فراوری شیشه خودرو برای اولین بار در آذربایجان شرقی

به گزارش مجله انجمن دعوت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اطلاع داد : آذربایجان شرقی در زمینه صنعت شیشه پیروز عمل نموده است؛ به طوری که سال آینده برای اولین بار در ایران شیشه خودرو در یکی از واحدهای فراوریی استان فراوری خواهد شد.

فراوری شیشه خودرو برای اولین بار در آذربایجان شرقی

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش مجله انجمن دعوت آذربایجان شرقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تکمیل زنجیره ارزش صنایع فولادی در استان، گفت: در حال حاضر شش پروژه عمده فولادی در سطح استان فعال هستند که اگر نهایی شوند، آذربایجان شرقی به قطب اول فولاد کشور تبدیل می گردد.

حبیب امین زاده د در نشست خبری با بیان اینکه در زمینه فولاد سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام گرفته و با توسعه واحدهای صنعتی صنعت فولاد ما به رتبه سوم رسیده است، اظهار کرد: 32 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در این عرصه انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: یکی از چالش های واحدهای فراوریی ما تامین ورق فولادی بود که اکنون این موضوع مرتفع شده و رتبه یک لوازم خانگی و فراوری مقاطع فولادی را کسب کردیم.

وی با بیان این که تحقق شعار جهش فراوری، یک سری پارامترهای عمده کشوری داشت که داخلی سازی بخشی از قطعات و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی از جمله آنها بود، اظهار کرد: سهم استانی ما در راستای داخلی سازی قطعات یک میلیون دلار بود که در این رابطه فراتر از برنامه کشوری عمل کردیم و پیروز به داخلی سازی عمده قطعات مس و صنعت خودرو شدیم.

امین زاده با بیان این که آذربایجان شرقی در سه ماهه اول سال رتبه اول و در 9 ماهه سال، رتبه سوم جهش فراوری را به خود اختصاص داد، گفت: واحدهای تجاری ما توانسته اند صادرات 3.8 میلیارد دلاری پیش بینی شده را محقق نمایند و اکنون بخش خصوصی که عمده آن صادرنمایندگان استانی اند، جوابگوی نیازهای جهانی هستند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به رشد 10 درصدی صادرات فولاد در استان نسبت به سال گذشته، اضافه کرد: در زمینه صنعت شیشه یکی از ارکان صادرات کشور بودیم؛ چراکه صنعت شیشه 14 درصد از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

فراوری شیشه خودرو برای اولین بار در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: آذربایجان شرقی در زمینه صنعت شیشه پیروز عمل نموده است؛ به طوری که سال آینده برای اولین بار در ایران شیشه خودرو در یکی از واحدهای فراوریی استان فراوری خواهد شد.

وی با بیان این که یکی از پروژه های مطرح ما برای سال آینده، عملیاتی کردن پروژه نفلین سینیت سراب است، اظهار داشت: متاسفانه پروژه نفلین سینیت سراب به مرحله قرارداد رسیده بود، اما در مرحله اجرایی با مسائلی روبرو شد؛ از این رو امیدواریم به زودی در سراب شاهد شروع عملیات اجرایی آن باشیم.

وی، تبدیل تبریز به قطب سوم خودروسازی کشور و توسعه صنایع مس سونگون را از دیگر برنامه های سازمان صمت استان برای سال آینده مطرح نمود و گفت: 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در ارتباط توسعه مس سونگون انجام شده و زیرساخت های لازم قطب سوم خودروسازی نیز فراهم است.

امین زاده با اشاره به این که تکمیل زنجیره تامین و ارزش مزیت های استان همانند شیرینی و شکلات، در دستور کار ما قرار گرفته است، متذکر شد: یکی از مسائل موجود در این صنعت، دستگاه های فراوری گلوکز است که کوشش می کنیم به زودی این مشکل را مرتفع کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 354

به "فراوری شیشه خودرو برای اولین بار در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری شیشه خودرو برای اولین بار در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید