تور برزیل: جاذبه هایی که برزیلی ها ترجیح می دهند مخفی بماند

به گزارش مجله انجمن دعوت، برزیل سرزمین شگفتی ها است و با وجود جاذبه هایی نظیر جنگل های غوطه ور آمازون، ترینیداد، پتروپلیس، ریو بونیتو و... همانند جواهری می درخشد.

تور برزیل: جاذبه هایی که برزیلی ها ترجیح می دهند مخفی بماند

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

برزیل به واسطه طیف متنوعی از مردم و طبیعت، سرزمین شگفت آوری است. علاوه بر سواحل زیبا با معروفیت دنیای، مکان های فوق العاده ای نیز در این شهر وجود دارد که وجه دیگری از این منطقه را عیان می نمایند. در اینجا قصد داریم جاذبه های را به شما معرفی کنیم که افراد بومی به خوبی از وجود آن ها مطلع هستند، ولی ترجیح می دهند که غریبه ها از آن ها چیزی ندانند.

1. جنگل های غوطه ور در آمازون

آمازون جزو معروف ترین جنگل های دنیا به شمار میرود که روز به روز تعداد بازتماشامایندگان آن در حال افزایش است. شهر جنگلی مانائوس (Manaus) به عنوان مرکز استان آمازوناس (Amazonas)، یکی از شهرهای اصلی برای رفتن به آمازون محسوب می گردد. دنیاگردان می توانند به وسیله تورهای متعدد این منطقه به تماشا درخت های سر به فلک کشیده بروند یا از محل تلاقی رودخانه های ریو نِگرو (Rio Negro) و ریو سُلیمویس (Rio Solimões) بازدید نمایند که هر یک رنگ خاصی خود را دارد. برخی از این تورها به شما امکان برقراری ارتباط با قبیله های بومی را می دهند.

برای این که حین گشت و گذار در آمازون به محیط زیست آسیب نزنید، پیشنهاد می کنیم از پارک ملی ذخایر توسعه پایدار مامیرائو (Mamirauá) تماشا کنید. برخی تورها هم از متخصص های زیست شناسی و راهنماهای محلی استفاده می نماید تا با یاری آن ها به گشت و گذار در جنگل های غوطه ور بپردازید.

2. ترینیداد

منطقه ساحلی ترینیداد درست بیرون شهر پاراتی (Paraty) واقع شده است. آخر هفته های این منطقه بسیار شلوغ است، به نحوی که سواحل و خیابان های مملو از جمعیت می گردد؛ به همین علت افراد بومی ترجیح می دهند به طور کلی پذیرای دنیاگرد کمتری باشند. پس چه بهتر که در طول هفته از این منطقه تماشا کنید و از سواحل زیبای سِپیلهو (Cepilho)، رانشوس (Ranchos)، مِیو (Meio) و کاچاداسو (Cachadaço) لذت ببرید. پس از تهیه بلیط از شهر پاراتی، حدود 40 دقیقه بعد با خودرو به ترینیداد خواهید رسید. علاوه بر این جنگل های فوق العاده زیبای آتلانتیک را دست ندهید که چندین محل برای شنا کردن دارد.

3. پتروپلیس

منظره ها کوهستانی معرکه و آبشارهای فراوان منطقه پتروپلیس باعث شده ساکنان ریودوژانیرو برای دور شدن از هیاهوی شهر به این منطقه پناه ببرند و جانی دوباره بگیرند. در گذشته از این محل به عنوان پناهگاه استفاده می شده، به نحوی که حتی امپراطور پیشین برزیل، دون پدرو دوم (Dom Pedro II)، نیز در اینجا قصری بنا کرد. پل های قوس دار روی کانال ها و پارک های مجذوب کننده، به این منطقه حس و حال اروپایی داده است.

4. ایلادو ماراژا

جزیره ایلادو ماراژا (Ilha de Marajó) ابعادی در حد و میزان سوئیس دارد و یکی از جاذبه های مخفی برزیل است. این جزیره که در شمال برزیل واقع شده، در واقع بزرگ ترین جزیره رودخانه ای دنیا محسوب می گردد که در وسط یک رودخانه شکل گرفته است. تنوع زیستی فوق العاده چشم نواز و بوفالوهایی که در کل جزیره پرسه می زنند، نفس شما را بند خواهد آورد.

این بوفالوها بخشی از فرهنگ مردم منطقه است و افراد بومی برای جابه جایی و حمل بار و بعلاوه مسابقات جشنواره از آن ها استفاده می نمایند. این حیوان اساسا در این جامعه جایگزین اسب شده به نحوی که حتی پلیس نیز سوار آن می گردد. تماشای رودخانه های جنگلی، سفالگری اهالی و سواحل معرکه نیز از جاذبه های این محل به شمار می رود.

5. ریو بونیتو

ریو بونیتو (Rio Bonito) در 100 کیلومتری برزیل، شباهت زیادی به شهر ریودوژانیرو دارد. تفرجگاه های جنگلی سرسبز با مسیرهای متعدد پیاده روی، جانوران و گیاهان متنوع و آبشارهای تماشای قطعا خاطرات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. افرادی که عاشق ماجراجویی هستند، می توانند ورزش هنگ گلایدینگ را در این منطقه امتحان نمایند.

6. شاپادا دوز ویدیروس

پارک ملی شاپادا دوز ویدیروس (Chapada dos Veadeiros) در منطقه گویاس (Goiás) قرار گرفته و مجذوب کنندهیت آن فراتر از سواحلی با درخت های نخل است. فلات باستانی این پارک جزو تماشای ترین جاذبه هایی است که در کنار سایر صخره های اطرافش به عنوان قدیمی ترین صخره های دنیا شناخته می شوند. در خاک این پارک شاهد سنگ های کریستالی خواهید بود که باعث شده برخی افراد برای شفا به این منطقه بیایند.

7. آلتر دوشو

جزیره آلتر دوشو (Alter do Chão) در مرکز منطقه جنگلی برزیل و در بستر رودخانه، زیبایی خود را به رخ می کشد. این جزیره که به جزیره عشق نیز معروف است، با جاذبه هایی نظیر Lagoa Verde پذیرای دنیاگردان است. با یک کشتی تفریحی می توانید به سایر سواحل رودخانه ای نزدیک نیز بروید و بعد از گشت و گذار در آن ها، یکی از کافه ها را انتخاب کنید، روی جایگاه هایی که داخل آب واقع شده است بنشینید و از غروب خورشید لذت ببرید.

8. پرزیدنته فیگیردو

منطقه پرزیدنته فیگیردو (Presidente Figueiredo) با بیش از 100 آبشار باعث شده دنیاگردان زیادی روانه این جواهر مخفی در جنگل آمازون شوند. این منطقه یکی از معدود مکان هایی است که می توان از مانائوس با خودرو وارد جنگل آمازون شد و امکان پیاده روی، کایاک سواری، قایق سواری، بالار فتن از درخت و صخره نوردی داشت. به این ترتیب می توان با کمترین هزینه و بدون احتیاج به قایق به گشت و گذار در آمازون بپردازید و حتی شب را در خانه درختی بگذرانید.

9. اوروبیس

اوروبیس (Urubiçi) شهر کوچکی در جنوب برزیل است که به قطب دنیاگردی ماجراجویانه و طبیعت گردی منطقه تبدیل شده است. مسیرهایی که از میان دره ها و کوه ها عبور نموده، آبشاری که دنیاگردان می توانند با زیپ لاین از روی آن عبور نمایند و ماجراجویی هایی که فقط در اینجا امکانپذیر است، باعث فخر و مباهات این شهر شده است. از آنجا که خود شهر جاذبه خاصی ندارد، شب را در کلبه های کوهستانی Il Rifugio اقامت کنید تا هم از منظره ها فوق العاده لذت ببرید و هم غذای لذیذ رستوران آن را تجربه کنید.

10. فرناندو جِنورونها

برزیل به سواحل و شهرهای زیبا به خود می بالد؛ ولی فرناندو جِنورونها (Fernando de Noronha) به تنهایی گل سر سبد و یک بهشت واقعی است. برزیلی ها علاقه خاصی به این منطقه دارند، چرا که امکان دور شدن از هیاهوی شهر را به آن ها می دهد. حواس تان باشد که وقتی قدم به این جزیره می گذارید ارتباط تان با دنیای بیرون قطع می گردد، چون هیچ اینترنتی در اینجا وجود ندارد. شیرجه زدن و اسنورکلینگ (غواصی بدون کپسول) نیز از جاذبه های این جزیره است که نباید از دست بدهید.

11. پرایا دو روزا

برزیل درست همان مکانی است که موج سوارها به دنبالش هستند و پرایا دو روزا (Praia do Rosa) در جنوب برزیل یکی از پرطرفداران نقاط برای این ورزش است. این منطقه موج های خروشانی دارد که ارتفاع آن ها از نیم متر تا سه متر متغیر است و میزبان چندین مسابقه موج سواری بوده است. علاوه بر این که می توانید از سواحل تماشای و استراحتگاه های معرکه آن بهره ببرید، رستوران ها و مغازه های فوق العاده نیز اوقات خوشی را برای شما می سازند.

12. مونته هورایما

مونته هورایما (Monte Roraima) یکی دیگر از برترین جاذبه های طبیعی برزیل است که در نزدیکی مرز ونزوئلا و گویان واقع شده است. گفته شده این کوه مسطح باشکوه جزو قدیمی ترین سازه های زمین شناسی زمین است. با این که این کوه هر روز شاهد بارندگی است، اما آبشارهایی پدید می آورد که فوق العاده زیبا و بزرگ هستند.

13. لینسویز مارانییسس

ماسه های سفید ابریشمی و باران های فصلی منجر به پیدایش یک منطقه آباد بیابانی در استان شمالی مارانائوی برزیل به نام لینسویز مارانییسِس (Lençóis Maranhenses) شده است. با وجود این همه شن نمی توان گفت که اینجا یک بیابان است. به هر حال گشت و گذار در این محل و تماشای تالاب های سبز-آبی در میان شن های روان، اوقات فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

14. پانتانال

جنگل های آمازون قطعا از عجایب طبیعی معروف برزیل هستند، هر چند پانتانال (Pantanal) منظره ها حیات وحش بسیار بهتر و هیجان انگیزتری را پیشکش شما خواهد نمود. اینجا که در شمار بزرگ ترین تالاب های دنیا است، از همزیستی موفقت آمیز کشاورزان و طبیعت گردی حکایت دارد. زیستگاه طبیعی لک لک ها و یوزپلنگ ها در این بهشت تالابی نیز از جاذبه های آن به شمار می رود.

15. کارایوا

روستای کوچک ماهیگیری کارایوا (Caraíva) درست در محل تلاقی رودخانه با اقیانوس آتلانتیک قرار گرفته و همزیستی انسان و طبیعت را به خوبی نشان می دهد. در اینجا هیچ خودرویی وجود ندارد، برق خیلی محدود است و جمع آوری زباله با کوشش جمعی مردم صورت می گیرد. ساکنان این روستا به خانه های خود می بالند و دوست دارند به بازتماشامایندگان نشان دهند که راهی ساده و پایدار برای برقراری ارتباط با طبیعت وجود دارد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 761

به "تور برزیل: جاذبه هایی که برزیلی ها ترجیح می دهند مخفی بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: جاذبه هایی که برزیلی ها ترجیح می دهند مخفی بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید