگ قهوه ای آن ها را پیدا کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1014

به "8 راز درباره جزیره سانتورینی که (احتمالا) نمی دانستید !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 راز درباره جزیره سانتورینی که (احتمالا) نمی دانستید !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید