با شماری از معروف ترین مراکز خرید پوکت آشنا شویم

به گزارش مجله انجمن دعوت، پوکت، شهری کوچک است در جنوب تایلند که در کنار مناظر طبیعی و پدیده های جذاب بصری، از مراکز خرید برجسته و بزرگی نیز برخوردار است. با ما در مقاله معروف ترین مراکز خرید پوکت همراه باشید تا شما را با شماری از مشهورترین بازارهای پوکت آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با برترین مراکز خرید پوکت برایتان مفید خواهد بود.

با شماری از معروف ترین مراکز خرید پوکت آشنا شویم

برای سفر با تور تابستانی پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

فهرست مطالب

مرکز خرید جانگ سیلونویکند مارکتسنترال فستیوال پوکتفروشگاه سوپر اسپورتسفروشگاه سنترالپوکت واکینگ استریتبازار بانزانفروشگاه مرکزی پارچه جیم تامپسونبازار کارنمرکز خرید بانانا واکفروشگاه پریمیومفروشگاه منسوجات بان بورانفروشگاه کیت دیمغازه چاینا اینمجموعه فروشگاهی و رستورانی سیام ایندیگو

مرکز خرید جانگ سیلون

بی تردید یکی از برترین مراکز خرید پوکت، مرکز خرید جانگ سیلون بوده که درست در مرکز شهر و در مقابل خیابان بانگلا واقع شده است. این مجتمع تجاری از دو مغازه خیلی عظیم در طبقه همکف خود بهره برده که یکی از آنها، فروشگاه رابینسون (Robinson) و دیگری هایپر مارکت بیگ سی (Big C) هستند. در مرکز خرید جان سیلون به غیر از این دو مغازه، در حدود 200 مغازه دیگر با زمینه های کاری متفاوت همچون لباس فروشی، عینک فروشی، فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، سی دی و دی وی دی، بازی های کامپیوتری، گوشی فروشی، وسایل الکتریکی و فروشگاه های لوازم جانبی در حال فعالیت بوده و اغلب از محصولات و اجناس برند استفاده می کنند.

از نظر وجود مکانهای تفریحی، مرکز خرید جان سیلون سرآمد بسیاری از معروف ترین مراکز خرید پوکت هست. در این مرکز خرید خستگی معنا پیدا نمی نماید، چرا که برای تفریح شما 5 سالن سینمایی با مجوز پخش بهترین فیلمهای 3D دنیا، یک استرایک بول (Strike Bowl) شانزده لاین برای بازی بولینگ با تمام امکانات لازم، میزهایی برای اسنوکر و کانترهایی برای بازی های ویدئویی تعبیه شده اند. در مورد ساعتهای فعالیت سالنهای سینمایی باید اشاره داشت که سینماهای جان سیلون در ساعات مختلفی از بازگشایی پاساژ به صورت متغیر فیلمهای مطرح دنیا را برای آن دسته از کسانی که از گشت و گذار در پاساژ خسته شده اند، پخش می کنند.

سینماهای این مرکز خرید از تجهیزات جانبی باکیفیت همچون جایگاه های فوق العاده راحت و همچنین نرخ قیمت بلیط بسیار مقرون بصرفه برخوردار هستند. ناگفته نماند که از مغازه های فست فود و غذایی جان سیلون نیز نباید غافل شویم، چرا که بسیاری از مردم در انتهای فرآیند خرید خود در این مورد از مشهورترین بازارهای پوکت، با صرف یک وعده غذا به روز خود خاتمه می دهند!

ویکند مارکت

پوکت ویکند مارکت یکی از مشهورترین بازارهای پوکت بوده که فارغ از هر نوع فعالیت فروشگاهی، می تواند برای گردشگران و حتی خوده مردم شهر بسیار جذاب و قابل توجه باشد. این مورد از معروف ترین مراکز خرید پوکت در خیابان چائو فا وست (Chao Fa West) قرار گرفته و در دل خود انواع و اقسام مغازه های دست دوم فروشی یا همان سمساری ها، کالاها و اجناس عتیقه، وسایل قدمتی و مربوط به دزدان دریایی، عرضه مواد غذایی محلی و همچنین فروشگاه هایی برای فروش حیوانات را جای داده است. در مورد این مرکز خرید باید گفت که به دو قسمت سر پوشیده و سرباز تقسیم می گردد.

در قسمت سر پوشده این مورد از معروف ترین مراکز خرید پوکت اغلب مغازه های دست دوم فروشی، عتیقه فروشی و حتی تاناکورا قرار گرفته اند، اما در قسمت سرباز که بتازگی از آن استفاده می گردد، مغازه های اسباب بازی فروشی، موبایل فروشی، کلوپ های مختلف CD و DVD، کیف و کفش، طلا و جواهر، ساعت فروشی، الکتریکی و سایر مغازه های این چنینی واقع شده اند. گفتنی است با وارد شدن به محوطه این مورد از مشهورترین بازارهای پوکت می توانید در صورت تمایل از اغذیه فروشی ها کمی سوسیس خوشمزه، مرغ سرخ شده، ذرت کره ای سوخاری، ماهی، دسرهای میوه ای را تهیه نمایید.

سنترال فستیوال پوکت

مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت در خارج از شهر قرار گرفته و از سیستم تهویه ای بسیار مطلوبی نیز برخوردار است. برای رسیدن به آن اگر از سمت شهر پاتونگ وارد پوکت شوید، این مورد از برترین مراکز خرید پوک درست در سمت چپ شما و پیش از تقاطع اول شهر واقع شده است. سنترال فستیوال یکی از برترین مراکز خرید پوکت بوده و در عین مجهز بودن به انواع امکانات امنیتی و جانبی گوناگون، از 120 مغازه فروشگاه متنوعی که می توان در داخل آنها از سوشی گرفته تا پارچه های ابریشمی، از نوت بوک گرفته تا لویز (Levis)، از وسایل آماده سازی کباب گرفته تا کتاب و همچنین صدها اقلام دیگر را پیدا کرد، تشکیل شده است.

امکانات مختلفی که برای این مورد از برترین مراکز خرید پوکت در نظر گرفته شده، سینما و سالنهای بین المللی غذاخوری را شمال می شوند. همچنین به یاد داشته باشید که این مورد از مشهورترین بازارهای پوکت از پارکینگ زیر زمینی که به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده نیز برخوردار هست.

فروشگاه سوپر اسپورتس

فروشگاه سوپر اسپورتس از مراکز فروش تجهیزات و لوازم ورزشی داخلی و خارجی هست. در این مورد از معروف ترین مراکز خرید پوکت به راحتی می توانید لباس و سایر وسایل ورزشی مورد احتیاجتان را با کمترین قیمت خریداری نمایید. از قلم نیفتد که در این مورد از مشهورترین بازارهای پوکت محصولاتی از برندهای نامی آمریکایی نیز دیده می شوند.

فروشگاه سنترال

فروشگاه سنترال یک فروشگاه کلی در انواع زمینه های طلا و جواهرات، پوشاک، پارچه های ابریشمی، سرویس خواب، ظروف غذایی، لوازم منزل، اسباب بازی و تجهیزات مسافرتی بوده و یکی از برترین مراکز خرید پوکت بشمار می آید.

پوکت واکینگ استریت

پوکت وایکینگ استریت را نمی توان به عنوان یکی از معروف ترین مراکز خرید پوکت قلمداد کرد، چرا که بیشتر به یک بازار محلی شلوغ شباهت دارد تا یک مجتمع تجاری! این مورد از مشهورترین بازارهای پوکت که از سال 2013 در خیابانی به نام تالانگ برپا شده، به زبان افراد محلی تالادیایی یا لاردایی نامیده می گردد و بازدید کنندگان در آن می توانند انواع غذای محلی تایلندی، کالاهای کادویی و همچنین صنایع دستی این شهر را مشاهده کنند. بازارهای پوکت واکینگ استریت در روزهای یکشنبه از ساعت 16 تا 22 برپا می گردد.

برای رفتن به بازار محلی واکینگ استریت باید از درب اصلی آن وارد شوید که به یک دروازه کوچک چینی مانند مزین شده و در قسمت شرقی خیابان تالانگ قرار گرفته است. در سر در این دروازه کلمه لاردیا (LARDYA) به 3 زبان تایلندی، چینی و انگلیسی نوشته شد. گفتنی است که خیابان تالانگ که به سیستم برق رسانی شهری مجهز شده و از نمای بسیار زیبایی در شب برخوردار هست..

بازار بانزان

در زبان هاکین کلمه بانزان به معنی بازار تازه و سرزنده قلمداد می گردد که حقیقتا شایسته ترین نام برای این بازار محلی بحساب می آید. بازار بانزان در خیابان سای کور (Sai Kor) شهر پاتونگ و درست در پشت مرکز خرید جان سیلون قرار گرفته است. این مورد از مشهورترین بازارهای پوکت برای آن دسته از کسانی که از بازدید و خرید لذت می برند، یک مکان منحصر بفرد بشمار می رود و می توان در آن هر گونه جنس و محصولی را پیدا نمود.

در بازار محلی بازان اغلب معماری هایی که بچشم می خورند، چینی یا اروپایی بوده و خیلی کم می توان در این مکان ساختمانهایی را جست و جو نمود که از معماری سنتی تایلندی برخوردار باشند! تمام محصولات و اجناس ارائه شده در این بازار به صورت چشم نوازی در کنار یکدیگر قرار داده شده و می توان در آن تازه ترین و تمیزترین مواد غذایی مانند گوشت جانوران آبزی، میوه های چهار فصل، گل و گیاه، شیرینی های محلی، سبزیجات را پیدا کرد. توجه داشته باشید که در قسمتهای بالکن و بالایی این مورد از مشهورترین بازارهای پوکت، رستوران و مراکز فست فود متعددی قرار گرفته که بسیار تمیز هستند. ناگفته نماند که در بیشتر این مراکز غذایی تنها غذاهای محلی تایلند پخته شده و به ندرت می توان در بین آنها با غذاهایی همچون مرغ سوخاری یا هر نوع فست فود دیگری روبرو شد!

بازار بانزان در تمام روزهای هفته از ساعت 7 صبح تا 17 فعالیت می نماید. رو به روی این بازار یک ساختمان جذاب دیگر نیز واقع شده که کاربری مذهبی دارد و یک زیارتگاه کوچک در این محل بحساب می آید. مکان مذهبی هوک سیان توا (Hok Siean Tua) که مدت زمان زیادی از ساختش نمی گذرد، در ژانویه سال 2011 ساخته شد و ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی به یک مکان مهم عبادتی در شهر پاتونگ تبدیل گشت.

فروشگاه مرکزی پارچه جیم تامپسون

جیم تامپسون یک تاجر آمریکا تبار بود که پس از جنگ دنیای دوم صنعت نساجی و پارچه بافی از یاد رفته تایلند را دوباره احیا نمود و در حال حاضر نیز فروشگاه وی یکی از معتبرترین پارچه فروشی های کشور تایلند بحساب می رود. در مورد سرگذشت جیم تامپسون و اینکه چرا در سال 1976 در ارتفاعات کوههای مالزی یک دفعه ناپدید شد، تا به امروز هیچکس صحبت نکرده و همه فقط به موفقیت های شغلی او در دنیای نساجی تایلند اشاره می کنند.

یکی از شعب مطرح جیم تامپسون در طبقه همکف مرکز خرید سنترال فستیوال درست در مقابل استارباکس واقع شده و بین ساعت 9:30 تا 22 آماده پذیرایی از شما خریداران گرامی هست. مغازه های جیم تامپسون تنها به فروش پارچه های ابریشمی نمی پردازند و در این مکان می توان پارچه های مختلف کتان، نخی، پارچه های مناسب برای بچه ها و پارچه های مبلی را نیز پیدا نمود. ضمن اینکه محصولات پارچه ای همچون کیفهای پارچه ای، کیف پولهای چرمی، عروسکهای پارچه ابریشمی و حتی دستمال گردنهایی متنوع را در قسمت راست درب اصلی ورودی میتوان پیدا نمود.

در مغازه آقای جیم تامپسون کراوات و پاپیون های زیادی در انواع طرح و رنگ بچشم می خورند که بسته به دلایلی از قیمتهای مشخصی برخوردار نیستند. اما در مقابل تمام لباسهای بچه هاه و اسباب بازی های بچگانه چیزی در حدود 800 بات قیمت دارند. در این مورد از برترین مراکز خرید پوکت همه اجناس ارائه شده طبق جدیدترین طرحهای روز دنیا فراوری شده اند، به جز تیشرت های مردانه یقه دار که گویی حتی به سن خود جیم تامپسون هم مرتبط نمی شوند.

بازار کارن

پوشش زمینی این بازار ساحلی از بتن است و روشنایی آن را نیز لامپ های نئونی برعهده گرفته اند تا در شب سبب درخشیدن بیشترش گردند. بازار کارن از جنبه های زیادی در حد و اندازه بازاری همچون ویکند مارکت قطعا نیست، اما از نظر قیمت اجناس موجود در آن می توان گفت خیلی ارزان تر هست. در این مورد از برترین مراکز خرید پوکت تنها چند مغازه از سیستم تهویه هوا برخوردار بوده و هدف از برگزاری آن بیشتر جلب نظر گردشگران و جهانگرد هایی است که شب هنگام به ساحل جنوبی پوکت سر می زنند.

این بازار از ساعت 10 صبح شروع به کار می نماید و تا پاسی از شب نیز به کار خود ادامه می دهد. در این بازار کافی شاپ های نیز تا دیر وقت در حال فعالیت بوده که شما می توانید برای خود، دوستان و آشنایان از آنان نوشیدنی های سرد و گرم مختلفی را تهیه فرمایید. از جمله اجناسی که در این بازار ساحلی شبانه یافت می شوند، میتوان به لباسهای مد و جوان پسند، جواهرات، ساعت، بدلیجات، عینک آفتابی، کیف دستی، صنایع دستی، مجسمه مختلف اشاره نمود.

مرکز خرید بانانا واک

جدیدترین مرکز خرید شهر، بانانا واک بوده که در حدفاصل 100 متری از جنوب Soi Bangla واقع شده و پر است از نماهای عجیب و فضایی! نوع طراحی دیوارها و تجهیزات فلزی بکار رفته در کنار نورپردازی های قرمز و آبی رنگی که برای این مورد از مشهورترین بازارهای پوکت تعبیه شده، سبب بوجود آمدن حسی فراتر از یک مرکز خرید معمولی در اغلب بازدید کنندگان و خریداران می گردد.

فروشگاه پریمیوم

فروشگاه پریمیوم که در تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 21 مشغول به کار بوده، مجموعه ای است از فروشندگان لوازم ورزشی، لباس فروشی و اسباب بازی فروشی بچگانه، صنایع دستی و سوغاتی. در زمینه فروش لوازم ورزشی در این فروشگاه شما می توانید با انواع و اقسام برندهای تایلندی و غیر تایلندی روبرو شده و بهترین انتخاب را را داشته باشید! البته، نباید از بخش فروشگاهی گلف چلنج - Golf Challenge نیز غافل شوید که بهترین مغازه برای خرید وسایل گلف در تایلند هست.

اما آن دسته از عزیزانی که بدنبال خرید سوغاتی و صنایع دستی از فروشگاه پریمیوم هستند نیز باید بدانند که برای این منظور بهترین فروشگاه، تا چانگ شاپ (Tha Chang Shop) بوده که با ارائه انواع محصولات مانند اجناس ساخته شده از صدف، قاشق و چنگالهای نقره ای، وسایل ساخته شده چوبی، کیف دستی، دامن های مخصوص دوخته شده از نخ و ابریشم و همچنین روسری های رنگارنگ می تواند برای شما یک خرید دلچسب را رقم بزند.

فروشگاه منسوجات بان بوران

فروشگاه بان بوران درست در قلب شهر یعنی در خیابان یائووارات (Yaowarat) قرار گرفته و شامل دو مغازه جدا از هم هست. در آن شما می توانید با انواع پوشاک ابریشمی و نخی که همگی محلی هستند، مدلهای مختلف صندل، ظرفهای لاکی، کیف و گردنبند، لامپ و سیم و کلی جنس عجیب روبرو شوید. این مورد از برترین مراکز خرید پوکت از 10 صبح تا 21:30 باز است.

فروشگاه کیت دی

فروشگاه کیت دی همچون فروشگاه بان بوران در خیابان یائووارات واقع شده است و در آن می توان پارچه های مختلف کشمیری و ابریشمی را مشاهده کرد. در فروشگاه کیت دی اشیا و مجسمه های عظیمی از سر بودا ساخته شده که برای فروش در فروشگاه قرار داده شده اند. جعبه های بافتنی که اغلب 900 تا 1400 بات قیمت دارند و همچنین وسایل دکوری چوبی و لباسهای بلند ابریشمی ژاپنی را نیز باید بدانها اضافه نمود. ساعت کاری آن از 9 صبح تا 22 هست.

مغازه چاینا این

یکی از مغازه های به ظاهر کوچک، مغازه چاینا این بوده که در یک محوطه دو طبقه نه چندان عظیم بنا شده است. در چاینا این لباسهای زنانه و تصاویر متعدد و افراطی گونه ای از مسجمه بودا بچشم شما می خورند که ممکن است سبب تحیر شما شوند. در پشت سر شما یک باغ - رستوران وسیع با سرو غذاهای خارجی و بین المللی و همچنین تایلندی واقع شده و این اجازه را به شما می دهد تا پیش از رفتن به طبقه فوقانی مغازه و دیدن اجناس، با یک نوشیدنی سرد یا گرم کمی حال خود را جا آورید. در مورد تایم کاری مغازه چاینا این نیز با عرض کنیم که این فروشگاه در روز آدینه کاملا بسته بوده و در باقی روزهای هفنه نیز از صبح تا غروب به کار خود ادامه می دهد.

مجموعه فروشگاهی و رستورانی سیام ایندیگو

سیام ایندیگو بیشتر به جای اینکه یک فروشگاه باشد، یک رستوران اصیل بوده که بنا به شرایط گوناگون در خود تعدادی غرفه برای فروش لباسهای زنانه و وسایل مورد احتیاج خانمها را نیز گنجانده است. طبق گفته بسیاری از افرادی که به این فروشگاه رفته اند، قیمت های سیام ایندیگو کمی خارج از حد تصرف هستند. رستوران این مجموعه از یک فضای آرام بخش با هارمونی بسیار چشم نواز برخوردار بوده و ساعت کاری این فروشگاه نیز 12 تا 23 هست.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 180

به "با شماری از معروف ترین مراکز خرید پوکت آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از معروف ترین مراکز خرید پوکت آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید