صعود نفت در آستانه ملاقات وزیران اوپک پلاس

به گزارش مجله انجمن دعوت، قیمت نفت روز آدینه تحت تاثیر انتظارات برای تداوم سیاست افزایش تدریجی فراوری اوپک پلاس با اندکی افزایش بسته شد اما برای نخستین بار در دو ماه گذشته کاهش هفتگی پیدا کرد.

صعود نفت در آستانه ملاقات وزیران اوپک پلاس

به گزارش مجله انجمن دعوت، بهای معاملات نفت برنت با شش سنت افزایش، در 84 دلار و 38 سنت در هر بشکه بسته شد. بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا فرایند کاهشی ابتدای معاملات روز آدینه را معکوس کرد و با 76 سنت معادل 0.9 درصد افزایش، در 83 دلار و 57 سنت در هر بشکه بسته شد.

جان کیلداف از شرکای شرکت اگین کپیتال در نیویورک گفت: اگرچه ممکن است نفت بیشتری از سوی ایران به بازار عرضه گردد اما با توجه به شرایط قوی بازار، بعید است اوپک پلاس فراوریش را افزایش دهد.

قیمتها روز چهارشنبه در واکنش به گزارشی که نشان داد ذخایر نفت آمریکا طی هفته پیش از آن 4.3 میلیون بشکه رشد نموده است، عقب نشینی کردند. ایران گفت مذاکرات برای احیای توافق هسته ای تا اواخر نوامبر شروع خواهد شد که این کشور را یک گام به صادرات نفت نزدیک می نماید.

کارستن فریچ از کومرس بانک اظهار کرد: رشد چشمگیر ذخایر نفت آمریکا و انتظار برای مذاکرات هسته ای موقتا نگرانیها درباره محدودیت عرضه را تا حدودی برطرف کرد.

نفت در سال 2020 همزمان با احیای اقتصادها از پاندمی کووید 19 رشد چشمگیری پیدا نموده است اما قیمتها هفته گذشته با کاهش هفتگی روبرو شدند.

همه نگاهها به ملاقات پنج شنبه هفته جاری وزیران اوپک پلاس دوخته شده است. تحلیلگران انتظار دارند این گروه به توافق اخیر خود پایبند مانده و تا آوریل سال 2022 هر ماه 400 هزار بشکه در روز به اندازه عرضه نفت اضافه کند. محمد ارکاب، وزیر انرژی الجزایر روز پنج شنبه گفت: افزایش فراوری نفت اوپک پلاس در دسامبر به علت ابهامات و ریسکهای موجود، نباید از 400 هزار بشکه در روز فراتر رود.

قیمتهای گاز انگلیس و اروپا هم پس از این که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت روسیه ممکن است ارسال گاز به مخازن اروپایی را شروع کند، روز آدینه به فرایند کاهشی ادامه دادند.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز آدینه گفت شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی در اکتبر 23 حلقه افزایش یافت که پانزدهمین رشد ماهانه متوالی بود.

شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا در هفته منتهی به 29 اکتبر با دو حلقه افزایش، به 544 حلقه رسید که هفتمین رشد هفتگی دکلها در هشت هفته گذشته بود. شمار دکلها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 248 حلقه معادل 84 درصد افزایش پیدا نموده است. شمار دکلهای حفاری نفت با یک حلقه افزایش، به 444 حلقه رسید و شمار دکلهای حفاری گاز با یک حلقه افزایش، به 100 حلقه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای انرژی آمریکایی شورون و اکسون پس از این که تعداد کارکنان و فراوریشان را سال گذشته در منطقه پرمیان باسین که بزرگترین منطقه نفت شیل آمریکاست، به اندازه چشمگیری کاهش دادند، اکنون در پی افزودن به شمار دکلهای حفاری و افزایش کارکنانشان در سه ماهه جاری هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 687

به "صعود نفت در آستانه ملاقات وزیران اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود نفت در آستانه ملاقات وزیران اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید