تور ارمنستان: برترین تفریحاتی که باید در سفر به ایروان تجربه کرد

به گزارش مجله انجمن دعوت، ایروان، مرکز تاریخی ارمنستان است که جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی زیادی دارد. اما چه کارها و تفریحاتی را می توان در این شهر تجربه کرد و چگونه می توان سفری منحصربه فرد داشت؟

تور ارمنستان: برترین تفریحاتی که باید در سفر به ایروان تجربه کرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

ایروان به عنوان مرکز ارمنستان که تاریخ و فرهنگی غنی دارد، دارای جذابیت های بسیاری برای گردشگران است. این شهر به میادین، پارک ها، بناهای تاریخی و دلمه های خوشمزه اش معروفیت دارد؛ تمامی این عوامل دست در دست هم داده اند تا توجه گردشگران را به ارمنستان و به خصوص ایروان جلب نمایند. این کشور که در همسایگی ایران قرار گرفته است، چند سالی است به یکی از محبوب ترین تورهای خارجی ارزان تبدیل شده است. تور ارمنستان در میان انواع تورهای خارجی، قیمت نسبتا پایینی دارد و گردشگران ایرانی می توانند با صرف هزینه ای معقول، از زیبایی های این کشور و مرکز آن لذت ببرند.

اگر شما هم قصد دارید برای تماشا زیبایی های طبیعی و تاریخی ارمنستان راهی این کشور شوید، برای انتخاب انواع تورهای زمینی و هوایی ارمنستان، می توانید به یاری مجله انجمن دعوت تورهای آژانس های همکار را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

در تورهای رایگان پیاده روی در شهر شرکت کنید

تورهای پیاده روی رایگان یکی از برترین روش ها برای شناخت هرچه بهتر شهر است. مردم محلی به صورت داوطلبانه کوشش می نمایند با بردن گردشگران به مکان های مشهور، زادگاه خود را به آن ها نشان دهند.

این تورهای ویژه حدودا 3 ساعت به طول می انجامد و در آن داستان های می شنوید که در هیچ کتاب راهنمای سفری نخوانده اید. راهنمای محلی شما را به بیش از 25 جای تماشای از جمله مرکز تاریخی شهر، کوچه پس کوچه ها و مکان هایی که معماری زیبای مدرن دارد، می برد.

توجه داشته باشید که این تورها بنا به درخواست گردشگران اجرا می شود، پس باید با این راهنماها در ارتباط باشید و از قبل وقت رزرو کنید. بعلاوه به یاد داشته باشید که مفهوم پیاده روی رایگان این است که در سرانجام تور، انعامی را به راهنما پرداخت کنید. این پول نیز به مقدار رضایت شما و ارزش توری که اجرا شد، بستگی دارد. در ادامه جاهای تماشای را که می توانید در این تورها بازدید کنید، معرفی می کنیم.

میدان جمهوری

میدان جمهوری در مرکز شهر قرار گرفته است و اینجا می توانید به تماشای زندگی روزمره مردم محلی بنشینید. ساخت ساختمان این میدان حدود 50 سال طول کشیده است؛ با این حال بسیاری از بخش های آن در دهه 50 میلادی ساخته شده است.

برای بازدید از این میدان صبح یا عصر بیایید و از موزه تاریخ و گالری ملی نیز تماشا کنید.

موزه و هزار پله کاسکاد

مجموعه کاسکاد در مرکز شهر ایروان واقع شده و راه پله بزرگی است که تراس های آن با مجسمه های هنری و گل آرایی های زیبا آراسته شده است. از این پله ها بالا بروید و به تماشای منظره 360 درجه ای از شهر کوه آرارات بنشینید. علاقه مندان به هنر نیز می توانند از موزه هنر کافسجیان (Cafesjian Center of the Arts museum) این مجموعه تماشا نمایند.

یادمان نسل کشی ارمنی ها

یادمان نسل کشی ارمنی ها (The Tsitsernakaberd Memorial) به احترام تمامی قربانیان نسل کشی ارمنی ها ساخته شده است که در سال 1915 به وسیله عثمانی ها کشته شدند. در مرکز این بنای یادبود شعله ای ابدی دارد که از زمان افتتاح این بنا دائما در حال سوختن است. در داخل موزه می توانید به جزئیات این تراژدی دسترسی داشته باشید.

بازار ورنیساژ

وقتی به شهر نو سفر می کنید، بخشی از برنامه تان باید به خرید سوغاتی و آوردن یادگاری به خانه باشد. برترین مکان برای خرید چنین کالاهایی در ایروان، بازار دست دوم فروشی ورنیساژ است که هر چیزی که تصورش را داشته باشید، می توانید پیدا کنید.

بیشتر کاهایی که در این بازار به فروش می رسند، دست ساز هستند که شامل زیورآلات، قالیچه دستبافت، کیف پول، لباس، عروسک و... می شود.

در قدیمی ترین محله ایروان پرسه بزنید

محله Kond که قدمتش به قرن 17 میلادی بازمی شود، قدیمی ترین محله ایروان محسوب می شود. این محله که روی تپه ای واقع شده، مشرف بر مرکز شهر است و خانه هایی به سبک ایرانی، اسلامی و عثمانی دارد که در کوچه های باریک به عرض 120 سانتی متر واقع شده اند. می توانید در یک بعدازظهر دوست داشتنی در این محله و خیابان های آن پرسه بزنید و گوهرهای پنهان و معماری های زیبا و دلپسند را کشف کنید.

موزه ماتناداران

ماتناداران جایی است که هر کسی که عاشق تاریخ، ادبیات، هنر و فلسفه است، باید از آن بازدید کند. در مقابل موزه، مجسمه مسروپ ماشتوتس (Mesrop Mashtots) ـ کسی که حروف الفبای ارمنی را ابداع نموده است، مشاهده می کنید. در داخل موزه متون باستانی از سراسر دنیا به نمایش گذاشته شده است؛ اما باید توجه داشته باشید که اگر چیزی از دوران باستان و تاریخ قرون وسطی نمی دانید، از یک راهنما یاری بگیرید.

در پارک های شهر به آرامش برسید

ایروان پارک های مختلفی دارد که محبوب ترین آن ها بین مردم محلی، پارک عشاق است؛ این پارک بعلاوه قدیمی ترین پارک شهر نیز محسوب می شود.

این پارک منظرههای شگفت انگیزی دارد و محل فوق العاده برای پیک نیک عاشقانه یا گذراندن بعدازظهری آرامش بخش است. در این پارک قدم بزنید و از منظره ها آبشارها و دریاچه های آن لذت ببرید.

از چشیدن طعم غذاهای محلی لذت ببرید

غذاهای محلی ارمنستان بسیار متنوع است و در آن ها از مواد مختلفی مثل گوشت، ماهی و سبزیجات استفاده می شود. تهیه این غذاها معمولا زمان بر است و احتیاج به صرف زمان و حوصله دارد. از مهم ترین موادی که در تهیه غذاهای محلی ارمنستان استفاده می شود، می توان به گوشت بره، نان محلی لواش و بادمجان اشاره نمود.

اگر با تور ایروان راهی ارمنستان شدید، حتما باید غذاهایی مثل دلمه، فرنی گوشت و گندم (که بیشتر شبیه حلیم ایران ها است)، خاش (پاچه گاو یا گوسفند که به آرامی از شب تا صبح پخته می شود) را امتحان کنید؛ از آنجایی که ارمنستان اشتراکات فرهنگ زیادی با ایران دارد، این غذاها همگی برای ما ایرانی ها آشنا است و در لیست غذاهای محلی ما نیز قرار گرفته است، به همین علت در سفر به این کشور از نظر غذا به مشکل برنمی خوریم. اهالی این کشور پاچه به همراه نان لواش خشک را معمولا در زمستان برای صبحانه نوش جان می نمایند.

منبع: کجارو / 1zoom.me / theculturetrip.com
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 763

به "تور ارمنستان: برترین تفریحاتی که باید در سفر به ایروان تجربه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: برترین تفریحاتی که باید در سفر به ایروان تجربه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید