ابعاد و زوایا اجرای یک طرح نو در تهران ، معابر منطقه 7پارکلت می گردد

به گزارش مجله انجمن دعوت، برای اولین بار در تهران، مبلمان زیبای شهری در قالب طرح پارکلت در منطقه 7 جانمایی می گردد. این طرح قرار بود سال98 به وسیله سازمان زیباسازی شهرداری در نقاط مختلف تهران کلید بخورد اما اجرای آن به دلایلی به تاخیر افتاد.

ابعاد و زوایا اجرای یک طرح نو در تهران ، معابر منطقه 7پارکلت می گردد

مجله انجمن دعوت - پریسا نوری: قرار است تکه هفتم مرکز برای اولین بار به صورت پایلوت میزبان مبلمان شهری زیبایی گردد تا فرصتی برای مکث، آسایش و نشاط اجتماعی شهروندان در خیابان های اصلی و پرتردد شهر را فراهم می آورد.

زیبا، سبک و قابل حمل

سازه مبلمان پارکلت زیبا، سبک و قابل حمل است و در حاشیه خیابان و مقابل مراکز پرتردد و جاذب جمعیت مثل کافه ها نصب می گردد. این طرح قرار است اولین بار به صورت پایلوت در دو محدوده از منطقه 7 اجرا گردد. به گفته نصرالله آبادیان شهردار منطقه7 با آنالیز های اجرا شده خیابان نیلوفر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و پس از تایید کارشناسان ترافیکی ظرف مدت 2 هفته جانمایی می گردد.

پارکلت چیست؟

پارکلت در دایره لغات شهری به فضاهای کوچک حاشیه خیابان که برای استراحت و مکث رهگذران ساخته شده، گفته می گردد. این فضاها به اندازه جای پارک 2 یا حداکثر 3 خودرو است و در نقاطی از حاشیه خیابان که عرض پیاده رو کم است تعبیه می گردد تا فضای مکث جدیدی به شهر اضافه کند.

شهردار منطقه7 با بیان اینکه شهرها با حضور مردم هویت پیدا نموده و در طراحی شهری توجه به علایق شهروندان لازم است، درباره لزوم اجرای این طرح در تهران می گوید: تهران یک کلانشهر است که جمعیت بسیاری را در خود جای داده، اما در فضاهای شهری جای مبلمانی مثل پارکلت خالی است.

او می افزاید: به اعتقاد کارشناسان شهری، اگر چنین فضاهایی در شهر طراحی گردد، سرزندگی، نشاط اجتماعی و پویایی را در شهر جاری و حس تعلق خاطر شهروندان به شهر و محله شان را افزایش می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 950

به "ابعاد و زوایا اجرای یک طرح نو در تهران ، معابر منطقه 7پارکلت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد و زوایا اجرای یک طرح نو در تهران ، معابر منطقه 7پارکلت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید