آبگرفتگی آذرماه، به چند خانه خوزستان آسیب زد؟

به گزارش مجله انجمن دعوت، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان از ادامه ارزیابی خسارات واردآمده در پی آبگرفتگی اخیر در ماهشهر، اهواز، کارون و هندیجان خبر داد.

آبگرفتگی آذرماه، به چند خانه خوزستان آسیب زد؟

مسعود انصاریان در نشست قرارگاه برآورد خسارات مناطق آبگرفته در بارش های اخیر که شامگاه یکشنبه (24 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در پی آبگرفتگی برخی مناطق، جلسه ای در مدیریت بحران خوزستان تشکیل و نقاط دچار آبگرفتگی مشخص شدند. از طریق عکس های ماهواره ای، نقاط دچار آبگرفتگی دقیقا مشخص شده اند و قبل از مصوبه دولت، کار ارزیابی خسارت را آغاز کرده ایم.

به گزارش مجله انجمن دعوت، وی با اشاره به تجهیز گروه های ارزیاب به منظور برآورد خسارت، اضافه نمود: در حال حاضر 50 ارزیاب در حال ارزیابی هستند که 37 نفر از این افراد از استان های ایلام و لرستان به خوزستان آمده اند و کار ارزیابی در ماهشهر در روز سه شنبه به اتمام می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان ادامه داد: ارزیابی خسارت در اهواز، کارون و هندیجان نیز در حال انجام است و قبل از مشخص و ابلاغ بانک های عامل توسط بانک مرکزی برای پرداخت خسارات، کار ارزیابی به اتمام می رسد و تشکیل پفراینده ها آغاز می شود.

انصاریان در خصوص شرایط پرداخت تسهیلات به واحدهای احداثی در ماهشهر، گفت: در برخی مناطق، تسهیلات باید به افراد دارای سند مالکیت و همچنین پس از صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری، پرداخت شود اما برخی از مناطق بندر امام خمینی در تملک پتروشیمی و بخشی در تملک راه و شهرسازی است که باید راه چاره قانونی در این زمینه داشته باشیم تا فرایند کار، کند نشود.

وی گفت: به طور مثال برخی منازلی که نیاز به احداث مجدد دارند، در حریم راه قرار دارند و ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند و مالک نیستند که باید مساله مالکیت حل شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان شرح داد: در برآورد خسارات واردآمده در پی آبگرفتگی اخیر، تا به امروز 255 واحد احداثی، 684 واحد تعمیری و یک هزار و 721 مورد معیشتی شناسایی شده اند که این موارد در حال افزایش هستند زیرا همچنان ارزیابی ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 206

به "آبگرفتگی آذرماه، به چند خانه خوزستان آسیب زد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبگرفتگی آذرماه، به چند خانه خوزستان آسیب زد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید