درپی افزایش تقاضا برای سفر و ماجراجویی در طبیعت در تعطیلات تابستان، چند هشدار جدی به مسافران

به گزارش مجله انجمن دعوت، مصطفی فاطمی ـ دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ـ اظهار کرد: با توجه به بعضی محدودیت ها و تعطیلی اماکن گردشگری، تاریخی و موزه ها در 14 خردادماه، موجی از تقاضا برای سفر در طبیعیت ایجاد شده است که به تجربه سال های گذشته، احتمال وقوع بعضی خطرها و سوانح پیش بینی شده است.

درپی افزایش تقاضا برای سفر و ماجراجویی در طبیعت در تعطیلات تابستان، چند هشدار جدی به مسافران

گم شدن در طبیعت، سقوط و پرت شدگی از ارتفاعات، غرق شدن در حوضچه ها و استخرهای کشاورزی و دریا، آتش سوزی در جنگل ها و باغ ها از جمله محتمل ترین خطراتی است که از سوی دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر مطرح شد و در این باره گفت: با توجه به افزایش موج تقاضا برای طبیعت گردی به ویژه در سال های اخیر، تعداد این سوانح اتفاقات در طبیعت افزایش یافته و اگرچه بخش های مرتبط از جمله هلال احمر، اورژانس و ستادهای سفر در استان ها آماده باش هستند، اما انتظار می رود مردم هنگام سفر، ماجراجویی و یا شب مانی در طبیعت، هشدارها را جدی بگیرند و تعیینا به شرایط ناپایدار هوا در این فصل توجه داشته باشند.

او اضافه نمود: تصور بسیاری از مردم آن است که بعضی منطقه ها از جمله استان های غربی و یا شمالی در این فصل خنک تر هستند، درحالی که گزارش های هواشناسی نشان می دهد با افزایش دما در بیشتر نقاط ایران مواجهیم، بنابراین احتمال گرمازدگی وجود دارد و باید پیش بینی های لازم هنگام سفر صورت گیرد.

فاطمی بعلاوه به مسافران توصیه کرد از سفر بدون تجهیزات و راهنما به نقاطی که مسیر تردد یا جاده تعیین ندارد و بیراهه محسوب می گردد، جدا خودداری نمایند؛ چرا که گزارش ها حاکی از این است که تعداد افراد گم شده در بیراهه ها به ویژه در نقاط جنگلی و کوهستانی افزایش یافته است.

دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر بعلاوه درباره خطر غرق شدن در حوضچه ها و استخرهای کشاورزی هشدار داد و گفت: غرق شدن در این استخرها مدتی است به آمار غرق شده ها در دریا و رودخانه ها اضافه شده است و مسافران حتما این هشدار را جدی بگیرند.

او به مسافران توصیه کرد از شناکردن در نقاط ساحلی که تابلو ندارد و یا تابلو شنا ممنوع دارد، خودداری نمایند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی بعلاوه گفت: با توجه به موج گرما در بسیاری از نقاط کشور و خطر احتمالی آتش سوزی گیاهان و درختان، از مسافران درخواست می گردد از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری نمایند و اگر آتشی روشن می نمایند، حتما از خاموش شدن کامل آن مطمئن شوند.

توجه به گزارش های هواشناسانی به ویژه در ارتفاعات و منطقه ها کوهستانی، تاکید دیگر مصطفی فاطمی برای سفرهای پیش رو بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 خرداد 1403 بروزرسانی: 16 خرداد 1403 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1125

به "درپی افزایش تقاضا برای سفر و ماجراجویی در طبیعت در تعطیلات تابستان، چند هشدار جدی به مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درپی افزایش تقاضا برای سفر و ماجراجویی در طبیعت در تعطیلات تابستان، چند هشدار جدی به مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید