ماجرای فیلم خودسوزی مقابل بورس چه بود؟

به گزارش مجله انجمن دعوت، ­پلیس می گوید فیلمی که با عنوان خودسوزی یک فرد در مقابل بورس درفضای مجازی منتشر شده صحت ندارد.

ماجرای فیلم خودسوزی مقابل بورس چه بود؟

معاون اجتماعی پلیس فتا با اعلام این مطلب گفت: این فیلم مربوط به چندسال پیش است، اما افراد سودجو با هدف تشویش اذعان عمومی درحال انتشار دوباره آن هستند.

سرهنگ پاشایی اضافه کرد: آنالیز های اولیه فیلم نیز بیانگر آن است که این فیلم مربوط به زمان حال نیست و به گذشته مربوط می گردد. دلیل این موضوع هم این است که افراد حاضر در این تصاویر هیچ کدام دارای ماسک نمی باشند و معین است که فیلم مربوط به دوران ما قبل کرونا است.

او اضافه کرد: همچنین رنگ و نوع لباس ماموران انتظامی در فیلم مذکور متعلق به گذشته است و هم اکنون رنگ لباس نیروی انتظامی تغییر نموده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا همچنین از شروع اقدامات پلیسی جهت پیگیری و شناسایی عاملان انتشار این ویدیو خبرداد و اضافه کرد: با مجرمان برخورد قانونی خواهد شد.

شرح وزارت کشور

صیدال فعال رییس مرکز اطلاعات و اخبار امنیتی وزارت کشور، نیز درباره ویدئو منتشر شده گفت: آنالیز ها بیانگر آن است که این فیلم مربوط به زمان حال نیست و مربوط به مهر98 و احتمالا مربوط به یک بدهکار بانکی می گردد.

فعال اضافه کرد: مخاطبان فضای مجازی، اگر توجه نمایند، افراد حاضر در این ویدئو هیچ کدام دارای ماسک نمی باشند و معین است که فیلم مربوط به دوران ما قبل کرونا است.

وی خاطر نشان کرد: به علاوه بر اساس شرایط محیطی نمایش داده شده در این ویدئو کوتاه، روشن است که این اتفاق در مقابل بورس واقع نشده است و درخیابان جامی تهران تصویر برداری شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و اخبار امنیتی وزارت کشور، خاطر نشان کرد: البته بخش زیادی از شهروندان محترم حاضر در فضای مجازی، با توجه به کثرت انتشار اخبار جعلی در این فضا، هر خبری که در فضای مجازی منتشر می گردد را باور نمی نمایند و حتماً نسبت به صحت و سقم اخبار تحقیق می نمایند.

فعال توضیح داد: افرادی که اقدام به شایعه پراکنی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می نمایند، از جمله مطابق با مواد 744، 745 و 746 قانون مجازات اسلامی، جوابگوی اقدامات خود خواهند بود.

منبع: فرارو
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 445

به "ماجرای فیلم خودسوزی مقابل بورس چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای فیلم خودسوزی مقابل بورس چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید