راهکارهایی برای کاهش اثر کرونا و بازیابی سفر

به گزارش مجله انجمن دعوت، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، راهکارهایی برای کاهش اثر کرونا و بازیابی سفر مطرح شدند.

راهکارهایی برای کاهش اثر کرونا و بازیابی سفر

پیشنهاد راهکارهایی برای کاهش اثرات کووید- 19 در گردشگری پایدار و فراگیر

محمد قاسمی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کنفرانس مجازی مجمع گفت وگوی همکاری آسیا موسوم به ACD با عنوان کاهش اثرات کووید- 19 در جهت گردشگری پایدار و فراگیر به میزبانی کشور اندونزی و با حضور دبیر کل این مجمع، مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و 53 نفر از مقامات ارشد، مدیران و نمایندگان کشورهای عضو مجمع با هدف تبادل تجربیات ناشی از اقدامات و سیاست های اتخاذ شده توسط کشورهای مختلف و همچنین بحث و مصاحبه پیرامون راهکارهای احیای صنعت گردشگری در شرایط پس از کرونا برگزار گشت.

وی اضافه کرد: در این کنفرانس، ایران به عنوان یکی از پنلیست های اصلی با موضوع بازسازی صنعت گردشگری در دوران کرونا و پساکرونا حضور داشت. در این پنل که مدیران وزارتخانه های گردشگری کشورهای ترکیه، اندونزی و کامبوج نیز اعضای آن بودند، نمایندگان این کشورها، با اشاره به شرایط گردشگری در کشورهای متبوع و برشمردن اقدامات دولت های خود در این زمینه، به تشریح دیدگاه های خود نسبت به راهکارهای احیای صنعت گردشگری بین المللی در این شرایط خاص پرداختند.

نماینده گردشگری ایران در این کنفرانس نیز با برشمردن اقدامات و اجزای بسته های حمایتی درنظر گرفته شده برای بخش خصوصی صنعت گردشگری ایران، به تاکید و تمرکز دائمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر انجام سفرهای هوشمندانه و مسئولانه - سفر در قالب تورهای از پیش برنامه ریزی شده با اسکان در اماکن اقامتی دارای مجوز تحت کنترل با رعایت پروتکل های بهداشتی - به عنوان ساز و کاری در مقابل سفرهای شخصی و انبوه که بدون رعایت شرایط بهداشتی و در اماکن اقامتی غیرمجاز کنترل نشده صورت می پذیرد و خود می تواند عامل شیوع کرونا باشد، پرداخت.

قاسمی با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی ایران، بعضی راه حلهای مناسب و کوتاه مدت برای احیای صنعت گردشگری در همزیستی مسالمت آمیز با کرونا و دوران پساکرونا را در تمرکز ویژه بر چند مورد دانست و درباره آن ها شرح داد: یکی از این موارد، بازتعریف و طراحی دوباره محصولات گردشگری به گونه ای است که این محصولات مبتنی بر جاذبه ها و اماکن گردشگری روباز و با تراکم جمعیتی پایین باشند، چرا که گردشگران در اثر ترس و نگرانی طولانی مدتی که بواسطه کرونا در آنها حادث شده بصورت ناخودآگاه به منظور کاهش خطر ابتلای احتمالی به کرونا به این نوع از اماکن و محیطها گرایش پیدا می نمایند. در این راستا، محصولات گردشگری روستایی، بومگردی، گردشگری کشاورزی، طبیعتگردی، گردشگری عشایری و اکوتوریسم پیشنهاد شد.

او ادامه داد: مورد دیگر، هدف گذاری در بازارهای منطقه ای و کشورهای همجوار حین و پس از دوران کرونا است، زیرا پیش بینی ها حکایت از آن دارند که روندهای غالب در جریانات گردشگران، سفرهای با مسافت کوتاه تر و میانگین اقامت کمتر است.

قاسمی ایده سوم ایران را مدیریت و جهت دهی سفرهای داخلی در قالب گردشگری هوشمندانه و مسئولانه مطابق با استاندارهای مسافرتی و بهداشتی مترتب بر آن ترجیحاً به شکل خانواده محور برشمرد و اضافه کرد: این نوع گردشگری از یک طرف تاثیر سوء سفرهای انبوه و بدون برنامه را خنثی می نماید و از سوی دیگر باعث رونق تحت کنترل و نظارت شده کسب و کار تاسیسات مرتبط با گردشگری و سرپانگه داشتن این تاسیسات برای دوران پررونق تر گردشگری می گردد. ایده ها و راهکارهای ایران مورد استقبال و تحسین رییس کنفرانس نهاده شد.

او یادآور شد: مجمع گفت وگوی همکاری آسیا (ACD) با 34 عضو، فراگیرترین تشکل آسیایی است که در سال 2002 با هدف توسعه همکاری های فرهنگی، مالی و اجتماعی تاسیس شده و جمهوری اسلامی ایران در سال 2004 رسماً به عضویت این مجمع درآمد و در حال حاضر مسئولیت دبیرخانه فرهنگی مجمع آن را عهده دار است.

قاسمی اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از فعال ترین دستگاه های کشور در بهره گیری از فرصتهای حاصل از عضویت در این مجمع بوده و از مهمترین دستاوردهای این نقش آفرینی فعال می توان به اخذ میزبانی و برگزاری اولین اجلاس وزرای گردشگری ACD و اخذ موافقت این مجمع برای انتخاب شهر همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 اشاره نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 128

به "راهکارهایی برای کاهش اثر کرونا و بازیابی سفر" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهکارهایی برای کاهش اثر کرونا و بازیابی سفر" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای کاهش اثر کرونا و بازیابی سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید