مالکان اتوبوس رانندگان را مجبور به تخلف می کنند، مسافران از ازدحام در پایانه های مسافری خودداری کنند

به گزارش مجله انجمن دعوت، مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری گفت: بسیاری از مالکان اتوبوس رانندگان را مجبور می کنند که خارج از چارچوب و شیوه نامه های تعیین شده مسافران را سوار کنند.

مالکان اتوبوس رانندگان را مجبور به تخلف می کنند، مسافران از ازدحام در پایانه های مسافری خودداری کنند

داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که سفر های حمل و نقل عمومی در بخش مسافری را به حداقل برسانیم، گفت: از مردم تقاضا می کنیم در ایام تعطیلات عید سعید فطر از انجام سفر های غیر ضروری از طریق حمل و نقل عمومی پرهیز و از ازدحام در پایانه ها خودداری کنند.

او با بیان اینکه همواره به مردم توصیه می کنیم که به سفر نروند و این بار هم اعلام کرده ایم که جوابگوی نیاز مردم برای سفر های برون شهری نیستیم و در قالب همان تعداد ظرفیتی که ایجاد کرده ایم می توانیم مسافر جا به جا کنیم، توضیح داد: برای این ایام هم با توجه به تشدید ویروس کرونا برنامه ریزی کرده و سخت گیری برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی را افزایش داده ایم و با تمامی متخلفان در این حوزه برخورد خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان نمود: حدود 14 هزار ناوگان مسافری در بخش حمل و نقل جاده ای وجود دارند که با توجه به تشدید قوانین و همچنین رعایت خود مردم در هر اتوبوس حدود 7 یا 8 مسافر حضور دارند؛ این در حالی است که اتوبوس ها می توانند از ظرفیت 50 درصدی خود استفاده کنند.

باقر جوان توضیح داد: در این ایام علاوه بر تهیه شیوه نامه ها سعی کرده ایم نظارت ها را تشدید کنیم و با ابلاغ آن به دستگاه های مختلف امیدواریم بتوانیم از این پیک کرونا هم عبور کنیم، از سوی دیگر اگر مردم و یا مسافران در داخل اتوبوس مشکل و یا تخلفی مشاهده کردند، می توانند با سامانه پیامکی 141 و همچنین تلفن گویا 141 تماس بگیرند.

او یادآور شد: وظیفه اصلی نظارت و کنترل اتوبوس های برون شهری خارج از پایانه ها بر عهده پلیس راهور است که تا به امروز همکاری بسیار مناسبی داشته اند و امیدواریم در این بخش رانندگان و شرکت های حمل و نقلی شیوه نامه ها را رعایت کنند.

باقر جوان با اشاره به اینکه بسیاری از رانندگان خود تمایلی ندارند که خارج از پایانه و چارچوب های مشخص شده مسافر سوار کنند، اضافه نمود: اما متاسفانه بسیاری از مالکان این ناوگان، رانندگان را مجبور می کنند که مسافر بیش از ظرفیت مشخص شده سوار کنند که اعلام می کنم با تمامی مالکان متخلف در این بخش برخورد خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری با بیان اینکه از اول اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و ارائه دستورالعمل های بهداشتی به دستگاه های مختلف حمل و نقلی تا به امروز 6 هزار و 500 پرونده برای متخلفان در این حوزه تشکیل شده است، گفت: هر تخلفی که در این بخش مشاهده شود با جدیت با آن برخورد خواهد شد و هیچ کوتاهی در این حوزه قابل بخشش نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 590

به "مالکان اتوبوس رانندگان را مجبور به تخلف می کنند، مسافران از ازدحام در پایانه های مسافری خودداری کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالکان اتوبوس رانندگان را مجبور به تخلف می کنند، مسافران از ازدحام در پایانه های مسافری خودداری کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید