معرفی زدریو GX5؛ خودروی الکتریکی احتمالی سایپا

به گزارش مجله انجمن دعوت، به تازگی در فضای مجازی اخباری منتشر شده است که سایپا با واردکردن چند دستگاه کراس اوور برقی زدریو GX5 به کشور، در پی انجام آزمایش های فنی بر روی این خودرو و عرضه آن به بازار است. اگرچه این اخبار هنوز به صورت رسمی تأیید و یا حتی تکذیب نشده است، در صورت واقعیت، این موضوع از گام سبز خودروسازان داخلی خبر می دهد.

معرفی زدریو GX5؛ خودروی الکتریکی احتمالی سایپا

هنوز معین نیست که این خودرو با چه بهایی در بازار کشورمان عرضه خواهد شد، اما باتوجه به شرایط کنونی صنعت خودروسازی کشور نمی توان انتظار داشت که سایپا عرضه آن را با برچسب های قیمتی رقابتی انجام دهد.

زدریو از سال 2017 کار خود را شروع نموده و در حال حاضر 4 خودرو برقی در سبد محصولات خود دارد. زدریو در حال حاضر فقط به طراحی و فراوری محصولات برقی مشغول است و آن طور که به نظر می رسد، سایپا به سراغ یکی از کوچک ترین کراس اوورهای آن یعنی زدریو GX5 رفته است.

زدریو GX5 در نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 معرفی گردید. این خودرو بعلاوه اولین محصول به نسبت باکیفیت این خودروساز چینی است که از نظر تکنولوژی و سطح تجهیزات به مراتب نسبت به سایر خودروهای الکتریکی این شرکت بهتر است.

طراحی محصولات زدریو در دفتر تحقیق و توسعه این برند واقع در آلمان و شانگهای زیر نظر لورنز بیتنر، رئیس بخش طراحی کمپانی انجام می گردد.

به صورت کلی این خودرو به پلت فرم کراس اوورهای ب ام و و بعلاوه در نمای عقب به سبک طراحی خانواده شاسی بلندهای پورشه شباهت دارد.

زدریو GX5 از نظر ابعاد برابر با 4150 میلی متر در طول، 1800 میلی متر در عرض و 1611 میلی متر در ارتفاع طراحی شده است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2650 میلی متر است. بعلاوه ارتفاع خودرو از سطح زمین برابر با 150 میلی متر است.

امکانات زدریو GX5 عبارت است از:

  • چراغ های اصلی جلو ال ای دی
  • دی لایت ال ای دی
  • لامپ ال ای دی پشت قاب آینه های جانبی
  • مه شکن جلو
  • چراغ اصلی عقب با لامپ های ال ای دی
  • سانروف الکتریکی
  • برف پاک کن اتوماتیک و برف پاک کن عقب
  • آنتن باله کوسه ای
  • آینه های جانبی با تنظیم الکتریکی و تاشوی اتوماتیک
  • نورپردازی پدال ها

در این خودرو در بخش پیشرانه از تک موتور الکتریکی 90 کیلوواتی (120 اسب بخار) استفاده شده است که گشتاوری معادل 280 نیوتن متر دارد. با وجود این آپشن زدریو GX5 طی 3.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 50 کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با 140 کیلومتر برساعت است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است. رینگ های استاندارد در میزان 17 اینچی با لاسیک سایز 215.50 ارائه می گردد. کالیپرهای ترمز نیز برای جذابیت بیشتر آبی رنگ شده اند که البته با مفهوم الکتریکی بودن خودرو نیز در ارتباط هستند.

انرژی مورداحتیاج موتور الکتریکی از باتری لیتیومی 46.4 کیلووات ساعت تأمین می گردد. نکته عجیب در مورد زدریو GX5 تکنولوژی پایین باتری های آن است که برای پیمایش 338 کیلومتر بر ساعت به 7 ساعت شارژ احتیاج دارد.

جدیدترین آگهی های خودرو

از جمله امکانات زدریو GX5 در نسخه فول آپشن می توان به کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو، استارت دکمه ای، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، ترمز اضطراری هوشمند، رادار خطی، تهویه اتوماتیک، جایگاه برقی راننده، سانروف، تریم داخلی چرم و شارژر بی سیم تلفن همراه اشاره نمود.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل ای بی اس، ای بی دی، ترمز پارک اتوماتیک، ایربگ دوتایی جلو، ایربگ های جانبی جلو، ایزوفیکس جایگاه کودک، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، نمایش نقاط کور دید راننده، رادار پارک عقب، دوربین 360 درجه، نشانگر فشار باد لاستیک ها، افزونه شارژ 220 ولت ویژه منزل و … قابل اشاره است.

در حال حاضر این کراس اوور برقی بسته به تیپ خود، در بازار چین بین 115 تا 140 هزار یوآن قیمت خورده است که با نرخ های فعلی به معنای قیمت بیش از 800 میلیونی زدریو GX5 در بازار ایران خواهد بود.

***

شما می توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ مجله انجمن دعوت مطالعه کنید.

جدیدترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 921

به "معرفی زدریو GX5؛ خودروی الکتریکی احتمالی سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی زدریو GX5؛ خودروی الکتریکی احتمالی سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید