تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

به گزارش مجله انجمن دعوت، تبلیغات کلیکی یا PPC تبلیغاتی هستند که مبلغی بر اساس هر کلیک از تبلیغ کننده دریافت می گردد.تبلیغات گوگل (google adwords) از تبلیغات کلیکی است

تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

جهت دریافت مشاوره خدمات اندازه کاتالوگ در فتوشاپ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

تبلیغات کلیکی یا به اصطلاح PPC که از عبارت Pay Per Click گرفته شده است در واقع پرداخت مبلغی به ازای هر کلیک است. این تبلیغات با عنوان دیگری مانند (Cost Per Click) نیز شناخته می گردد. افراد مختلف با استفاده از این کار می توانند درآمدی روزانه برای خود داشته باشند. در اصل آن دسته از تبلیغاتی که به ازای هر کلیکی بر روی تبلیغ از بودجه تبلیغ نماینده کم می گردد را تبلیغات کلیکی می گویند.

تبلیغات کلیکی چیست؟

PPC در واقع نوعی روش تبلیغات اینترنتی است که وب سایت های مختلف مانند موتورهای جستجو و سایت های تبلیغاتی آن را ارائه می دهند. در این روش بنر و یا متن تبلیغات آگهی دهندگان در وب سایت های پذیرنده به نمایش در می آید و آگهی دهنده باید بر اساس تعداد کاربری که بر روی بنر یا متن کلیک نموده است مبلغی را پرداخت کند. مجری انحصاری این نوع از تبلیغ ها آژانس های تبلیغاتی بوده که واسطی بین نمایش دهنده ها و تبلیغ دهنده ها می باشند.

تبلیغ نمایندگان پیشنهادات را بر روی کلمات کلیدی یا عباراتی که فکر می نمایند مخاطبان در قسمت جستجو برای پیدا کردن یک محصول خاص آنها را تایپ می نمایند، قرار می دهند. هنگامی که کاربر در یک متن جستجو کلمات کلیدی تبلیغ و یا کلمات مرتبط با آن را تایپ می نماید و یا از سایتی بازدید می نماید که محتوای آن با کلمات کلیدی تبلیغ در ارتباط است ممکن است تبلیغات PPC ظاهر شوند. در موتورهای جستجو مانند گوگل، این تبلیغات در سمت راست صفحه و یا جز رتبه های اول تا سوم رتبه بندی صفحه اول نتایج قرار می گیرد.در انواع دیگر وب سایت ها، تبلیغات PPC ممکن است در محلی که طراح سایت معین نموده است که بیشتر به نفع سایت و تبلیغ نماینده خواهد بود قرار بگیرد.

تبلیغات بر اساس نرخ ثابت یا Flat Rate PPC

مدل تبلیغات بر اساس نرخ ثابت بدین صورت است که وب سایت ها (نماش دهندگان آگهی) نرخ تعیین و معین شده ای را به ازای هر کلیک تعیین نموده و بر اساس آن قیمت هزینه تبلیغات محاسبه خواهد شد. روش قیمت گذاری با میزان اهمیت و درخواست کلیدواژه مورد نظر رابطه مستقیم دارد. به این صورت که به ازای اهمیت کلیدواژه قیمت آن نیز افزایش می یابد. از عوامل تاثیر گذار دیگر در روش تبلیغات براساس نرخ ثابت تخصصی بودن سایت مورد نظر است که قیمت کلیک را افزایش می دهد.

تفاوت تبلیغات بر اساس کلیک با جستجوهای معمولی در چیست؟

برای فرق قائل شدن بین تبلیغات PPC با نتایج جستجوی طبیعی نمایش داده شده در صفحه، موتورهای جستجو اغلب تبلیغات PPC را تحت عنوان تبلیغات حمایتی (Sponsored Ads) یا لینک حمایت شده (Sponsored Links) قرار می دهند.

بیشتر بدانید: اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟

به طور کلی، تبلیغات PPC برای کاربران وب و تبلیغ نمایندگان به طور یکسان مفید می باشد. اصطلاح دیگری که در تبلیغاتی به کار برده می گردد نمایش (Impression) است بدین معنی که تعداد شمارش نمایش کلید واژه که به ازای جستجو کلید واژه ها محاسبه و دیده می شوند.

Google adwords چگونه عمل می نماید؟

Google adwords فرم تبلیغاتی آنلاین اجرا شده توسط گوگل است که به شما اجازه می دهد تا برای نشان دادن آگهی های تبلیغاتی برای کسب و کار خود در موتورهای جستجو گوگل سرمایه گذاری کنید. تبلیغات کلیکی گوگل، در واقع نوعی از آگهی تبلیغاتی متنی است که شما مبلغ روزانه و کلمات کلیدی را تعیین می کنید ، گوگل آگهی شما را در بالای همه جستجو ها نمایش داده و به ازای هر کلیک مبلغی را از هزینه شما بابت تبلیغات کلیکی کسر خواهد نمود. Adwords به عنوان یک وسیله تبلیغاتی مبتنی بر وب شناخته می گردد زیرا کلمات کلیدی ای را اتخاذ می نماید که می توانند تبلیغ را دقیقا به کاربران وب ای که به دنبال اطلاعات درباره یک سرویس یا محصول خاصی هستند ارائه کند.

مطالب مرتبط: قوانین ساختارهای لینکی گوگل (خرید و فروش لینک نوفالو)

مزایای تبلیغات بر اساس کلیک

تبلیغات کلیکی یکی از با صرفه ترین نوع تبلیغات بوده که برای تبلیغ دهنده ها کاملا به صرفه بوده و هر یک از تبلیغ دهنده ها فقط به ازای کلیک های صورت گرفته بر روی تبلیغ، هزینه پرداخت می نمایند. این تبلیغات کلیکی برای همه مدیران کسب و کارها و به خصوص مدیران کسب و کارهای کوچک که توان اقتصادی پایینی برخوردار هستند مناسب می باشد.

امکانات بسیار زیاد موجود در پنل آژانس های تبلیغاتی، اطلاعات بسیار زیادی را درباره کمپین تبلیغاتی کلیکی تعریف شده را در اختیار تبلیغ دهنده ها قرار می دهد. کاربران باتوجه به این اطلاعات می توانند به درستی تعداد، نوع و ... کلیک ها را بررسی نمایند.

معایب تبلیغات کلیکی

در این نوع تبلیغات، وجود کلیک های دزدی یا تقلبی همیشه وجود داشته و نمی توان گفت که سیستم سخت افزاری و نرم افزاری یک آژانس تبلیغاتی می تواند تمامی این کلیک های تقلبی را تشخیص داده و هزینه همه آنها را به تبلیغ دهنده ها بازگرداند. هرچند که آژانس های تبلیغاتی به مرور زمان توانسته اند سیستم ضدتقلب وب سایت خود را تقویت نموده و همچنین تجربه نیروهای موجود در این وب سایت ها در مقایسه با قبل بسیار بیشتر شده است.

کلیک های تقلبی و جعلی اساسی ترین مشکل تبلیغات بر اساس کلیک هستند که می تواند بودجه کمپین تبلیغاتی شما را کاملا از بین ببرد. همچنین برنامه نویسی سایت های آژانس های تبلیغاتی بر اساس سود این آژانش ها نوشته و طراحی شده اند. کلیک ها می توانند توسط ربات ها انجام گیرند و در آخر به نظر نمی رسد این روش روش تبلیغاتی مناسبی برای محصولات باشد

روش تشخیص کلیک های جعلی در تبلیغ های کلیکی

  • برای تشخیص کلیک های تقلبی در تبلیغات کلیکی از روش های مختلفی استفاده می گردد، مانند کنترل درصد نمایش تبلیغات به نسبت تعداد کلیک های صورت گرفته که به آن CTR یا Click Through Rate به معنی تعداد دفعات کلیک بر روی آگهی به تعداد دفعات نمایش آن گفته می گردد.
  • روش دیگر شناسایی کلیک های تقلبی، تشخیص ربات های کلیک نماینده می باشد.
منبع: setare.com
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 195

به "تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید