در اجناس Dollarama و Dollar Tree سرب سمی پیدا شد

به گزارش مجله انجمن دعوت، گزارش اخیر منتشرشده به وسیله یک سازمان کانادایی حامی محیط زیست (Environmental Defense) نشان می دهد که بعضی از محصولات فروخته شده در Dollarama و Dollar Tree حاوی فلزات سنگین سمی و مواد شیمیایی هستند.

در اجناس Dollarama و Dollar Tree سرب سمی پیدا شد

به گزارش مجله انجمن دعوت به نقل از narcity، بر اساس این گزارش، فتالات های خطرناک، بیسفنول ها و PFAS ها که به مواد شیمیایی ابدی معروف هستند، در محصولات مختلفی مثل موادغذایی، اسباب بازی و اقلام مورد استفاده برای مهدکودک و استراحت این شرکت ها یافت شدند.

در ادامه گزارش، تاکید شده که مواد شیمیایی سمی جایی در خانه های ما ندارند و محصولات مخصوص بچه ها نباید حاوی فلزات سنگین بسیار سمی مثل سرب باشد.

اما طبق این گزارش، محصولات متعددی که از فروشگاه های Dollarama وDollar Tree در کانادا آزمایش شد، حاوی سطوح بالای سرب بودند که یک خطر قابل توجه برای سلامتی، به ویژه برای بچه ها است.

بر اساس یافته های این گزارش 25٪ از محصولات Dollarama که آزمایش شده اند حاوی مواد شیمیایی سمی هستند، در حالی که در Dollar Tree این اندازه 30٪ است.

به عنوان مثال، مجموعه ای از هدفون های Dollar Tree بیش از 8000 برابر سطح قانونی سرب خطرناک دارند که 90 میلی گرم بر کیلوگرم برای وسایل بچه ها معین شده است.

این گزارش خاطرنشان می نماید که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خطرناک، حتی در مقادیر کم، با عوارضی بر فراوری مثل، رفتار، متابولیک و بیماری های مزمن مانند سرطان، آسم و دیابت مرتبط است.

از آنجا که بچه ها خردسال اغلب دست هایشان را در دهانشان می گذارند، در برابر مواد شیمیایی موجود در محصولات آسیب پذیرتر هستند.

این گزارش خاطرنشان می نماید که اصلاح قانون حفاظت از محیط زیست کانادا و بعلاوه بهبود برنامه مدیریت مواد شیمیایی کانادا می تواند به کانادایی ها یاری کند تا از قرار گرفتن در معرض سموم محافظت شوند.

به گفته تهیه نمایندگان این گزارش، افرادی که در کانادا زندگی می نمایند، صرف نظر از شرایط اجتماعی و مالی شان نباید با محصولاتی که از فروشگاه های تخفیف دار خریداری می نمایند، مسموم شوند.

ادامه مطلب

منبع: خبرکانادا
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 946

به "در اجناس Dollarama و Dollar Tree سرب سمی پیدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اجناس Dollarama و Dollar Tree سرب سمی پیدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید