طرح معیشت جایگزین باید در راستای احیای تالاب هامون اجرایی گردد

به گزارش مجله انجمن دعوت، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: طرح معیشت جایگزین با هدف کاهش فشار بر تالاب بین المللی هامون باید به قید فوریت و به صورت الگویی در سطح منطقه اجرایی گردد.

طرح معیشت جایگزین باید در راستای احیای تالاب هامون اجرایی گردد

به گزارش گروه استان های مجله انجمن دعوت از زاهدان ، وحید پورمردان در نشست کمیته احیا و مدیریت یکپارچه تالاب بین المللی هامون اظهارداشت: این طرح باید به قید فوریت و به صورت الگویی در سطح منطقه اجرایی گردد، به گونه ای که تا خاتمه سالجاری نمود عینی آن بر معیشت ساکنان و ذینفعان تالاب در سطح منطقه قابل مشاهده باشد.

وی بیان نمود: اعتبارات این پروژه از محل صندوق توسعه بین المللی برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) بوده و از مردم درخواست می گردد با مشارکت و ارائه راه چاره های تجربی، نوآورانه و خلاق در عملیاتی شدن حداکثری طرح های کوچک زودبازده در جهت بهبود معیشت و درآمدزایی پایدار مشارکت نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مردم عزیز می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طرح معیشت جایگزین و طرح های کوچک زودبازده به سایت SistanProject.ir مراجعه نمایند.

تالاب بین المللی هامون با وسعت حدود 570 هزار هکتار یکی از مهمترین تالاب های بین المللی بوده که نقش مهمی در تعدیل آب و هوای منطقه و اشتغال جامعه بزرگی از مردم بومی را دارد.

با توجه به کاهش نزولات آسمانی در طول سالیان گذشته و قطع جریان آب رودخانه هیرمند به عنوان مهمترین شاهرگ حیاتی تامین آب این تالاب شاهد خشک شدن و از بین رفتن بخش زیادی از حیات جوامع محلی هستیم.

خشک شدن تالاب بین المللی هامون علاوه بر بیکاری جمعیت زیادی از بومیان محلی سبب توسعه و توسعه گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا و شرایط زندگی در این منطقه شده است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 665

به "طرح معیشت جایگزین باید در راستای احیای تالاب هامون اجرایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح معیشت جایگزین باید در راستای احیای تالاب هامون اجرایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید