امیدوارم نگاه برابر در داوران زن و مرد شکل گیرد

به گزارش مجله انجمن دعوت، کمیته داوران فدراسیون فوتبال روز دوشنبه در حالی اسامی داوران بین المللی در سال 2022 را با شرایط خاص خودش نهایی و به فدراسیون جهانی فوتبال ارسال کرد که فیفا تاکید کرده است باید داوران زن و مرد بر اساس رنکینگ واحد انتخاب و معرفی شوند.

امیدوارم نگاه برابر در داوران زن و مرد شکل گیرد

براساس نظر فدراسیون جهانی فیفا، فدراسیون های عضو باید اسامی داوران زن و مرد خود را براساس رنکینگ داخلی به صورت واحد اعلام کند اما فدراسیون فوتبال ایران ابتدا اسامی داوران مرد را در فهرست خود آورده و در انتهای هر بخش هم اسامی داوران زن را اعلام کرده است.

گلاره ناظمی در گفتگو با مجله انجمن دعوت در پاسخ به این سوال که نظرتان در رابطه با فهرست کمیته داوران به فیفا در سال 2021 چیست گفت: با توجه به رزومه ای که بانوان داور چه در فوتبال و چه در فوتسال طی سالیان گذشته داشته اندُ فکر می کنم عملکرد و جایگاهشان در ایران و جهان را نشان داده اند و آنها رنکینگ واقعی خود را به اثبات رسانده اند. امیدوارم درسال آینده بر اساس قانون فیفا، فهرست و رنکینگ واحد به فدراسیون جهانی فوتبال ارسال شود.

وی ادامه داد: از سال 2020 فدراسیون جهانی فوتبال به کلیه فدراسیون ها ابلاغ کرد که فهرست داوران خود را بر اساس رنکینگ فدراسیون به فیفا اعلام کنند اما سال گذشته طبق روال گذشته فهرست را ارسال کرده اند و امسال نیز به همان گونه فهرست به فیفا ارسال شد.

ناظمی تاکید کرد: داوران بانو چه در فوتبال و چه در فوتسال همگی رزومه خوب و درخشانی ارائه داده اند و در هر جایگاهی که فدراسیون به ما اختصاص بدهد سعی می کنیم عملکرد خود را داشته باشیم. امیدوارم به سمتی حرکت کنیم که همان نگاهی که به مردان می شود به ما زنان نیز شود و برابری در بانوان و مردان شکل بگیرد.

طبق اعلام کمیته داوران، فهرست نهایی فهرست داوران بین المللی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان در سال 2022 فیفا بشرح زیر است:

داوران فوتبال:

علیرضا فغانی - موعود بنیادی فر - بیژن حیدری - پیام حیدری - حسن اکرمی - سیدوحید کاظمی - سیدعلی اصغر مومنی - مهسا قربانی - مهناز ذکایی - سلطنت نوروزی

کمک داوران فوتبال:

محمدرضا منصوری - محمدرضا ابوالفضلی - علی میرزابیگی - سعید قاسمی - علیرضا ایلدروم - آرمان اسعدی - حسن ظهیری - فرهاد مروجی - امیرمحمد داودزاده - انسیه خباز مافی نژاد - بهاره سیفی نهاوندی - آتنا لشنی

داوران VAR (کمک داور ویدئویی):

علیرضا فغانی

داوران فوتسال:

ابراهیم مهرابی افشار - علی حفیظی - اسماعیل کمربسته - علی احمدی - گلاره ناظمی - زری فتحی - زهرا رحیمی

داوران فوتبال ساحلی:

ابراهیم اکبرپور - حمید مقدم متین - ابراهیم کرد - جواد فلاحی

این فهرست در حالی از سوی فدراسیون فوتبال تهیه و به فیفا ارسال شده است که حق برخی داوران زن با وجود موفقیت هایی که داشته اند نادیده گرفته شده و در رنکینگ مد نظر فیفا دیده نشده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 726

به "امیدوارم نگاه برابر در داوران زن و مرد شکل گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدوارم نگاه برابر در داوران زن و مرد شکل گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید