حمله سایبری سنگین به صدها شرکت آمریکایی و سرقت اطلاعات مشتریان

به گزارش مجله انجمن دعوت، خبرنگاران : شرکت ارائه خدمات امنیت سایبری هانت ترس در این باره گفت: از 8 شرکت ارائه خدمات سایبری برای نفوذ به 200 شرکت مذکور استفاده شده است.

حمله سایبری سنگین به صدها شرکت آمریکایی و سرقت اطلاعات مشتریان

به گزارش به نقل از فارس، رویترز گفت، شب گذشته گروهی از هکرها با نفود به یک نرم افزار توانستند به 200 شرکت آمریکایی حمله نمایند.

این نرم افزار به نام کاسیا از سوی هکرها مورد نفوذ نهاده شد و آنها توانستند با نفوذ به این نرم افزار وارد سامانه 200 شرکت آمریکایی شوند و اطلاعات مشتریان و بعضی دیگر از داده های شرکت ها را به سرقت ببرند.

شرکت ارائه خدمات امنیت سایبری هانت ترس در این باره گفت: از 8 شرکت ارائه خدمات سایبری برای نفوذ به 200 شرکت مذکور استفاده شده است.

شرکت مالک کاسیا گفته که در واکنش به این حمله سایبری بعضی زیرساخت های خود را خاموش نموده و از مشترکانش خواسته است تا به سرعت سرورهای خود را خاموش نمایند.

جان هاموند کارشناس ارشد مؤسسه هانت ترس می گوید: این یک حمله سنگین به زنجیره تأمین کالا در آمریکا بوده است.

هاموند در اینباره گفت: از آنجا که نرم افزار کاسیا به صدها شرکت کوچک و عظیم متصل است این پتانسیل را دارد که حمله نمایندگان سایبری به وسیله آن به این شرکت ها نفوذ نمایند.

بعضی کارمندان شرکت های قربانی گفته اند پیش از آنکه به آنها هشدار حمله سایبری داده گردد مورد حمله نهاده شده اند.

شرکت هانت ترس می گوید یک گروه روسی که قبلا به شرکت فراوری پخش گوشت GBF آمریکا حمله نموده بود پشت این حمله سایبری بوده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 526

به "حمله سایبری سنگین به صدها شرکت آمریکایی و سرقت اطلاعات مشتریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله سایبری سنگین به صدها شرکت آمریکایی و سرقت اطلاعات مشتریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید