بهترین دریاچه های فرانسه

به گزارش مجله انجمن دعوت، کشور فرانسه، یکی از کشورهایی است که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. از جاهای دیدنی پاریس و نیس تا سواحل زیبای این کشور تا پیست های اسکی آن در کوهستان های آلپ، سالانه، افرادی زیادی به کشور فرانسه سفر می کنند. برخی از این گردشگران و مسافران نیز در پی تماشای دریاچه های فرانسه هستند. در این مطلب قرار است به معرفی بهترین دریاچه های فرانسه بپردازیم.

بهترین دریاچه های فرانسه

1. دریاچه آنسی

Lac dAnnecy

پیرامون دریاچه آنسی را کوهستان هایی بلند فراگرفته است. در گوشه های مختلف این دریاچه نیز قلعه های باستانی بسیار زیبایی وجود دارند. علاوه بر این، یک شهر بسیار زیبا و قرون وسطایی به نام آنسی در همین نزدیکی واقع شده است که گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند. عاشقانه طبیعت مطمئنا از چشم انداز ها کوهستانی این منطقه لذت خواهند برد و عاشقان ورزش های آبی نیز از آب های تمیز و صاف دریاچه آنسی رضایت خواهند داشت.

2. دریاچه بورژه

Lac du Bourget

پیرامون دریاچه بورژه را تپه هایی پوشیده از درختان متراکم فراگرفته است. این دریاچه در کنار کوهستان های سر به فلک کشیده، چشم انداز های بسیار تماشایی و خارق العاده را شکل داده اند. مشرف به این آب های آرام دریاچه بورژه نیز یک آبگرم بسیار مشهور و شناخته شده واقع شده است که برای مدت ها است که به عنوان یک مکان درمانی مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار می گیرد. سواحل این دریاچه بسیار عالی هستند و ورزش های آبی مختلفی می توان در آنجا انجام داد. در سال دریاچه نیز بناهای باستانی متعدیدی قرار دارند که می توان به تماشای آن ها نشست.

3. دریاچه دی آیگوبلته

Lac dAiguebelette

دریاچه دی آیگوبلته به عنوان جواهری در منطقه ساویه مونت بلانک شناخته می شود. آب های زمردی این دریاچه در کنار چشم انداز ها کوهستانی اطراف آن، حس دلپذیری به گردشگران و مسافران منتقل می کند. چشم انداز ها روستایی اطراف این دریاچه، یک حس تماشایی به این دریاچه داده است. در نقاط مختلف این دریاچه و بر روی تپه های سرسبز اطراف آن نیز روستاهای مختلفی قرار گرفته اند. در برخی سواحل این دریاچه نیز امکانات رفاهی خوبی برای گردشگران و مسافران فراهم شده است.

4. دریاچه جراردر

Lac de Gérardmer

محیط بی نظیر و آب های شفاف دریاچه جراردر هر گردشگر و مسافری را به خود خیره می کند. این دریاچه که در منطقه شمال شرقی فرانسه واقع شده است، بزرگترین دریاچه در میان کوهستان های وسگس به شمار می رود. از جمله فعالیت هایی که می توان در این دریاچه انجام داد می توان به غواصی، دریانوردی، کوهنوردی، دوچرخه سواری کوهستان و اسب سواری اشاره کرد. امکانات بسیار خوبی در این منطقه قرار دارند که می توان از آن ها بهره برد. شهر جراردر نیز در ساحل این دریاچه قرار گرفته است.

5. دریاچه ژنو

Lac de Genève

دریاچه ژنو به عنوان بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی شناخته می شود و در دو کشور فرانسه و سوئیس واقع شده است. تقریبا نیمی از این دریاچه در سمت سوئیس قرار گرفته است و شهر ژنو نیز در ساحل این دریاچه واقع شده است. در سمت فرانسوی این دریاچه نیز شهرها و روستاهای دوست داشتنی زیادی وجود دارند. شهر ییوایر به عنوان زیباترین روستای فرانسه شناخته می شود. بندری فعال، قلعه های قرون وسطایی، باغ های زیبا، کوچه و خیابان های دوست داشتنی و خانه های سنگی، از جمله ویژگی های این روستای بسیار زیبا به شمار می فرایند.

6. دریاچه گائو

Lac de Gaube

دریاچه گائو در میان کوهستان های مرزی میان فرانسه و اسپانیا قرار گرفته است و یکی از زیباترین جاهای دیدنی منطقه پایرینیس به شمار می رود. در آب های شفاف این دریاچه می توان بازتاب کوهستان های اطراف آن را مشاهده کرد. بلندترین قله این کوهستان نیز قلعه ویجنیمیل نام دارد. کسانی که از منطقه ها کوهستانی لذت می برند، مطمئنا حس دلخوشی نسبت به این دریاچه خواهند داشت. راستا رفتن به این دریاچه تقریبا آسان است اما حدود یک ساعت زمان خواهد برد.

7. دریاچه مادین

Lac de Madine

دریاچه مادین در میان خانواده های فرانسوی، یک مقصد گردشگری بسیار عالی به شمار می رود. علاوه بر ورزش های آبی متنوعی که در این دریاچه در دسترس قرار دارند، فعالیت های محبت آمیز و بچگانه دیگری نیز وجود دارند. پیرامون این دریاچه را تپه های زیبای میوس فرا گرفته است. این دریاچه را می توان قلب تپنده پار ملی لورین دانست. دریاچه مادین در فاصله 45 کیلومتری از متز و 60 کیلومتری از نانسی قرار گرفته است. این دریاچه نه تنها منبع آب شرب شهر متز است بلکه یک پناهگاه حیات وحش نیز به شمار می رود.

8. دریاچه سنت کروا

Lac de Sainte-Croix

دریاچه سنت کروا یکی از مقاصد گردشگری بسیار عالی برای انجام ورزش های آبی همچون قایق سواری، دریانوردی و موج سواری به شمار می رود. در خط ساحلی این دریاچه، چندین روستا و ساحل وجود دارند و از همین رو، بسیار مورد پسند گردشگران و مسافران واقع شده است. این دریاچه مصنوعی در اصل بخشی از رودخانه وردون بوده است که در سال 1973 و با احداث یک سد به یک دریاچه تبدیل شده است. با اینکه این دریاچه ساخت دست بشر است اما این موضوع هیچ چیزی از زیبایی آن کم نمی کند.

9. دریاچه در

Lac du Der

در منطقه ای در شمال کشور فرانسه، دریاچه بسیار زیبای در قرار گرفته است که یک مقصد گردشگری بسیار عالی برای عاشقان پرندگان به شمار می رود. این دریاچه به عنوان یک زیستگاه محیط زیست حفظ شده است و همین اکوسیستم حفاظت شده آن به بیش از 200 گونه پرندگان اجازه رشد و تکثیر داده است. در این دریاچه، برخی از گونه های در خطر انقراض نیز زندگی می کنند. از جمله پرندگان این دریاچه می توان به عقاب های دم سفید، قوها، انواع غازها و دیگر پرندگان مهاجر اشاره کرد. علاوه بر تماشای پرندگان، در این دریاچه می توان به قایق سواری و دوچرخه سواری نیز مشغول شد. این دریاچه دارای شش ساحل شنی بسیار عالی است که برای شنا کردن بسیار مناسب هستند.

10. دریاچه گری

Lac de Guéry

در بخش مرکزی کشور فرانسه، یک منطقه بسیار متفاوت وجود دارد. در این منطقه، یک پارک ملی وجود دارد که از کوهستان های آتشفشانی، جنگل ها و دریاچه های آن محافظت می کند. دریاچه گری بر روی دهانه ای در کوه آتفشانی مونس دور واقع شده است. آب وهوای بسیار تمیز، جنگلی پرتراکم و آب های عمیق و آبی رنگ، این منطقه را بسیار تماشایی کرده است. این منطقه، یک منطقه بکر و دست نخورده است که برای عاشقان طبیعت، مکانی ایدئال خواهد بود.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 935

به "بهترین دریاچه های فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دریاچه های فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید