در صورت وجود این نشانه ها، شغلتان را عوض کنید!

به گزارش مجله انجمن دعوت، هدفمندی در تغییر راستا شغلی به موفقیت شما کمک می کند.

زمانیکه شرایط کاری شما مساعد نیست و هر روز کاریتان با مشکل و سختی آغاز می شود، هر چه سریعتر به فکر تغییر راستا شغلی خود باشید. ادامه این راه عواقب جبران ناپذیری را در پی دارد. در همه جا افرادی را میبینیم که با توجه به کارهای روزانه نامربوط و رئیسان بداخلاق سال ها به همان کار مشغولند. اما چرا؟ این مسائل و سختی ها به خاطر این است که فکر می کنند توانایی لازم برای این تغییر راستا را ندارند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

در صورت وجود این نشانه ها، شغلتان را عوض کنید!

اگر مدت زیادی است که هر روز از کار خود ناراضی هستید و دائما به دوستان و آشنایان خود در این مورد گله می کنید، زمان آن رسیده است که اقدامی اساسی انجام دهید. اگر در چنین موقعیتی قرار دارید، باید تغییر جهت دهید و البته هرچه زودتر باید این اقدام را انجام دهید. تغییر جهت می تواند به شکل های مختلف انجام شود. برخی از این شکل ها عبارتند از:

کار کردن روی پروژه های دیگر

تغییر تیم یا گروه کاری

استعفا دادن

تغییر کامل نوع شغل

درخواست ارتقاء شغلی برای موقعیتی بهتر

دلایلی که باعث می شوند افراد نیاز به تغییر جهت پیدا کنند نیز متفاوت هستند. برخی از آن ها عبارتند از:

رئیس بد و غیر منطقی

همکارانی که بر ضد شما متحد شده اند

کار کسل کننده و بی فایده

کار کردن برای شرکتی که می دانید در جهت اشتباه حرکت می کند

حسرتِ داشتن درآمد بیشتر از مقدار کنونی

به عنوان مثال فردی که به تازگی بچه دار شده است و درآمد کنونی اش جواب هزینه های نو را نمی دهد، دلیلی محکم برای تغییر جهت شغلی دارد. البته این تغییر جهت به راحتی محقق نمی شود. تام سالیوان، متخصص فروش نرم افزار در این باره می گوید:

زمانی که دریافتم به خاطر درآمد بیشتر مجبور به تغییر جهت شغلی هستم، با کمی تحقیق، فهمیدم که شغل فروش نرم افزار می تواند درآمد خوبی داشته باشد. ابتدا آموزش های تکمیلی را گذراندم و به نوعی رزومه خود را به طور کلی تغییر دادم تا در جهت فروش نرم افزار قرار بگیرم. پس از آن تغییر جهت را عملی کردم و امروز با افتخار می گویم درآمدی دو برابر سال گذشته دارم.

بیشتر افراد تصور می کنند که نمی توان به این راحتی تغییر جهت داد. آن ها بر این باورند که این اقدام شجاعتی ویژه می خواهد. در صورتی که این طور نیست. اگر در موقعیتی نامناسب در کسب و کار خود قرار دارید، باید هرچه زودتر اقدام به تغییر جهت کنید وگرنه هیچ وقت این کار را انجام نخواهید داد.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 798

به "در صورت وجود این نشانه ها، شغلتان را عوض کنید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "در صورت وجود این نشانه ها، شغلتان را عوض کنید!" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در صورت وجود این نشانه ها، شغلتان را عوض کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید