بابابزرگ ها عاشق این سبک دکوراسیون هستند!

به گزارش مجله انجمن دعوت، برخی از سبک های دکوراسیونی با استفاده از وسایل دکوراتیو و رنگ های گرم و خاکی، چنان شما را به گذشته های دور می برند که هرگز خبرنگارانن نمی خواهد آن محیط را ترک کنید.

بابابزرگ ها عاشق این سبک دکوراسیون هستند!

سبک وینتج یا دکوراسیون وینتج در طراحی دکوراسیون داخلی نمونه ای از سبک کلاسیک است که در آن با استفاده از وسایل کهنه و قدیمی حسی نوستالژیک در خانه ایجاد می نمایند. همراه مجله اینترنتی مجله انجمن دعوت این سبک زیبا را بهتر بشناسید.

دکوراسیون وینتج چیست؟

دکوراسیون وینتج یا روند دکوراسیونی با الهام از دهه های 1920 تا 1970 میلادی است که معمولا با استفاده از قطعات قدیمی، ظروف فلزی، لوازم تزئینی و مبلمان بادوام به تزئین دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف از جمله منازل، رستوران ها، هتل ها و غیره می پردازد.

در این سبک دکوراسیونی عناصری همانند نئون، پارچه های با پرینت و چاپ، سفره های گل دار، ورق های برجسته، مبلمان پارچه ای با الهام از دهه 50 و 60 میلادی و دیگر قطعات قدیمی استفاده می گردد. برای داشتن یک فضای داخلی با دکوراسیون وینتج می توانید از رنگ های خاکستری تیره، قهوه ای و بنفش روشن بهره ببرید و طرح های گل دار با رنگ های آبی، سبز و قرمز روشن برای تزئینات انتخاب کنید.

بعلاوه، می توانید از چوب های با بافت و پوسترهای کلاسیک بهره ببرید. در این نوع دکوراسیون، پوسترهای با تصاویر ستارگان سینمایی، تصاویر قدیمی و آثار هنری نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از چراغ های شیشه ای با طرح های بافت دست ساز و یا چراغ های با کلاهک های شیشه ای می تواند به دکوراسیون وینتج شما جلوه خاصی ببخشد. بعلاوه، با استفاده از آینه های بزرگ با قاب های بافت دست ساز، می توانید فضا را به طور چشمگیری بازتر و بزرگ تر نشان دهید.

اگر خواستار دکوراسیون وینتج هستید؛ اما فضای منزل شما کوچک است، می توانید از یکی از اتاق های خود برای اثربخشی بیشتر این سبک دکوراسیون نیز بهره ببرید. مبلمان بافته، چراغ های قدیمی، تابلوهای هنری و جزئیات دکوراتیو دیگری می توانند برای برجسته کردن دکوراسیون وینتج مورد استفاده قرار بگیرند.

در دکوراسیون وینتج، عناصر گذشته و قدیمی با مدرنیته ترکیب می شوند و این ترکیب شیک و جذابی را به وجود می آورد. این دکوراسیون در ابتدا در اروپا و آمریکا به وجود آمده است و امروزه نیز بسیار محبوب است.

وسایلی که در این سبک دکوراسیون کاربردی هستند

استفاده از مبلمان قدیمی و باارزش، مانند صندلی ها و کمدهای چوبی با دسته های فلزی و یا چرمی، میزهای بلند و خیلی چیزهای دیگر.

استفاده از الگوهای گل دار، کهربایی و پیچیده برای تزئینات دیواری، فرش ها و پرده ها.

استفاده از رنگ های زمینی، صورتی، سبز و نارنجی.

استفاده از آینه های قدیمی و شیشه های چندلایه با فریم های بزرگ و گرد.

استفاده از چراغ های قدیمی و طرح دار با نوری گرم و دل نشین.

با استفاده از این عناصر، می توان یک فضای داخلی باشخصیت و جذابیتی را به وجود آورد که خیره نماینده و دل نشین باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه آشپزخانه ای زیبا داشته باشیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1058

به "بابابزرگ ها عاشق این سبک دکوراسیون هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بابابزرگ ها عاشق این سبک دکوراسیون هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید