اخاذی اینترنتی از دختر جوان با تهدید انتشار عکس خصوصی

به گزارش مجله انجمن دعوت، مردی که با تهدید به انتشار عکس های دختری جوان از او اخاذی نموده بود، دستگیر شد.

اخاذی اینترنتی از دختر جوان با تهدید انتشار عکس خصوصی

به گزارش شرق، دختری 26 ساله روز دهم شهریورماه به پلیس فتای تهران مراجعه کرد و در شکایتی گفت: شخصی ناشناس اقدام به تهدید انتشار تصاویر شخصی و خصوصی من در شبکه اجتماعی اینستاگرام نموده و مدتی است با ایجاد حساب های کاربری جعلی از من اخاذی می نماید. تا به امروز بیش از 80 میلیون ریال وجه نقد برایش واریز نموده ام، اما او آرامش و آسایش مرا سلب نموده و همچنان به اقدامات خود ادامه می دهد و باتوجه به حساس بودن خانواده من قصد خدشه دار کردن وجهه من را در محل کار و زندگی ام دارد.

باتوجه به حساسیت موضوع رسیدگی به پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرائم رایانه ای در دستور کار مهندسان پلیس فتا نهاده شد و تیمی از مأموران تحقیقات خود را شروع کردند. با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس پایتخت مجرم که مردی 33 ساله است، شناسایی شد.

پس از هماهنگی های لازم اکیپی عملیاتی از مأموران پلیس فتا به محل اختفای متهم اعزام شدند و این مرد را در عملیات پلیسی دستگیر کردند. متهم ابتدا هرگونه اقدام مجرمانه ای را در این زمینه انکار کرد، اما با قرار دریافت در برابر ادله های پلیس لب به اعتراف گگردد و اظهار کرد: زمانی که متوجه شدم شاکی خانواده حساسی دارد، اقدام به تهدید و اخاذی از او کردم، اما از کارم بسیار پشیمانم و درخواست بخشش دارم.

درنهایت پرونده پس از تکمیل تحقیقات به همراه طرفین به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه ای ارسال شد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران عظیم، به شهروندان تأکید کرد: شهروندان باید دقت داشته باشند در ارتباطات اجتماعی خود حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی را کاملا رعایت نمایند: چرا که در تلفن همراه امروزه اطلاعات بسیار ارزشمندی وجود دارد؛ بنابراین کاربران باید تجهیزات خود را در برابر خطرات احتمالی محافظت نمایند، فعال کردن قفل های امنیتی تلفن همراه ضروری است و تا حد امکان از نگهداری تصاویر خصوصی یا ارسال آن در فضای مجازی برای اشخاصی که نمی شناسید، جدا خودداری کنید و در صورت رخ دادن موارد مشابه پلیس را امین خود دانسته و موضوع را به خانواده و پلیس اطلاع دهید تا از وقوع حوادث ناخوشایند دیگر جلوگیری گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 60

به "اخاذی اینترنتی از دختر جوان با تهدید انتشار عکس خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخاذی اینترنتی از دختر جوان با تهدید انتشار عکس خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید