غرق شدن 77 نفر در ایام طرح دریا در سواحل مازندران

به گزارش مجله انجمن دعوت، خبرنگاران/مازندران رئیس پزشکی قانونی مازندران گفت : از آغاز تا سرانجام طرح دریا (خرداد ، تیر ، مرداد، شهریور) 77 نفر در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 71 درصد افزایش داشت.

غرق شدن 77 نفر در ایام طرح دریا در سواحل مازندران

دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه تعداد 69 نفر از غرق شدگان مرد و ما بقی زن هستند ، افزود : 69 درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند .

وی افزود: بر اساس این گزارش در این مدت شهرستان های محمودآباد با 20 ، بابلسر ،نوشهر و چالوس هر کدام با 11 مورد بیشترین و شهرستان بهشهر با یک فوتی مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند.

عباسی اظهار کرد: بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی رخ داد به ترتیب مربوط به تیر ماه با 32 ، خرداد با 18، شهریور با 15 و خرداد با 12 مورد به ثبت رسید.

وی افزود: آنالیز ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 21 تا 30 سال با 24 مورد و کمتربن آنها بالای 61 سال با 3 مورد غرقی گزارش شده است.

این مقام اجرایی استان در پایان در مورد افزایش آمار غرق شدگان گفت: با توجه به اینکه بیشتر غرق شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند و بیشتر این افراد با وجود توصیه ها و هشدارهای مکرر، محدوده های ایمن سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب نموده بودند، به نظر می رسد اطلاع رسانی و فرهنگ سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا احتیاج به عزم ملی در سراسر کشور دارد و کوشش مسئولان استانی به تنهایی چاره ساز نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 640

به "غرق شدن 77 نفر در ایام طرح دریا در سواحل مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرق شدن 77 نفر در ایام طرح دریا در سواحل مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید