در این خانه حلزون می شوید!

به گزارش مجله انجمن دعوت، خانه حلزونی در مکزیک

در نگاه اول به نظر می آید که در حال نگاه کردن به تصویری از خانه های داستان های پریان هستیم! اما این خانه متفاوت و ساختار شکن، بنایی واقعی است که با هنرمندی و خلاقیت تمام طراحی و ساخته شده است. ایده اصلی ساخت چنین خانه ای، زمانی کلید خورد که اعضای یک خانواده 4 نفری، تصمیم گرفتند تا در خانه ای که بیشتر با طبیعت در هماهنگی است زندگی کنند و به جای زندگی در چهار دیواری، یک خانه مارپیچی بسازند! با خبرنگاران همراه باشید تا با خانه حلزونی در مکزیک آشنا شوید.

در این خانه حلزون می شوید!

معرفی

در نزدیکی مکزیکو سیتی می توانید معماری عجیب خانه ای را ببینید که از موجودات آبزی الهام گرفته شده است. خانه حلزونی از طریق خاویر سنوسیان، معمار مکزیکی، طراحی و ساخته شده است. او در طراحی این ساختمان، معماری مدرن را با هنر مفهومی ترکیب کرده است. این خانه در دسته معمار های ارگانیک و طبیعی قرار می گیرد و از دریا الهام گرفته است. در این خانه که ساخت آن در سال 2007 میلادی به پایان رسید، مفهوم زندگی اجتماعی، در اثر نبود بخش بندی ها و تقسیمات معمول فضا در معماری ایجاد شده است که باعث می شود افرادی که در آن اقامت دارند حس کنند بخشی از طبیعت هستند.

زوکالو، مهمترین میدان مکزیکو سیتی

موقعیت

این خانه برای یک خانواده چهار نفری ساخته شد که در استان Naucalpan de Juarez مکزیک زندگی می کنند. این خانه کاملا با طبیعت اطرافش یکپارچه شده است. طبیعتی که از طریق برج های بلند احاطه شده و در سمت غربی آن می توانید نمای زیبای کوه ها را ببینید.

روش گیج کننده مکزیکی ها برای اعلام زمان!

مفهوم

اشکال دایره ای و منحنی های این ساختمان، ساختار داخلی بدن حلزون را نمایش می دهند. انحنای پوسته حلزون از یک اولگاریتم ریاضی پیروی می کند و می شود آن را نمونه کامل یک ساختار بی عیب و نقص دانست. این خانه یک برداشت آزاد از فضا است که هدف اصلی آن ساخت فضایی در هماهنگی کامل با طبیعت بوده است.

ساختار

این خانه با میله های فلزی ساخته شده از توری های محافظ لانه مرغ که به صورت فشرده درآمده اند ساخته شده است. این تکنیک باعث می شود تا ساخت حالت های مارپیچی و انحنای بنا، بدون نیاز به دیوارهای نگهدارنده و ستون انجام بشود. داخل این خانه مملو از فضاهای مارپیچی، دایره ای و اتاق های طبیعی است.

فضاها

یکی از نقاط قوت طراحی این ساختمان استفاده از شیشه های رنگی در آن است که از دو نمای داخلی و خارجی بسیار زیبا دیده می شود. بخش های این خانه شامل چمن مصنوعی، اتاق ها و حمام می شود. طراحی اتاق ها، راهروها و حمام به گونه ای که باعث می شوند نور خورشید به راحتی در آن ها جریان پیدا کند. راه پله های این ساختمان با حالت مارپیچی، به هال راه دارند. حتی مبلمان این خانه به گونه ای طرحی شده اند تا با فضای منحنی و ساختار شکل آن به خوبی هماهنگ شوند.

مصالح

ماده اصلی به کار رفته در این ساختمان تورهای فلزی اشاره شده است که علاوه بر اینکه از دیوارهای نگهدارنده سبک تر هستند، مزایایی مثل مقاومت در برابر زلزله و ماندگاری بالایی هم دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 790

به "در این خانه حلزون می شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این خانه حلزون می شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید