قسمت هشتم دراکولا؛ محاصره بی نتیجه چمچاره

به گزارش مجله انجمن دعوت، خبرنگارانـ قسمت هشتم سریال دراکولا به تهیه کنندگی و کارگردانی مهران مدیری روز سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 وارد شبکه نمایش خانگی شد.

قسمت هشتم دراکولا؛ محاصره بی نتیجه چمچاره

در خلاصه داستان این قسمت آمده است:

ژاله با توجه به کلاهبرداری های کامروا و از دست دادن پی در پی اموال مجبور به اخراج کارمندان و فروش وسایل خانه اش می گردد. همزمان چمچاره و مینا با مرخص شدن از بیمارستان تصمیم می گیرند هرچه سریع تر خود را به خانه نیاوران برسانند...

در قسمت هشتم ژاله و الناز به سرعت خود را بالای سر چمچاره می رسانند تا خبری از کامروا و کلاهبرداری هایش بگیرند؛ اما از او هم چیزی در نمی آید و او هم جز جابه جایی کیف کامروا مسئولیت دیگری نداشته است. اوضاع باز هم برای ژاله و الناز بدتر می گردد. الناز چوب حراج به وسایل خانه اش می زند. کامروا حتی به جواهرات ژاله هم رحم ننموده و همه را با نمونه هایی بدلی جابه جا نموده است. وضع الناز هم از ژاله بهتر نیست. او دیگر نمی تواند مثل سابق ریخت و پاش کند و دوستانش را مهمان کند. دوستان او هم که همگی دلخوش به همین مهمانی ها بودند، خیلی زود او را ترک می نمایند.

چمچاره در این وضع و اوضاع تصمیم می گیرد قبل از این که آتش کلاهبرداری های کامروا دامن او را هم بگیرد، هرچه زودتر به خانه نیاوران برود و آن را بفروشد. بدین ترتیب یک قسمت دیگر هم با مرور تاثیرات کلاهبرداری های کامروا طی می گردد. هنوز هم شانسی برای زنده بودن او وجود دارد و کسی که این همه جعل و تقلب نموده است، به راحتی می تواند حتی تقلبی بمیرد. از دست دادن های ژاله و الناز و شارلاتان بودن کامروا هشت قسمت است که با بهانه ها و به اشکال گوناگون تکرار می گردد. این تکرار ها به لحاظ داستانی دراکولا را خسته نماینده نموده است و به نظر می رسد این اتفاقات تکراری چیزی جز درجا زدن برای سریال و مخاطبانش نداشته است.

اما از سوی دیگر این تکرار ها باعث شده است که مخاطبان سریال دراکولا به زبان و شکل این سریال عادت نمایند و اغراق ها و ژست های کاراکتر ها برای بیننده قابل هضم تر از قسمت های ابتدایی گردد. به هر صورت دراکولا از قسمت نهم به بعد باید به فکر تغییر و تحولی اساسی در فرایند داستانش باشد تا از ورطه این تکرار و یک نواختی خارج گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 467

به "قسمت هشتم دراکولا؛ محاصره بی نتیجه چمچاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قسمت هشتم دراکولا؛ محاصره بی نتیجه چمچاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید