آتشفشانی که ناگهان دوباره فعال شد

به گزارش مجله انجمن دعوت، آتشفشان های ژاپن

ژاپن 109 آتش فشان فعال دارد که این تعداد 10 درصد کل آتشفشان های دنیا می باشد، وقتی 70 درصد ژاپن کوهستانی است تعجبی ندارد که کوه های آتشفشانی نقش مهمی را در فرهنگ ژاپن بازی کنند، تماشای این کوه های آتشفشان وقتی از سر آن ها دود بلند می شود می تواند تجربه جالبی باشد، با خبرنگاران همراه باشید تا با چند کوه آتشفشان ژاپن آشنا شوید.

آتشفشانی که ناگهان دوباره فعال شد

کوه فوجی

با کمتر از 2 ساعت رانندگی از توکیو می توانید به این کوه برسید، این کوه شناخته شده ترین سمبل ژاپن است که هر سال میلیون ها نفر از آن تماشا و بیش از 300,000 نفر از آن بالا می فرایند. افسانه های قدیمی می گویند که این کوه در طول یک روز به وجود آمد اما باور زمین شناسی بر این است که کوه در طول 10,000 سال بر روی کوهی دیگر که در اینجا بود بوجود آمد، افراد زیادی از این کوه بالا می فرایند، در قله آن یک اداره پست وجود دارد که کسانی که به بالای کوه می رسند یک کارت پستال را از ارتفاع 3,800 متری برای خانه می فرستند، با این حال بالا رفتن از این کوه سخت و سخت است و کسانی که در پی تجربه های راحت تر هستند می توانند در پارک تنجو - یاما در پای کوه نشسته و فقط این کوه زیبا را تماشا کنند، یک تله کابین هم در آنجا وجود دارد که تا ارتفاع 1000 متری کوه بالا می رود.

کوه آسو

کوه آسو در واقع پنج قله آتشفشان جداگانه است که در کیوشو، جزیره جنوبی، ژاپن واقع شده است، یکی از این پنج آتشفشان به نام کوه ناکاداکی همچنان فعال است و از جاذبه های گردشگری مهم این محل است اما وقتی که فوران گازها از این آتفشان شروع می گردد کل این ناحیه خالی می گردد، قله های دیگر این کوه هم از جاذبه های محبوب هستند، راه نوردی در این کوه ها می تواند هم پیاده روی های کوتاه و هم پیاده روی های چند روزه باشد. در نزدیکی این کوه هلیکوپتری هم وجود دارد که می توانید سوار آن هم شده و به بالای کوه بروید.

کوه اونزن

در نزدیکی شهر شیمبارا در جزیره کیوشو گروهی از کوه های آتشفشانی قرار دارند که به نام کوه های اونزن شناخته می شوند فوران این کوه ها به شش میلیون سال قبل بر می گردد و تا چند سال پیش تصور می شد که غیر فعال هستند. در سال 1934 این ناحیه پارک ملی شد و در کنار آن روستای کوچکی به وجود آمد تا گردشگران در آنجا اقامت کنند، در سال 1990 یکی از کوه ها به نام کوه فوجن شروع به فوران کرد اما امروزه دوباره غیر فعال شده است، در این کوه ها گردشگران می توانند تا ارتفاع 1,359 بالا بفرایند و از چشم انداز پانورامایی لذت ببرند، بیشتر کوهنوردان برای کوتاه کردن جهت از کوه میوکن بالا می فرایند.

کوه ساکوراجیما

شهر تاریخی کاگوشیما که بر روی جزیره کیوشو واقع شده است سه کوه آتشفشان است که در بین آن ها یک کوه از همه فعال تر است که معمولا دود از آن بیرون می آید، اگر از آن دست ماجراجویانی باشید که می خواهید یک آتشفشان فعال را از نزدیک ببینید این کوه شما را نا امید نمی کند اما نمی توانید از کوه بالا بروید و فقط می توانید از فاصله نزدیک آن را ببینید.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 810

به "آتشفشانی که ناگهان دوباره فعال شد" امتیاز دهید

6 کاربر به "آتشفشانی که ناگهان دوباره فعال شد" امتیاز داده اند | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشفشانی که ناگهان دوباره فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید