تور استانبول: همایش شناسایی فرصت های سرمایه گذاری ترکیه و ایران در استانبول

به گزارش مجله انجمن دعوت، خبرگزاری خبرنگاران-همایش شناسایی فرصت های سرمایه گذاری ترکیه و ایران با هدف تقویت همکاری های بخش های خصوصی دو کشور و با حضور مقامات، بازرگانان و کارشناسان حوزه های مختلف دیروز شروع شد.

تور استانبول: همایش شناسایی فرصت های سرمایه گذاری ترکیه و ایران در استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

به گزارش سرویس مالی مجله انجمن دعوت؛سومین دوره شناسایی فرصت های سرمایه گذاری ترکیه و ایران در راستای هدف ایجاد و تقویت همکاری های بخش خصوصی و بعلاوه آشنایی بیشتر سرمایه گذاران دو کشور با یکدیگر امروز در سالن همایش و رویدادهای فرهنگی ترکان سایلان شهرداری مالتپه استانبول شروع شد.

در این رویداد دو روزه که به همت اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، ترکیه پرتال و مرکز تجارت ترکیه و ایران تیتمر برگزار می گردد، جواد معبودی فر، سرکنسول ایران در استانبول، علی قلیچ شهردار مالتپه، عثمان آکسوی رئیس شورای کار ترکیه و ایران تحت مجموعه دئیک، مهرداد سعادت رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه و نمایندگان بعضی برندهای و شرکت های شناخته شده ترکیه در حوزه های سرمایه گذاری، معماری، خوراکی، سلامت و بهداشتی، کشاورزی و پوشاک حضور پیدا کردند.

- نقش ویژه و متمایز ترکیه در حوزه مالی در بین همسایه های ایران

جواد معبودی فر، سرکنسول ایران در استانبول در طی سخنرانی اش در این مراسم با اشاره به سیاست همسایه محور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران گفت: ترکیه در بین کشورهای همسایه نقش ویژه و متمایزی در حوزه اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران دارد. ما معتقدیم که بیشتر از این می توانیم با هم کار کنیم.

وی ضمن امیدواری از لغو تحریم ها با حصول توافق در ادامه مذاکرات وین گفت: امیدواریم طی روزهای آینده این تحریم ها برداشته شده و شرایط مناسب حاصل گردد. در آن صورت امکان برگزاری این نشست ها افزایش پیدا نموده و می توانیم به هدف حجم تجاری 30 میلیارد دلار برسیم.

معبودی فر با اشاره به سفر قریب الوقوع رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به ایران گفت: برگزاری کمیسیون مشترک مالی در خلال این نشست فعالیت های مالی دو کشور را تقویت خواهد نمود.

- احتیاج مبرم ایران به جذب سرمایه گذار خارجی

عثمان آکسوی رئیس شورای کار ترکیه و ایران هم با تاکید بر ضرورت اصلاح بعضی از قوانین مرتبط با سرمایه گذاری خارجی در ایران گفت: ایران برای این که بتواند با انجام طرح های مهم در وارد سیستم جهانی گردد، به طور جدی به سرمایه گذار خارجی احتیاج دارد.

وی توضیح داد: شرایط فعلی قوانین ایران در این زمینه جذب سرمایه گذار خارجی را سخت می نماید. این قوانین باید در راستای تسهیل ورود سرمایه گذار خارجی تنظیم گردد.

آکسوی گفت: تسهیل این قوانین بازرگانان ترکیه را برای سرمایه گذاری در ایران تشویق خواهد نمود. امیدواریم که تحریم ها با حصول توافق هسته ای وین برداشته شوند. معتقدم که با سرمایه گذاری متقابل می توانیم به هدف حجم تجاری 30 میلیارد دلاری برسیم.

- دولت ایران باید به بخش خصوصی باور کند

مهرداد سعادت، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با اشاره به حجم تجاری بیش از 520 میلیارد دلاری ترکیه در سال 2021 گفت: حدود 85 درصد از این حجم تجاری متعلق به بخش خصوصی ترکیه است. دولت ایران هم باید به بخش خصوصی باور داشته باشد. مطمئنم که دارای بخش خصوصی بسیار توانمندی هستیم.

او با اشاره به یاری های ترکیه در دوران تحریم به ایران، تاکید نمود: نباید این یاری ها را از یاد ببریم. امیدوارم که اخبار مثبتی از فرایند مذاکرات هسته ای برسد.

علی قلیچ شهردار مالتپه هم با بیان این که روابط ایران و ترکیه علی رغم سختی ها تا به امروز به طور مستحکم ادامه داشته است گفت: علاوه بر مشارکت دولتمردان در تقویت این مناسبات، بخش خصوصی نیز در این زمینه کوشش های مهمی داشته اند. در این همایش دو روزه نیز کارشناسان و بازرگانان در این جا گردهم آمده و برای توسعه این روابط در حوزه های مختلف گفتگو خواهند کرد.

- تمرکز بر افزایش سطح شناخت متقابل سرمایه گذاران ترک و ایرانی

رضا حسنی مدیرعامل شرکت ترکیه پرتال و یکی از برگزارکنندگان این رویداد تجاری در گفتگو با خبرنگار آناتولی در رابطه با نحوه برگزاری این رویداد گفت: حدود 500 نفر در این همایش شرکت دارند. هدف ما ایجاد هم افزایی و همگرایی بیشتر با تمرکز بر افزایش سطح شناخت متقابل سرمایه گذاران دو کشور است.

وی با بیان این که ظرفیت تجاری دو کشور بیش از شرایط موجود است، تاکید نمود: ما می خواهیم همکاری های بخش خصوصی نه تنها در این دوره بلکه در آینده نیز با قدرت بالا ادامه داشته باشد. به همین علت برای برگزاری چنین رویدادهایی در این زمینه کوشش می کنیم.

- افزایش سهم بخش های خصوصی ترکیه و ایران در حجم تجاری دو کشور

مرتضی بزرگ زاده، رئیس هیئت مدیره مرکز تجاری ترکیه و ایران تیتمر با اشاره به سطح مطلوب فعالیت های بخش خصوصی ترکیه گفت: بخش خصوصی ایران و ترکیه احتیاج به شناخت بیشتر از فرصت های موجود در کشورهای یکدیگر هستند، بنابرین ما با برگزاری چنین رویدادهایی خواستار تقویت راستا افزایش همکاری ها هستیم.

بزرگ زاده با تاکید بر ضرورت افزایش سهم بخش های خصوصی ترکیه و ایران در حجم تجاری دو کشور، گفت: حجم تجاری دو کشور باید افزایش پیدا کند. کارشناسان و بازرگانان طی این همایش زمینه های همکاری بیشتر را ارزیابی خواهند کرد.

این همایش امروز 31 مارس به سرانجام خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 851

به "تور استانبول: همایش شناسایی فرصت های سرمایه گذاری ترکیه و ایران در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: همایش شناسایی فرصت های سرمایه گذاری ترکیه و ایران در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید