تور ارزان بلغارستان: 9 غذای خوشمزه تابستانی که در بلغارستان باید امتحان کنید

به گزارش مجله انجمن دعوت، غذاهای تابستانی بلغارستان

بلغارستان و به ویژه شهرهای ساحلی مثل وارنا مقصدی محبوب و پرطرفدار برای سفرهای تابستانی هستند. تفریحات ساحلی و آبی، لذت بردن از نور خورشید و آب و هوای مطبوع این کشور را به یکی از انتخاب های اول برای سفر تبدیل نموده است. در خصوص غذاهای تابستانی بلغارستان چیزی می دانید؟ امروز می خواهیم سری به این کشور بزنیم و برترین غذاهای تابستانی بلغارستان را به شما معرفی کنیم. اگر این تابستان قصد سفر به بلغارستان و شهرهایی مثل صوفیه و وارنا را دارید پیشنهاد می کنیم حتما این غذاها را در طول سفرتان امتحان کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان بلغارستان: 9 غذای خوشمزه تابستانی که در بلغارستان باید امتحان کنید

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

1- تاراتور | Tarator

وقتی در بلغارستان هستید اگر در هوای گرم و تابستانی دلتان یک غذای خنک و دلچسب خواست وقت آن است که یک کاسه سوپ تاراتور سفارش بدهید. تاراتور یک نوع سوپ سرد که شبیه به آبدوغ خیار خودمان است و از ماست، خیار، سیر، گردو و شوید تهیه می گردد. البته اگر می خواهید مثل یک بلغاری ای تاراتور بخورید به جای کاسه، آن را داخل لیوان بخورید.

2- برف سفید | Snejanka

این میان وعده تابستانی و خنک تقریبا همان تراتور است و ترکیباتش ماست، سیر و خیار است. تفاوتی که این غذا با تراتور دارد در نحوه سرو آن است: برای تهیه این میان وعده ماست چکیده را با خیار و سیر ترکیب می نمایند و به صورت توپک های خمیری سرو می نمایند و روی آن ها را با زیتون و سبزیجات تازه تزئین می نمایند. Snejanka پیش غذایی خوشمزه است و در کنار کباب های بلغاری هم بسیار می چسبد. Snejanka در زبان بلغاری به معنای برف سفید است.

3- ماهی سرخ شده | Fried tsatsa

یکی از برترین و مشهورترین غذاهای تابستانی بلغارستان یک بشقاب ماهی Tsatsa سرخ شده است. این ماهی شبیه به کیلکاست و از دریای سیاه صید می گردد. ماهی ها را در حمام روغن سرخ می نمایند تا ترد و چیپسی گردد بعد آن را همراه با سیب زمینی سرخ نموده، سس و نوشیدنی خنک سرو می نمایند. عطر و طعم ماهی سرخ شده در هوای تابستانی بلغارستان واقعا می چسبد.

4- صدف سیاه | Mussels

صدف سیاه یکی از محبوب ترین غذاهای تابستانی بلغارستان است. در فصل تابستان صید این نوع صدف زیاد انجام می گردد و می توان این صدف های خوشمزه را به تر و تازه نوش جان کرد. در بلغارستان صدف را همراه با برنج یا جداگانه مصرف می نمایند. اگر می خواهید این غذای دریایی را در برترین و اصیل ترین رستوران امتحان کنید باید به 5 کیلومتری شهر کاوارنا بروید که برترین صدف های بلغارستان را به مشتریان عرضه می نماید.

5- جوجه کباب بلغاری | Shishcheta

مطمئنا در فصل تابستان هیچ چیز به میزان کباب نمی چسبد! یکی از مشهورترین غذاهای تابستانی بلغارستان نوعی کباب به نام شیشچتا است که همان جوجه کباب خودمان است، البته این کباب را با تکه های گوشت هم درست می نمایند. تکه های مرغ را ابتدا مزه دار می نمایند و بعد همراه با سبزیجات مثل فلفل، گوجه و قارچ به سیخ می کشند و کباب می نمایند. هیچ کس نمی تواند در برابر عطر هوس برانگیز این کباب ها در حال و هوای تابستانی بلغارستان مقاومت کند و چند سیخ کباب سفارش ندهد.

6- سالاد شوپسکا | Shopska salad

سالاد شوپسکا یکی از سالادهای رایج و متداول در بلغارستان است که در تمام طول سال مصرف می گردد. اما از آنجا که تابستان برترین فصل برای گوجه و خیار و فلفل است مطمئنا این سالاد در تابستان طعمی بهتر و بی نظیرتر دارد. این سالاد ساده اما خوشمزه است و از خیار، گوجه و فلفل خرد شده همراه با پنیر رنده شده تهیه می گردد. سالاد شوپسکا بیش از یک قرن است که در بلغارستان مصرف می گردد و یکی از سلادهای قدیمی و سنتی این کشور محسوب می گردد. معمولا روی سالادها را با حجم زیادی پنیر سفید رنده شده می پوشانند و به همین علت این سالاد ظاهری سفید پیدا می نماید.

7- فلفل کبابی با سس گوجه | Fried peppers with tomato sauce

همان طور که گفتین تابستان در بلغارستان فصل میوه و سبزیجات تازه و خوش طعم است. به همین علت بسیاری از غذاهای تابستانی بلغارستان با استفاده از این سبزیجات تهیه می شوند. یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاها و میان وعده هایی که توصیه می کنیم در سفر به بلغارستان امتحان کنید فلفل کبابی با سس گوجه است.

8- کدو سبز سرخ شده با سس ماست | Fried zucchini with yogurt sauce

خوش طعم ترین و برترین کدو سبز در فصل تابستان پیدا می گردد و یکی از خوشمزه ترین غذاهای تابستانی بلغارستان هم از کدو سبز تهیه می گردد. کدوس سبز سرخ شده در بلغارستان بسیار محبوب و پرطرفدار است. در بلغارستان معمولا کدوها را با سس خوشمزه ماست می خورند که ترکیبی بی نظیر و خوش طعم به وجود می آورد.

9- دلمه برگ مو | Lozovi sarmi

یکی از خوشمزه ترین غذاهای تابستانی بلغارستان دلمه برگ مو است که شباهت بسیار زیادی به دلمه های خودمان دارد. ترکیب گوشت، برنج و سبزیجات را داخل برگ های بزرگ انگور قرار می دهند و بعد آن را می پیچند. در آخر دلمه ها را می پزند و همراه با ماست نوش جان می نمایند. همان طور که احتمالا متوجه شده اید غذاهای سنتی بلغارستان شباهت بسیار زیادی با غذاهای خودمان دارد و به همین علت در سفر به بلغارستان مطمئنا از لحاظ غذا مسئله ای نخواهید داشت. بیشتر غذاهای بلغارستان کاملا با ذائقه و سلیقه ما ایرانی ها هماهنگی دارد و به این ترتیب می توانید یک شگم گردی حسابی در بلغارستان داشته باشید. به ویژه در شهرهای ساحلی مثل وارنا، آب و هوای تابستانی و شنا و تفریحات ساحلی آدم را حسابی گرسنه می نماید و می توانید دلی از عزا دربیاورید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 823

به "تور ارزان بلغارستان: 9 غذای خوشمزه تابستانی که در بلغارستان باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان بلغارستان: 9 غذای خوشمزه تابستانی که در بلغارستان باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید