معرفی برترین رستوران های اصفهان از نظر گردشگران ایرانی و خارجی

به گزارش مجله انجمن دعوت، نیشکم گردی و چشیدن طعم غذاهای نو و متنوع یکی از تجربیات مجذوب کننده در هر سفری است. اصفهان به عنوان یکی از پرگردشگرترین شهرهای ایران غذاهای سنتی و محلی بسیار خوبی دارد که طعم آن ها هر گردشگردی را شگفت زده می نماید. به خصوص افرادی که عاشق غذاهای گوشتی هستند در سفر به اصفهان از خوردن غذاهای این شهر بسیار لذت خواهند برد زیرا گوشت پایه اساسی بیشتر غذاهای محلی اصفهان است. رستوران های متنوع این شهر کوشش نموده اند با سرو انواع مختلفی از غذاها هر نوع سلیقه ای را پوشش دهند. در ادامه بعضی از برترین رستوران های اصفهان را معرفی می کنیم. شما در سفرتان به اصفهان می توانید طعم خوشمزه ترین غذاها را در این رستوران ها بچشید.

معرفی برترین رستوران های اصفهان از نظر گردشگران ایرانی و خارجی

برترین رستوران های اصفهان

زیبایی های اصفهان کم نیست و این شهر شهره خاص و عام است در صنایع دستی، بناهای تاریخی، زیبایی های طبیعی و مردمان خونگرم و مهربان که هرکدام به نوبه خود مجذوب نماینده و دوست داشتنی هستند. البته برترین رستوران های اصفهان را در میان مجذوب نمایندهیت های آن فراموش کردیم! مطمئنم اگر به شهر اصفهان سفر نموده باشید نام غذای بریانی را به طور حتم شنیده اید. کمتر مسافر و گردشگری وجود دارد که به این شهر سفر کند و خورش ماست و بریانی اصفهان را نچشیده باشد. رستوران های این شهر به واسطه طیف وسیع مسافران و گردشگرانی که سالانه به آن مراجعه می نمایند از کیفیت بالا و مرغوبیت برخوردار هستند، در ادامه برترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

رستوران شهرزاد یکی از برترین رستوران های اصفهان - برترین رستوران های اصفهان

لازم به ذکر است رستوران شهرزاد یکی از برترین رستوران های اصفهان است که از دهه 40 تا به امروز مشغول خدمت رسانی به گردشگران است. در این رستوران انگار وارد دنیای قصه ها می شوید و برترین طعم ها را در انعکاس زیبایی از اصالت اصفهان می چشید. این رستوران علاوه بر سرویس دهی مناسب و کیفیت بالای غذاها، دارای دکوراسیون داخلی بسیار زیبا و مجذوب نمایندهی هم است و همین مسئله لذت غذا خوردن در این مکان را چند برابر می نماید. غذای بریان یا بریون که یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی اصفهان است روزهای تعطیل در این رستوران سرو می گردد. بعلاوه در رستوران شهرزاد گردشگران می توانند خوشمزه ترین دسر اصفهانی یعنی خورشت ماست را نوش جان نمایند.

فضای داخلی این رستوران پر از نقاشی های دیواری اصیل و شیشه ها و آینه های رنگی است و افرادی که از 50 سال قبل تا به امروز مشتریان ثابت این رستوران هستند خوشمزه ترین غذاها را در این فضای دوست داشتنی میل نموده اند. پیشنهاد می کنیم طعم ته چین، خورشت ماست و بریان خوشمزه را در رستوران شهرزاد امتحان کنید.

آدرس رستوران شهرزاد اصفهان: شهر اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد.

پیج اینستاگرام مجموعه رستوران شهرزاد: shahrzadisfahan

رستوران بریانی اعظم، جایی برای چشیدن طعم اصیل ترین بریانی

رستوران بریانی اعظم، جایی برای چشیدن طعم اصیل ترین بریانی اصفهانی است. غذای بریان یا بریانی با قدمت 400 ساله یکی از معروف ترین غذاهای این شهر است و خوردن این غذا برای گردشگران تجربه ای متفاوت خواهد بود. رستوران بریانی اعظم کار خود را رسما از سال 1295 شروع کرد و از همان ابتدا به یکی از اصلی ترین پاتوق دوست داران بریانی تبدیل شد. اگر در پی یک غذای مقوی هستید پیشنهاد می کنیم در سفر به اصفهان خوردن آبگوشت بریان یا بریانی را با دوغ در این رستوران امتحان کنید و سپس با حس و حالی عالی و پر از انرژی شهر را بگردید.

رستوران بریانی اعظم امروزه یکی از برترین رستوران های اصفهان است که 4 شبعه دارد و تمام شعبه های آن در خیابان های توریستی اصفهان واقع شده اند. این رستوران همه روزه(حتی در روزهای تعطیل) باز است و به صورت بیرون بر هم فعالیت می نماید.

شعبه اول رستوران بریانی اعظم: شهر اصفهان، دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین

شعبـه دوم: شهر اصفهان، خیابان مسجد سید، کنار اداره پست

شعبه سوم: شهر اصفهان، خیابان کمال اسماعیل، کنار پمپ بنزین

شعبه چهارم: شهر اصفهان، خیابان چهار باغ بالا، چهارراه نظر، کنار پمپ بنزین

پیج اینستاگرام مجموعه رستوران بریانی اعظم: beryaniazam

رستوران سنتی نقش دنیا، با غذاها و معماری بسیار مجذوب نماینده - برترین رستوران های اصفهان

رستوران سنتی نقش دنیا، با غذاها و معماری بسیار مجذوب نماینده در خدمت گردشگران است. این رستوران یکی از برترین رستوران های اصفهان است و گردشگران در زمان صرف خوشمزه ترین غذاها در این مکان می توانند غرق در دنیای هزار رنگ رستوران شوند و از تماشای آینه کاری ها و نقاشی های سنتی فضای داخلی رستوران نقش دنیا لذت ببرند. در این رستوران به جای میز و صندلی، تخت های چوبی سنتی برای مشتریان در نظر گرفته شده است. از برترین غذاهای رستوران نقش دنیا اصفهان می توان به خورشت ماست، انواع کباب ها، جوجه کباب و شیشلیک اشاره نمود.

آدرس رستوران سنتی نقش دنیا اصفهان: شهر اصفهان، میدان امام اصفهان، کنار مسجد شیخ لطف الله

پیج اینستاگرام رستوران نقش دنیا: restaurant-sonati-naghshejahan

رستوران جارچی باشی، بنایی به جا مانده از دوران صفویه

رستوران جارچی باشی، بنایی به جا مانده از دوران صفویه است که در سال 1919 شمسی ساخته شده است. این بنا در ابتدا یک حمام عمومی بوده اما در بین سال های 1382 تا 1390 آقای حاج سید احمد افتخاری پس از بازسازی، این مکان زیبا و تاریخی را به یک رستوران و تالار پذیرایی تبدیل نموده است. ظرفیت رستوران جارچی باشی 250 الی 300 نفر است و مهمانان می توانند در یک فضای بسیار مجذوب نماینده و اصیل ایرانی، برترین غذاها را نوش جان نمایند. امروزه به واسطه کیفیت بالای غذاها، سرویس دهی خوب و فضای بسیار مجذوب نماینده، این رستوران به یکی از برترین رستوران های اصفهان تبدیل شده است. بدون شک خوردن غذا در کنار تماشای زیبایی های فضای داخلی رستوران، تجربه ای فراموش نشدنی برای مشتریان خواهد بود. در منوی رستوران جارچی باشی غذاهایی مانند شیرین پلو و مرصع پلو هم دیده می گردد. بعلاوه کباب های این رستوران هواداران بسیاری دارد.

آدرس رستوران جارچی باشی اصفهان: شهر اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم (کوچه باغ قلندرها)، مجموعه اقامتی تاریخی ملک سلطان جارچی باشی

پیج اینستاگرام مجموعه جارچی باشی: jarchibashi

رستوران سنتی ترنج یا خانه تاریخی هوانس - برترین رستوران های اصفهان

رستوران سنتی ترنج یا خانه تاریخی هوانس یکی دیگر از برترین رستوران های اصفهان است که در محله جلفا و در کنار کلیسای هوانس واقع شده است. این خانه تاریخی و قدیمی در دو بخش طراحی شده است، بخش غربی مجموعه، قدیمی تر بوده و بخش شرقی بعدها به کل مجموعه اضافه شده است. مجموعه رستوران ترنج دارای فضاهایی مانند کافی شاپ در فضای شاه نشین، شربت خانه در سردابه و رستوران است.

اگر در تابستان به اصفهان سفر نموده باشید می توانید در حیاط مجذوب نماینده و زیبای این رستوران و در کنار حوض آبی رنگ پر از آب بنشینید و از خوردن انواع غذاها و نوشیدنی های خوش طعم لذت ببرید. بعلاوه در صورتی که در فصل های سرد سال به اصفهان رفته باشید می توانید در فضای داخلی رستوران و در کنار تماشای نقش و نگارهای سنتی دیوارها و سقف، غذایتان را نوش جان کنید.

آدرس رستوران سنتی ترنج اصفهان: شهر اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین، خانه هوانس یا خانه ترنج

پیج اینستاگرام خانه رستوران ترنج: toranj-house

رستوران خوان گستر، رستورانی معروف در محله جلفا

رستوران خوان گستر، رستورانی معروف در محله جلفای اصفهان است که امروزه یکی از برترین رستوران های اصفهان محسوب می گردد. این رستوران جزو مجموعه هتل جلفا بوده و در فضای مدرن و امروزی از مشتریان خود پذیرایی می نماید. رستوران خوان گستر اصفهان از دهه 60 تا به امروز در حال سرو غذاهای خوشمزه برای مشتریان است. در دکور این مجموعه از رنگ آبی استفاده شده و تمام قسمت های سالن هم با نقاشی هایی از بزرگ ترین و معروف ترین چهره های هنری تزئین شده اند. اگر در سفر به اصفهان هوس خوردن یک غذای خوشمزه را کردید پیشنهاد می کنیم ته چین مرغ را در رستوران خوان گستر امتحان کنید.

آدرس رستوران خوان گستر اصفهان: شهر اصفهان، خیابان کلیسای وانک، کنار بنای باشکوه کلیسای وانک

پیج اینستاگرام رستوران خوان گستر: khangostar-restaurant

عمارت قجری نمکدان

کافه رستوران عمارت قجری نمکدان یکی دیگر از برترین رستوران های اصفهان است که با معماری بسیار مجذوب نماینده و سنتی خود شما را به یاد خانه های مادربزرگ ها می اندازد. این کافه رستوران در نزدیکی میدان نقش دنیا واقع شده است. کافه رستوران عمارت قجری نمکدان در واقع یک خانه دو طبقه قاجاری است که امروزه تبدیل به رستوران شده است و در حیاط آن میز و صندلی هایی برای پذیرایی از مهمانان وجود دارد. فضای حیاط این مجموعه زیبا دارای یک حوض باصفاست و مهمانان می توانند کنار آن بنشینند و از خوردن غذا لذت ببرند. در طبقه بالای عمارت هم یک عتیقه فروشی، موزه ای کوچک و یک فرش فروشی وجود دارد که بازدید از آن ها قطعا برای مسافران مجذوب نماینده خواهد بود. غذاهای این رستوران همگی طعم غذاهای خانگی را می دهند و در آن انواع خورشت ها و نوشیدنی های گرم و سرد سرو می شوند.

آدرس کافه رستوران عمارت قجری نمکدان: شهر اصفهان، خیابان استانداری، ابتدای کوچه پشت مطبخ

پیج اینستاگرام عمارت نمکدان: mansion

شربت خانه فیروز با سبک معماری دهه چهل - برترین رستوران های اصفهان

شربت خانه فیروز با سبک معماری دهه چهل شما را به فضای دهه های 40 و 50 ایران می برد. این رستوران به عنوان یکی از برترین رستوران های اصفهان پر از میز و صندلی های چوبی قدیمی و نقاشی های خوش رنگ و لعاب است و در فضایی نوستاژیک از مهمانان خود پذیرایی می نماید. شربت خانه فیروز، بستنی ها و شربت های بسیار خوشمزه ای دارد و همین مسئله باعث معروفیت این مجموعه شده است. چشیدن طعم بستنی حسرت الملوک در این رستوران تجربه ای مجذوب نماینده و متفاوت برای مسافران خواهد بود. بعلاوه انواع خورشت های خانگی لذیذ هم در منوی شربت خانه فیروز موجود است.

آدرس شربت خانه فیروز اصفهان: شهر اصفهان، میدان تاریخی جلفا، عمارت شربت خانه فیروز

آدرس اینستاگرام شربت خانه فیروز: sharbatkhaneh-firouz

خانه دهدشتی اصفهان و کافه رستوران هوگر

کافه رستوران هوگر یکی دیگر از برترین رستوران های اصفهان است. این رستوران در خانه دهدشتی که بنای آن متعلق به دوران قاجار است واقع شده و با برترین غذاهای ایرانی و فرنگی از مهمانان خود پذیرایی می نماید. کافه رستوران هوگر اصفهان با اتاق های زیبا، پنجره های ارسی و شیشه های رنگی فضایی خاص و دوست داشتنی را برای صرف یک وعده غذایی خوشمزه فراهم نموده است. بعلاوه در این مجموعه انواع دسرهای خوش طعم و نوشیدنی های سرد و گرم سرو می شوند.

آدرس کافه رستوران هوگر: اصفهان، دروازه دولت، خیابان باب الرحمه، کوچه شماره 110

پیج اینستاگرام کافه رستوران هوگر: hougercafe

لحظاتی شاد در بریانی شاد اصفهان - برترین رستوران های اصفهان

رستوران بریانی شاد محلی برای چشیدن طعمی متفاوت از غذاهای محلی اصفهان است. این رستوران یکی از برترین رستوارن های اصفهان است و مشتریان در کنار خوردن غذاهای خوش طعم می توانند غرق در تماشای تزئینات و آینه کاری های دیوارها و سقف شوند. کباب کوبیده، خورشت ماست، بال ذغالی، حلیم بادمجان، آش و بریانی از برترین غذاهای رستوران بریانی شاد هستند.

آدرس رستوران بریانی شاد: شهر اصفهان، میدان امام حسین، دروازه دولت، ابتدای خیابان طالقانی

پیج اینستاگرام رستوران بریانی شاد: biryani shad

کافه رستوران پارک لند، رستورانی در جوار زاینده رود

کافه رستوران پارک لند، رستورانی در جوار زاینده رود است که غذاهای متنوع ایرانی، فرنگی و دریایی را سرو می نماید. این رستوران از سال 1397 شروع به کار نموده و امروزه جزو برترین رستوران های اصفهان است. مهمانان می توانند در فضای داخلی و فضای بیرونی رستوران پارک لند غذای مورد علاقه شان را نوش جان نمایند. پیشنهاد می کنیم فتوچینی با بیف، ماهی سنگسر شکم پر، سینی سردست با سس های خوشمزه، جوجه ماستی و شیشلیک این مجموعه را حتما امتحان کنید.

آدرس کافه رستوران پارک لند اصفهان: شهر اصفهان، بلوار بوستان سعدی، کنار فروشگاه هاکوپیان

پیج اینستاگرام: parkland-food

رستوران حاج اسماعیل چلویی - برترین رستوران های اصفهان

رستوران حاج اسماعیل چلویی یکی دیگر از برترین رستوران های اصفهان است. این رستوران با قدمتی 60 ساله به وسیله حاج اسماعیل چلویی راه اندازی شده است و پس از فوت او هم مجددا مهندس مهدی حاجی شفیعی، رونق دوباره ای به این مجموعه بخشید. دکوراسیون سنتی، کیفیت بالای غذاها و تنوع غذایی در منو از مزایای این رستوران هستند. گردشگران می توانند برترین کوبیده ها را در رستوران حاج اسماعیل چلویی نوش جان نمایند. بعلاوه ته چین مرغ و گوشت این رستوران هم طعم بسیاری خوبی دارند.

آدرس رستوران حاج اسماعیل چلویی: شهر اصفهان، خیابان شیخ بهایی، بین کوچه نشاط انگیز و اردیبهشت

پیج اینستاگرام: hajesmaeil-cheloei

جمع بندی درباره برترین رستوران های اصفهان

شهر اصفهان پر از بناهای زیبا و جاذبه های مختلف تماشایی است. قطعا حضور در این شهر توریستی برای گردشگران بسیار مجذوب نماینده خواهد بود. اما در میان گشت وگذارها، خوردن غذاهای خوشمزه هم از برترین بخش های سفر به اصفهان است. در این مقاله تعدادی از برترین رستوران های اصفهان را معرفی کردیم. اگر مسافر این شهر هستید حتما سری به این رستوران ها بزنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1135

به "معرفی برترین رستوران های اصفهان از نظر گردشگران ایرانی و خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین رستوران های اصفهان از نظر گردشگران ایرانی و خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید