جک JS5 در ایران؛ چرا این شاسی بلند چینی ارزش خرید ندارد؟ (تورهای چین)

به گزارش مجله انجمن دعوت، نگاهی به آمار فروش جک JS5 در چین نشان می دهد که خریداران نمره قبولی به این کراس اوور مالی نداده اند. آنالیز ها نشان می دهد که در ماه های می، ژوئن، جولای، آگوست، سپتامبر و اکتبر 2022، مجموعا پنج هزار و 289 دستگاه از این کراس اوور را خریداری نموده اند. آماری که نشان از شکست تجاری این خط فراوری می دهد.

جک JS5 در ایران؛ چرا این شاسی بلند چینی ارزش خرید ندارد؟ (تورهای چین)

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مجله انجمن دعوت | کرمان موتور به تازگی کراس اوور جک JS5 را وارد ایران نموده و قصد مونتاژ و عرضه آن را دارد. خودرویی که در زیر مجموعه جک یعنی Sehol پیشرفته و تحت نام Sihao X6 وارد بازار چین شده است. تصاویر منتشر شده در سایت های حوزه خودرو نشان می دهد که کرمان موتور مشغول آزمایش و تست فنی این کراس اوور چینی است.

به گزارش مجله انجمن دعوت ، جک JS5 را می توان نسخه فیس لیفت جک S5 دانست. کراس اورری که ابتد قرار بود با نام Sihao X5 وارد بازار چین گردد، اما بعد با تغییری اندک در فرم طراحی به Sihao X6 تغییر نام داد و در سبد محصولات مالی Sehol نهاده شد. نسخه تازه با جک S5 تفاوت های اساسی در طراحی دارد.

طراحی عجیب جک JS5

در نمای جلو جک JS5، یک جلوپنجره بزرگ ذوزنقه ای به چشم می آید که با ورودی های هوای روی سپر و چراغ ها پیوستگی مناسبی را ایجاد می نماید. اما اگر NIO ES8 را دیده باشید متوجه خواهید شد که فرم جلوی خودرو تماما از ES8 کپی برداری شده است.

در نمای عقب نیز جک JS5 شبیه هیچ خودروی دیگری نیست و نمی توان جذابیتی در آن دید. در واقع فرم طراحی نمای عقب بر خلاف نمای جلو، چهره ای زشت به خودرو بخشیده است.

3 علت برای نخریدن جک JS5

جک JS5 یک کراس اوور مالی در چین و گران در ایران؛ هدف جک و زیر برندش Sehol، عرضه یک شاسی بلند مالی است و برای کاهش قیمت معمولا آن ها پلتفرم های قدیمی خود را به کار می گیرند و صرفا با یک تغییر طراحی سعی می نمایند قیمت را پایین نگه دارد. از همین رو نباید انتظار چندانی از آپشن ها و امکانات رفاهی JS5 داشته باشیم.

این خودرو همین حالا به قیمت 114 هزار و 900 یوان در چین فرخته می گردد که معادل 711 میلیون تومان است. در ایران نیز باید یک سود قابل توجه را برای کرمان موتور در نظر بگیرید که قیمت این خودرو را به اعدادی بالاتر از یک میلیارد تومان می رساند.

جک S5 در نمایندگی 999 میلیون تومان قیمت خورده است. به همین علت طبیعی است که شاهد ارقام میلیاردی برای فیس لیفت تازه یعنی جک JS5 باشیم. آن وقت خریدار ایرانی با یک کراس اوور گران قیمت روبرو است.

پیشرانه ضعیف و قدیمی؛ JS5 به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز است که پیشتر در محصولات جک دیده بودیم. این پیشرانه قادر به فراوری توانی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر است. توان موتور نیز به وسیله یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT به چرخ های جلو منتقل می گردد. گیربکسی که پیشتر در جک S5 دیده بودیم.

نمره مردودی چینی ها به JS5؛ نگاهی به آمار فروش جک JS5 در چین نشان می دهد که خریداران نمره قبولی به این کراس اوور مالی نداده اند. آنالیز ها نشان می دهد که در ماه های می، ژوئن، جولای، آگوست، سپتامبر و اکتبر 2022، مجموعا پنج هزار و 289 دستگاه از این کراس اوور را خریداری نموده اند. آماری که نشان از شکست تجاری این خط فراوری می دهد.

امکانات کراس اوور تازه کرمان موتور

کرمان موتور هنوز اعلام ننموده که کراس اوور تازهش چه امکاناتی دارد. اما به نظر می رسد این خودرو به شکل استاندارد از امکاناتی همانند 4 کیسه هوا، سقف پانورامای برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی های جلو، دوربین 360 درجه، استارت دکمه ای، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی، فناوری LED چراغ ها، دسته دنده الکتریکی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، جلو آمپر دیجیتال و… برخوردار باشد.

منبع: فرادید
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1008

به "جک JS5 در ایران؛ چرا این شاسی بلند چینی ارزش خرید ندارد؟ (تورهای چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جک JS5 در ایران؛ چرا این شاسی بلند چینی ارزش خرید ندارد؟ (تورهای چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید